Kontrolka oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
alibador
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 25 lip 2011, 22:50

Kontrolka oleju

Post autor: alibador »

Witam serdecznie

Posiadam polo 3 1.4 z 1996 r. 6n.

Zostawiłem znajomemu auto na pół roku, ponieważ musiałem wyjechać za granicę .
Wróciłem niedawno i powiedział mi znajomy że zepsuła się czujka ciśnienia oleju , nie świeciła gdy nie było oleju.

Dolał ten sam olej, ponieważ mu zostawiłem i zakupił czujkę+wymienił.

jednakże czujka nie zgasła pomimo wyrównania oleju.

Dzisiaj osobiście wymieniłem filtr oleju(zalałem) i cały olej.
Zaczęło mnie ciekawić czy nie ma ciśnienia ,czy czujka ciśnienia nie ta co trzeba i kupił złą,czy jest jakaś inna jeszcze czujka ?

nie mam jak sprawdzić ciśnienia, jedynie podjechać do mechanika , jednak że pytanie do was

Czy jest jeszcze inny czujnik , czy mógł zakupić złą czujkę ciśnienia ? czy pomimo dobrego poziomu oleju itp co jeszcze może być zepsute ?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Jeżeli świeci się kotrolka to i w komputerze zapisał sie jakiś błąd. I to by trochę nam powiedziało co się dzieje. A czy kupił kolega dobry czujnik? To już musisz napisac jaki ma kolor ten który jest zamontowany.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Na jaki kolor pali się lampka oleju?

Jeśli na czerwono to nie ma ciśnienia. I żadne kasowanie błędu tu nie pomoże. Czujniki ciśnienia oleju są podłączone bezpośrednio do licznika i komputer nie ma nic do tego. I to niezależnie czy to jest polo z 80 roku czy z 2005.

Nie każdy VW ma czujnik poziomu oleju. Zazwyczaj mają go diesle.

Czujników ciśnienia oleju jest dwa. Niskiego ciśnienia i wysokiego.
Zmierz ciśnienie oleju zamiast wymieniać czujniki. Szkoda nawet tych 20 zł. A wina zazwyczaj nie jest po stronie czujnika...
t
ttbb55
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 22 cze 2011, 3:25

Post autor: ttbb55 »

[quote=""jhosef""]Na jaki kolor pali się lampka oleju?[/quote]
pewnie zielonego ??
alibador co do twojego problemu to że czujnik jest kupiony tego samego koloru nie znaczy ze musi być on dobry ... spotkałem się już z takim przypadkiem że nowy czujnik montujemy a kontrolka oleju się pali ... ponieważ jest odwrotny czujnik czyli kontrolka się pali, natomiast gdy zniknie ciśnienie kontrolka gaśnie najlepiej jest sprawdzić czujnik ... bierzesz diodę i dotykasz 1 końcem diody do minusa w aku a 2 końcem to wsuwki czujnika a samym czujnikiem do + i sprawdzasz czy dioda się zapali

P.S.
zapomniałem dodać przeczyść odme ;)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""ttbb55""][quote=""jhosef""]Na jaki kolor pali się lampka oleju?[/quote]
pewnie zielonego ??[/quote]
Czerwono brak ciśnienia, zółty - niski poziom oleju. Ale jak pisałem nie każdy VW ma czujnik poziomu oleju. Obstawiam, że go nie ma.
bierzesz diodę i dotykasz 1 końcem diody do minusa w aku a 2 końcem to wsuwki czujnika a samym czujnikiem do + i sprawdzasz czy dioda się zapali
To jest ciekawa teoria bo czujniki niskiego i wysokiego ciśnienia się różnią. Jeden jest zwierny z masą przy właściwym ciśnieniu, drugi rozwierny z masą.
t
ttbb55
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 22 cze 2011, 3:25

Post autor: ttbb55 »

[quote=""jhosef""][quote=""ttbb55""][quote=""jhosef""]Na jaki kolor pali się lampka oleju?[/quote]
pewnie zielonego ??[/quote]
Czerwono brak ciśnienia, zółty - niski poziom oleju. Ale jak pisałem nie każdy VW ma czujnik poziomu oleju. Obstawiam, że go nie ma.
bierzesz diodę i dotykasz 1 końcem diody do minusa w aku a 2 końcem to wsuwki czujnika a samym czujnikiem do + i sprawdzasz czy dioda się zapali
To jest ciekawa teoria bo czujniki niskiego i wysokiego ciśnienia się różnią. Jeden jest zwierny z masą przy właściwym ciśnieniu, drugi rozwierny z masą.[/quote]

kolega napisał że silnik 1.4 wiec obstawiam że to benzyna powiedz mi gdzie tam masz te kontrolki kolorowe od oleju jest tylko 1 !!

2 sprawa opisał jak sprawdzić czujnik pisze że mu się ciągle pali więc mógł kupić czujnik z odwrotnym działaniem ...
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Nawet jak jest kontrola poziomu to jest pod jedną kontrolną o różnym kolorze. Ale to nie jest ważne. Najpierw mierzy sie ciśnienie w takim przypadku, dopiero później można się czujnikami bawić jak się wie, że silnik ma ciśnienie ma magistrali olejowej. A zazwyczaj pierwsze co ludzie robią/polecają to zmienić czujniki. Ciekawe jak często psują się te czujniki.

Zmierz ciśnienie u mechanika i podaj wartości przy obrotach jałowych i podwyższonych do 2000-2500.

Jakie masz w tej chwili kolory czujników?

Czujnik niskiego ciśnienia powinien być zwarty - zamknięty - przy wyłączonym silniku i powinien się otworzyć po uruchomieniu silnika
Czujnik wysokiego powinien być rozwarty - rozłączony - przy wyłączonym silniku i powinien sie zamknąć przy ok 2000obr/min

Oczywiście pod warunkiem, ze silnik ma ciśnienie
a
adamekp
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 06 wrz 2010, 21:28

Post autor: adamekp »

Jakiś czas temu miałem problem z kontrolką i począwszy od ciśnienia oleju kończąc na czujnikach wszystko było ok. Problemem okazała się zła masa. Sprawdź czy przewód masowy jest dobrze dokręcony do bloku silnika. U mnie było tak że problem pojawił się zaraz po wymianie sprzęgła i mechanik przez nieuwagę załapał tylko a nie dokręcił.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”