[6R] Prośba o informacje i opinie o silniku 1.2 TSI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
korzen93
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 16 lip 2011, 23:42

[6R] Prośba o informacje i opinie o silniku 1.2 TSI

Post autor: korzen93 »

Witam Szanownych Forumowiczów :wave:
Sam co prawda Polo nie jeżdżę ale uważam za zdecydowanie najfajniejszego malucha ;-)
Dobra koniec podlizywania, do rzeczy, moja przyjaciółka od 10 lat jeździ Polo 9N 1.4 75KM.
W tym roku zdecydowała o zmianie samochodu, wybór padł oczywiście na Polo.
Zaproponowałem Jej jednak model z silnikiem 1.2TSI. I tu zwracam się do Was o udzielenie informacji na temat tej jednostki napędowej.
Wiem że jest to młoda konstrukcja i mało przetestowana ale może już coś o niej wiadomo :?:
Jak jest z awaryjnością tych silników, biorą olej, coś się z nimi niedobrego dzieje? Sam zaproponowałem ten silnik, wiadomo turbo, przyjemniej się jeździ. Wchodzić w ten silnik czy zostać przy 1.4 85KM dla świętego spokoju :?: Auto będzie użytkowanie w 99% w mieście.
Pozdrawiam wszystkich i czekam na Wasze sugestie.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

dla świętego spokoju 1.4 85KM....:) w technologii starej jak świat,bez fajerwerków, tani, sprawdzony a do tego małego autka na mieście spisuje się dobrze...
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

Również jestem za 1.4 85KM, sam taki posiadam i nie narzekam :P
Do jazdy po mieście i krótkich tras niepotrzebny jest TSI, a w dodatku w zwykłym masz pewność że nie padnie Ci turbina i nie będziesz musiał wydać pare tysi na nową :)
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

No ja jako użytkownik TSI jednak wypowiem się za tym silnikiem ;) Przyjemność z jazdy niesamowita, łatwość w przemieszczaniu się po zatłoczonych miejskich ulicach także świetna, nie mówiąc już o bezpiecznym i łatwym wyprzedzaniu na trasie. Auto swoją żwawością potrafi zawstydzić niejednego teoretycznie silniejszego, większego konkurenta.

Co do trwałości ciężko tu cokolwiek powiedzieć, ale silnik ma ponoć mimo wszystko dość prostą budowę i teoretycznie niewiele może się w nim popsuć, a turbina.. no cóż to już zależy od tego jak użytkownik będzie o nią dbał. Jeśli będzie się stosował do zaleceń odnośnie użytkowania auta z turbiną to nic złego nie powinno się dziać.

Do tej pory przejechałem jakieś 18 tys km i jedyne co mogę stwierdzić to, odpukać, żadnych problemów. Co więcej silnik jak na razie nie bierze oleju wcale, a z tym jak wiemy bywało różnie w większych jednostkach TSI.

To chyba tyle jeśli chodzi o moje trzy grosze w tym temacie. Jak coś, pytaj śmiało.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

fakt bezprzeczny silnik to chyba najlepszy silnik 2011 albo 2010.. ale bałem się trochę i kasy mi było szkoda
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Zdecydowanie polecam 1.4 85km.jesli chodzi o TSI to 1.4 w wiekszych autach tez mial byc rewelacyjny,a wyszlo inaczej.Byl juz test w auto-swiat po 100000km z tym ze 1.4 TSI i nie wypadl najlepiej,awaryjnosc jak w dieslu.Koszty naprawy :shock:
Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

Również polecam tylko silnik 1.4 Do miasta wydaje się być idealnym motorem zwłaszcza dla kobiety, który nie zniszczy domowego budżetu a na osiągi nie będzie narzekać ;)
d
dubble
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2011, 20:33

Post autor: dubble »

Obecnie jeżdżę polówką z silnikiem 1.4 80KM (wersja poprzednia) i jeżeli miałbym kupować nową polówkę, to pewnie wybrałby silnik podobny 1.4 85 KM. Oczywiście przyjemność z jazdy jest większa z 1.2 TSI (miałem okazje jeździć kilka dni), ale jeżeli ktoś kupuje auto na dobrych kilka lat, to chyba nie ryzykowałbym z TSI i brałbym z silnikiem 1.4 85 KM (silnik sprawdzony i praktycznie bezawaryjny), a osiągi i spalanie ma nie najgorsze jak na pojemność 1.4
c
cezar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 29 paź 2010, 20:28

Post autor: cezar »

Witam, jeźdżę polówką 1.2 TSI już prawie rok i zdecydowanie polecam ten silnik. Jest idealny do takiego autka, znakomite osiągi i wiele radości z jazdy. Silnik jest bezproblemowy - sprawuje się świetnie. Jedynym mankamentem były nierówne obroty na zimnym silniku. Jednak od pewnego czasu mam zmienione oprogramowanie i problemu nie ma - pracuje równiutko. Nie sądzę aby z trwałością ustępował 1.4 85KM. Jak się coś ma zepsuć to może to być każdy silnik. Przy zakupie też się zastanawiałem nad 1.4 ale po jazdach zdecydowałem się na 1.2 TSI i jestem z tego wyboru mega zadowolony :-D .
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Wiesz rok to za malo zeby cokolwiek wnioskowac,mysle ze po 4 latach zobaczymy jak bedzie.
k
korzen93
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 16 lip 2011, 23:42

Post autor: korzen93 »

Witam :wave: i dziękuje wszystkim za opinie :good:
Auto zamówione, padło na 1.2 TSIHighline Optimum.
Na jakich olejach jeździcie swoimi TSI i co ile kkm wymieniacie :?:
VW zaleca chyba 5w30 504/507, prawda :?:
c
cezar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 29 paź 2010, 20:28

Post autor: cezar »

Na temat pierwszej wymiany są różne opinie, ja u siebie olej wymieniłem po pierwszych 3000km. Fabrycznie silnik jest zalany castrolem slx 5W-30 LL z normą VW 504.00/507.00, wlałem identyczny. Czas do kolejnej wymiany pokazuje komputer - w przybliżeniu 30.000km lub 2 lata.
Awatar użytkownika
sPoOn
Początkujący
Początkujący
Posty: 173
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: sPoOn »

Świetny wybór! Właściciel na bank będzie zadowolony :)

Co do oleju, ja po jakichś 4k km wymieniłem olej tak profilaktycznie. Zalewam: Castrol SLX Professional Powerflow 5W30 polecany przez VW wychodząc z założenia, że na smarowaniu nie ma co oszczędzać :)
k
korzen93
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 16 lip 2011, 23:42

Post autor: korzen93 »

[quote="cezar"]Czas do kolejnej wymiany pokazuje komputer - w przybliżeniu 30.000km lub 2 lata.[/quote]
:shock: 30.000 km na jednym oleju (hydrokraku :( ) w uturbionym silniku, trzeba bardzo nie lubić swojego samochodu :roll: :!:
Z doświadczenia w użytkowaniu zaturbionych aut, wymiana maks co 15.000 km i to przy naprawdę delikatnej jeździe to max dla oleju :roll:
Jeździ ktoś z Was na olejach firmy Motul - dobry ale hydrokrak:
http://motul.pl/index.php?id=71
Millers - pełny syntetyk:
http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... life-5w30/
No i absolutny top, AMSOIL też pełnysyntetyk:
http://www.amsoil.com/storefront/ael.aspx

Do tej "mojej" Polówki pójdzie jeden z tych trzech wyżej wymienionych, najpewniej AMSOIL, z waszego doświadczenia jak to wygląda, serwisy na przeglądzie leja to co klient przywiezie czy nalegają na lanie tego pożal się boże Castrola :roll: :?:

[quote="sPoOn"]Świetny wybór! Właściciel na bank będzie zadowolony :)
Co do oleju, ja po jakichś 4k km wymieniłem olej tak profilaktycznie. Zalewam: Castrol SLX Professional Powerflow 5W30 polecany przez VW wychodząc z założenia, że na smarowaniu nie ma co oszczędzać :)[/quote]
Z ciekawości zapytam, ile płacisz za tego Castrola :?:

Sprawdzacie czy silnik bierze olej przy dynamicznej jeździe :?:
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

skoro jesteśmy przy tym oleju - ponowie pytanie - ile można zaoszczędzić biorąc swój dobry olej do VW i czy oni to akceptują zawsze czy trzeba sie przekomarzać?
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”