cewka zapłonowa lub czujnik Halla

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

cewka zapłonowa lub czujnik Halla

Post autor: Pavulon »

Auto nie daje iskry, podejrzenie padło na cewkę lub czujnik Halla. Jakie jeszcze mogą być przyczyny? Świece i okablowanie wymieniane 2 lata temu, stan wizualny idealny.
Czy można jakoś sprawdzić, czy aby na pewno cewka jest do wymiany?
Dodatkowy objaw wystąpił w ostatnim czasie dwukrotnie podczas ruszania ze świateł. Wbita jedynka, sprzęgło w górę, gaz do dołu i... nic, żadnych obrotów. Auto nie zgasło, ale żeby ruszyć trzeba było na nowo wcisnąć sprzęgło, wycisnąć gaz i ponowić próbę ruszania. Czy to ma jakiś związek?
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
m
michall
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2009, 12:08
Lokalizacja: Brzeźnica / Dębica

Post autor: michall »

Mialem tez kiedys problem z czujnikiem halla i niepotrzebnie kupilem cewke. Dopiero potem kupilem caly aparat zaplonowy na szrocie. Sprawdzales czy ci daje iskre na koncowych kablach czy na kablu dochodzacym do aparatu ( przed czujnikiem) ? Jak masz mozliwosc to lepiej sobie wymien czujnik na probe i zobacz jak sie zachowuje auto. Z cewka bym poczekal.
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

[quote="michall"]kupilem caly aparat zaplonowy na szrocie[/quote]
Ile dałeś za tę przyjemność? Aparat zapłonowy to ten bajer z rozdzielaczem, palcem, kopułkami i Hallem?

[quote="michall"]Sprawdzales czy ci daje iskre na koncowych kablach czy na kablu dochodzacym do aparatu[/quote]
Iskrę sprawdzaliśmy bodajże na drugim kablu od lewej, stojąc twarzą do maski auta. To te kable, które idą od rozdzielacza na poszczególne świece.
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
m
michall
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2009, 12:08
Lokalizacja: Brzeźnica / Dębica

Post autor: michall »

Tak aparat to tak jak piszesz z tymi bajerami. Za aparat dalem wtedy okolo 70 zl, cewka mnie kosztowala 140 nowa ze sklepu. Mozna od razu wymienic i zalozyc caly aparat, ale ten co kupilem nie pasowal, wiec musialem wyciagnac z niego czujnika halla i zamienic ze starym. Mozesz sam czujnik kupic i go zamienic na pewno wyjdzie cie taniej tylko na szrocie ci go samego nie sprzedadza wiadomo. Jak bedziesz mial ta usterke to odlacz kabel przed rozdzielaczem i zobacz czy ci daje iskre.
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

U mnie sam rozdzielacz już dwa lata temu wyglądał nieciekawie - kopułki nadpalone, więc może teraz przyszedł na nie czas. Przy najbliższej okazji, jak znajdę trochę czasu na podjechanie na warsztat, sprawdzę to, o czym mówisz, bo pewności nie mam, czy sprawdzaliśmy iskrę przed rozdzielaczem.

Słuchajcie, na co zwrócić uwagę przy diagnozowaniu usterki? Świece, kable, kopułki...? Jak prostymi metodami wyeliminować ryzyko kosztownej pomyłki np. przy tej cewce lub czujniku Halla, nie mając zamienników na podmianę?

-- Wto Cze 09, 2009 5:27 pm --

[quote="michall"]Jak masz mozliwosc to lepiej sobie wymien czujnik na probe i zobacz jak sie zachowuje auto. Z cewka bym poczekal.[/quote] Dobrze radziłeś, lecz nie posłuchałem i również kupiłem cewkę, co okazało się pudłem, bo po wymianie sytuacja się nie zmieniła. Teraz, podobnie jak u Ciebie, akcja toczy się wokół czujnika Halla. Jednakże zanim go kupię, muszę rozebrać aparat i wyciągnąć stary, bo w sklepie mają różne warianty (jakiś z kabelkami i bez kabelków itd.).
[quote="michall"]Jak bedziesz mial ta usterke to odlacz kabel przed rozdzielaczem i zobacz czy ci daje iskre.[/quote]Iskry nie ma w ogóle - ani na kablach idących do świec, ani na tym, który wiedzie od cewki do palca.

-- Śro Cze 10, 2009 3:40 pm --

No i po sprawie (nie chcę zapeszyć, ale fakt faktem, że wróciłem do domu autem). Okazało się, że wymiana czujnika Halla pomogła, przy czym problemem okazało się jego zamontowanie na tej cienkiej blaszce (mam odmianę czujnika z kabelkami, którą trzeba nitować do blaszki).
W każdym razie michall miał rację, za co stokrotne dzięki!
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”