Sprężyny od gti w 1.0

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Sprężyny od gti w 1.0

Post autor: Gulunio »

Siema,

Tak się zastanawiam czy sprężyny od gti będą pasować do mojej litróweczki? To zawsze te 2 centy w dół bez znaczącej zmiany komfortu (co ważne dla mojego kręgosłupa) a z tego co czytałem jakiś czas temu na forum to prowadzenie ponoć trochę lepsze :) Tylko czy przód nie będzie wyżej stał patrząc na wagę silnika i jak to się ima do seryjnych amortyzatorów?

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi :piwo:

ps. szukałem i żadnego takiego tematu nie widziałem :agree:
Ostatnio zmieniony 17 lip 2011, 0:27 przez Gulunio, łącznie zmieniany 1 raz.
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""Gulunio""]To zawsze te 2 centy w dół bez znaczącej zmiany komfortu (co ważne dla mojego kręgosłupa) [/quote]

10mm jak już, a z ta nieznaczącą zmianą komfortu to skąd się dowiedziałeś? springi gti są twardsze od jakiegokolwiek kit'u czy gwintu z jakim miałem styczność kolego. Co do prowadzenia to w zestawie z ori 22mm stabem i gazowymi amortami jest przyjemnie i pewnie, to mogę Ci zagwarantować ;)
[quote=""Gulunio""] Tylko czy przód nie będzie wyżej stał patrząc na wagę silnika i jak to się ima do seryjnych amortyzatorów?
[/quote]
może delikatnie wyżej stać, zresztą nawet patrząc na przestrzenie w nadkolach w prospekcie gti ma przod delikatnie wyzej ,ale ogolnie stoi równo. Według mnie gdy dodasz sportowe amortyzatory z niższymi półkami wtedy dopiero zejdziesz 2/2,5 centymetra niżej i odczujesz poprawę w prowadzeniu.
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Jak wymieniać to tylko komplet - same sprężyny to marny sens moim zdaniem.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

Gulunio

jak juz zakladac to zaloz komplet springi i amorki z gti, tymbardziej ze amorki przednie w gti sa na grubym tłoczysku, jest nieco nizej niz seria, ale duzo sztywniej to moge zapewnic ;)

jednak sztywniej niz na gwincie nie jest, nie ma opcji, zdjalem ze swojego gti swoj ori zawias (jeszcze od nowosci bo amorki tylne zielone jak to w gti bywa) i zalozylem gwint, na gwincie duzo sztywniej...
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

jak bys miał nowe amorki gazowe było by twardziej na ori springach zapewniam Cie ;) a o zielonych amorach pierwsze słysze, ja wyciagałem ori monroe u siebie i były czarne z tyłu :niewiem:
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

wojtasllb
to ktos zmieniał, sciagalem juz z 3 polo 6n2 gti amorki i wszedzie byly zielone :)
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Miałem okazje przejechać się 6nką na kicie mtsa 40/30 nie wiem czy macie porównanie ale tam jest twardo.. Jeśli tak jest na zawiasie z gti to muszę odpuścić i dalej bujać się serią bo inaczej co 30min będę musiał robić przystanek i się zwijać z bólu kręgosłupa. Zamysł był taki, żeby było trochę twardziej (możliwie jak najmniej względem serii) myślałem w sumie ze git to nie może być taki beton? A nawet delikatnie niżej i poprawić prowadzenie i trzymanie się w zakrętach :)

W ogóle da się normalnie kupić w sklepie springi i amory od gti? Chodzi mi o to czy mają takie czy wciskają normalne w większości np od 1.4, tdi itp? i czy dużo drożej wychodzi to od kupienia serii?
Czy podejdzie to plug and play? I czy musiałbym zmieniać stabilizator na grubszy?
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

watpie zebys dostał amorki i springi z gti w sklepie... wszystko podchodzi p&p, stabilizatora nie musisz zmieniac :)
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""Paffcio""]watpie zebys dostał amorki i springi z gti w sklepie... wszystko podchodzi p&p, stabilizatora nie musisz zmieniac :)[/quote]

W aso można kupić bez problemu springi i amory z GTI
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

w ASO owszem, ale kolega tutaj miał na mysli chyba o zwyklych sklepach typu IC, gdzie mozna zakupic zamienniki typu kayaba itp, tyle, ze z grubym tloczyskiem i parametrami jak gti :)
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

w aso najlepiej po numerze vin z gti szukać bo inaczej chłopaki nie ogarniają różnic miedzy 6n2 a gti :) ja kiedyś o komplet nowych sprezyn pytalem to sztuka na przod jakies 350zl a na tył 250zl. za komplet samych sprężyn jakies 1100-1200zł zapłacisz, a amorty dostaniesz w zamienniku o zblizonych parametrach ale nie orientuje sie w kwestiach ceny dokladnie do tego modelu, seryjnie były gazowo olejowe firmy monroe.
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

W sumie komfort to pojęcie względne. Jechałem GTI na Bilstein B8 + Eibach - 40mm i było jak dla mnie znośnie komfortowo (80 km/h w zakrętach ponad 70 stopni bez problemu).
Co innego jak ktoś robi długie trasy po dziurawych drogach. Wtedy warto się zastanowić praktyka vs. dizajn.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
m
markoos
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 24 paź 2014, 23:45

Post autor: markoos »

Hej,
Dziś z wielkim hukiem pękła podczas jazdy przednia prawa sprężyna :eek: , :shock: obie z przodu były wymieniane dwa lata temu przez poprzedniego właściciela, nie wiem na jakie konkretnie ale przód strasznie wysoko siedzi(al do dziś).
Przy okazji wymiany chciałbym wymienić już obie na troche niższe, stad moje pytanie, czy sprężyny od gti fizycznie pasują do amortyzatora z 1.0 (nie padła konkretna odpowiedz tak lub nie dlatego chce się upewnić).
Amortyzatory są w pełni sprawne i nie planuje ich wymieniać, kwestia tego czy sprężyny z gti będą pasować w talerzyki.
Z gory dziękuję za odpowiedz
Pozdrawiam
Marek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”