[6N] Niskie ciśnienie na 4 cylindrze AEE

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

[6N] Niskie ciśnienie na 4 cylindrze AEE

Post autor: dogu18 »

Witam

miałem problemy z moją Pola z szarpaniem:/ w końcu wkurzyłem się i oddałem do znajomego mechanika.
I się okazało ze jest niska kompresja na 4 cylindrze.

wygląda to tak:
1: 11 Bar
2:11,5 Bar
3:11 Bar
4:8,5 Bar

dodam ze auto nie bierze ani Oleju ani Wody. i jak się rozgrzeje to już odzie jako tako.

i mam pytanie czy to jakoś ewidentnie wskazuje na głowice albo na pierścienie??
i czy mogę takim silnikiem śmigać do zimy? bo wtedy będę miał przestój w pracy i będę mógł swobodnie grzebać przy silniku.

pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

różnica maks w benzynie to 0,3 MPa=3 Bary a minimalne ciśnienie na tłokach to 0,7 MPa= 7 Barów, nie zaleca się aby jeździć z taką różnicą ,szarpie silnikiem i cierpią panewki,mogą być uszkodzone zawory,gniazda,prowadnice,niekoniecznie pierścienie i cylindry ,moim zdaniem ta japonia [jako tako] na ciepłym ,może narobić więcej szkód.
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Być może że dostał się opiłek metalu do cylindra i zrobił rowek w ściance cylka i ucieka sprężanie... ja tak miałem w seicento...
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

dogu18 na zimnym silniku czy na ciepłym to było mierzone??
czy próba olejowa była robiona??
sprawdz ciśnienie oleju jakie jest bo byż może powodem może być pompa olejowa :)
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

po 50 ml oleju do cylindrów a w zasadzie to do tego czwartego i wtedy zmierz jakie jest cisnienie. Potem sprawdz luz zaworowy, Mozna poprobowac z docieraniem zaworów na tym 4 garze bez zwalania czapki. Czasami cos sie dostanie pod zawór wydechowy i tez ucieka kompresja. Zdaj relacje z testów.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Jesli na probie olejowej wyjdzie Ci wieksze cisnienie, to masz do roboty pierscienie. A jesli bedzie takie samo to zawory.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: dogu18 »

próby olejowej nie robiono bo to dałem znajomemu bo sam manometru nie mam:/ dodam ze na zimnym było robione
ale prawdopodobnie zanabęde manometr do mierzenia sprężania.
a gdzie zapiać manometr do ciśnienia oleju??
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

a kto mierzy na zimnym silniku...
4 garnek najdalej od pompy olejowej
Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: dogu18 »

[quote=""vwkas18""]a kto mierzy na zimnym silniku...
4 garnek najdalej od pompy olejowej[/quote]

w książce "sam naprawiam..." jest napisane ze na zimnym mierzyć...
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

dogu18 zmierz na ciepłym :grin:
Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: dogu18 »

[quote=""vwkas18""]dogu18 zmierz na ciepłym :grin:[/quote]
na ciepłym podejrzewam ze tez będzie mało bo jednak troszkę poszarpuje.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

dogu18 zrób tak jak ci mówie
hehe raczej powinno być więcej :D
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

zdrowy rozsadej jak i odwieczne przekazy mowia ze na cieplym( goraczym motorze) sie robi. Masz auto rozgrzac do temp roboczej, zgasic, wykrecic swieczki, przepustnica na max otwarcia, najlepiej jakby paliwa nie podawalo do komory czli odcinka na paliwo potrzebna( wyjecie bezpieczniak, odpiecie pompy itp) próbnik cisnienia w miejsce swiecy i krecisz rozrusznikiem az wskazówka przestanie isc wyzej ( zazwyczja okolo 5-7 sekund) Kazdy gar sprawdzamy. Wyniki porownujemy- nie moze byc duzych roznic miedzy garami.
l
lexyy
Początkujący
Początkujący
Posty: 163
Rejestracja: 15 gru 2009, 1:04

Post autor: lexyy »

odłącza sie czujnik halla przy aparacie zapłonowym podczas badania kompresji, i zrób ta probe olejowa i będziesz wiedział wszystko
Awatar użytkownika
korzenio
Swój
Swój
Posty: 842
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: korzenio »

sory ze odgrzewam temat , ale moje polo ma problem z ubywającym olejem , więc postanowiłem zmierzyć ciśnienie na garach :
ciśnienie mierzone po 6 obrotach silnika na ciepłym
1: 14
2: 13
3: 11,5
4: 13

podaje wymiki przyblizone

a problem mam taki że auto bierze dośc duzo oleju , i spalanie tez nie jest takie małe na miescie w granicach 10litrów przy ekojeździe :)
I samochód w ogole nie kopci.

Problemow ze zbieraniem się nie ma , czy to na zimnym czy na ciepłym silniku
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”