[9n] Pompa wspomagania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

e
enaj
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2010, 10:25

[9n] Pompa wspomagania

Post autor: enaj »

Witam.
Od roku jestem szczęśliwą posiadaczką VW Polo 2002 1,2. Niestety po roku czasu pojawił sie poważny problem z pompą wspomagania. Po zaprowadzeniu do mechanika okazało się że pompa sie rozwarstwiła i nie nadaje sie do użytku. Oczywiście teraz mam problem ze znalezieniem przedmiotowej pompy ponieważ w tym typie polo jest pompa firmy Koyo a pompa TRW nie powinna byc montowana jako odpowiednik. Mechanik zwrócil mi uszkodzona pompę która ma indeks 6Q0423155R - w żadnym sklepie taki typ nie jest dostępny. Znalazlam firmę która jest dystrybutorem pomp Koyo ale teraz nie wiem jakie cechy charakterystyczne tej pompy powinny być wzięte pod uwagę aby wszystko pasowało elektrycznie i nie tylko. Proszę o pomoc - po jakim indeksie powinnam szukać /ponoć każda literka na końcu numeru ma znaczenie / lub jakie cechy tej pompy są istotne przy jej zakupie.
Nadmienię że zależy mi na kupnie indywidualnym tej pompy gdyż przebitka cenowa w autoryzowanym serwisie jest ponad 100% co oczywiście zwala z nóg....
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Kolego masz do wyboru albo kupić cały zestaw TRW czyli pompa, czujnik skrętu i maglownica (elektryka samochodu nie będzie się pluła) albo kupić samą pompę KOYO najlepiej z drugiej ręki używaną ale sprawną bo wyjdzie cię tak najtaniej. Szukaj taką z tym numerem 6Q0423155 niezależnie od literki na końcu (każda będzie grać z elektroniką samochodu). A i masz samochód z 2002 więc ta którą dał ci mechanik ma zapewne plastikową zewnętrzną obudowę, a nowsze modele wychodziły bez tego dodatku (gąbka wygłuszająca pod plastikiem chłonęła wodę i była jednym z częstszych przyczyn padania tej pompy) czyli nie zdziw się jak będzie wyglądać trochę inaczej.
e
enaj
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2010, 10:25

Post autor: enaj »

Dzięki bardzo. Strasznie sie wahałam z kupieniem pompy z innymi literkami bo w sklepach kazdy mowi co innego. A co to wlasciwie oznacza?
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Coś pokroju numer serii (da się z tego rok produkcji odczytać). A i przepraszam za "kolego", dopiero teraz obaczyłem że jesteś kobietą.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Numerki nie mają wpływu. Bynajmniej w przypadkach które ja miałem. Najważniejsze jeśli była KOYO to taka ma być. TRW ma inne mocowanie i różni się jednym pinem.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
e
enaj
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2010, 10:25

Post autor: enaj »

Nie ma co przepraszać . Kobitki też parają się problemami ze swoimi autkami :thumbsup:
e
enaj
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2010, 10:25

Post autor: enaj »

Witam ponownie.
Dzięki waszym radom pompa została zakupiona i zamontowana - wszystko gra.
Jest jeszcze jeden problem z przewodem do tej pompy - ponoć jest juz "przegnity" i znowu mechanior powiedział że troche pochodzi ale przydało by sie wymienić. Koszt 500 zł.
Panowie a cóż to za przewód? Czy mozecie mi doradzić? Tak sie składa że mam możliwość dorobić taki przewód tylko musze wiedzieć jaki...
s
sokar
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:03

Post autor: sokar »

Dziwne, napisz koleżanko co dokładnie powiedział mechanik tzn. który kabel przegnity. Ogólnie to do tej pompy dochodzą 3 wiązki (trzy kostki wchodzą do pompy) i niestety wtyki są od góry czyli jak pada deszcz albo rozleje się płyn do spryskiwaczy przy nalewaniu to płyn (woda) płynie po kablach w dól, przez kostkę i do pompy (wiadomo czym to się kończy). I tak jeśli to któryś z kabli z tych trzech wiązkach to i pewnie kostki i ich uszczelniacze są przegnite czyli należało by koniecznie kostki kupić nowe i kazać wymienić, ale to nie powino kosztować 500 zł. Druga możliwość jest taka że przegniwa główna wiązka silnika idąca nad pompą wspomagania pod akumulatorem i do sterownika silnika, ale znowu wymiana tego powinna być raczej droższa niż 500zł. Ogólnie tek ostki co pisałem na początku powinny być wymienione na 100% a przynajmniej uszczelnione sylikonem ( możesz to zrobić sama albo zlecić mężowi, chłopakowi, sąsiadowi bo 5 min. roboty).
k
kuxma
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 01 maja 2011, 21:21

Post autor: kuxma »

Witam mam ten sam problem muszę sam kupić pompę o tych samych numerach. I nigdzie nie mogę znaleźć. Dzwoniłem po szrotach sklepach ale nigdzie nie mają na magazynie. Może wiecie gdzie szukać albo dajcie linka lub nr. Z góry dziękuje.
H
Herer

Post autor: Herer »

witam,
żonka jest użytkownikiem POLO IV 1.4 TDI. ostatnio była awaria. Autko wylądowało u mechanika- diagnoza: padła pompa wspomagania....ok, ale okazało się że koszt regenerowanej pompy to 1200,00PLN przy zwrocie zepsutej :beg:

Mechanik poinformował, że ta pompa tyle kosztuje (KOJO). zadzwoniłem do ASO podpytać o serwisanta- powiedział, że mają inne, tansze ( ja na allegro znalazłem takie po 150zł) i w sumie to nie sprawdzali czy nie podejdą zamiast KOJO pomimo innych numerów.

Pytanie, czy jak mam KOJO to tylko to mi wejdzie, czy po prostu mechanikowi się szukac nie chciało alternatywy...?

dziękuje i cieszę się, że jestem w gronie forumowiczów POLÓWEK!
H
Herer

Post autor: Herer »

powiedzcie mi, czy jest alternatywa do KOYO? bo koszt usłyszałem to 1200zł regenerowanej pompy przy zwrocie starej....masakra
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

[quote=""kuxma""]Witam mam ten sam problem muszę sam kupić pompę o tych samych numerach. I nigdzie nie mogę znaleźć. Dzwoniłem po szrotach sklepach ale nigdzie nie mają na magazynie. Może wiecie gdzie szukać albo dajcie linka lub nr. Z góry dziękuje.[/quote]
Nie musi być dokładnie ten sam numer. Ważne tylko żeby producent pompy był ten sam: jak masz TRW to musi być TRW, jak KOYO to KOYO.
U mnie padła pompa KOYO o numerze 6Q0 423 155L założyłem 6Q0 423 156 i działała bez zarzutu.
Jak kupisz sprawną pompę to wystarczy zamontować na miejsce uszkodzonej i po podłączeniu (i zalaniu płynem) powinna działać bez konieczności podłączania pod komputer (pod warunkiem że pompa nie przestała działać po wystrzeleniu poduszek - to wtedy najpierw należy wykasować błędy).
[quote=""Herer""]powiedzcie mi, czy jest alternatywa do KOYO? bo koszt usłyszałem to 1200zł regenerowanej pompy przy zwrocie starej....masakra[/quote]
Jak masz TRW to musi być TRW, jak KOYO to KOYO.
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

Zakładam że masz Polo po 2002 roku , model 9N (9N3) i tam wspomaganie jest elektrohydrauliczne.
Jeżeli masz wspomaganie KOYO (nie KOJO) to musisz kupić pompę elektrohydrauliczna firmy KOYO. Taką pompę znajdziesz równiez w Skodzie Fabii i Seacie Ibizie (modele po 2002 roku).
Taka pompa nawet używana kosztuje od około 700 zł w górę (nie wiem gdzie znalazłeś taką pompę za 150 zł ?!?).
d
dywan102
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:27

Post autor: dywan102 »

przedwczoraj kupilem regenerowana za 900zl i oczywiscie zwrocilem stara. zlodziejstwo
r
robek84
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 17 sty 2012, 8:03
Lokalizacja: Sędziszów

Post autor: robek84 »

Witam mam pytanie mianowicie takie posiadam pompę wspomagania koyo (popsute) a mam możliwość kupić cały zestaw TRW czyli pompa, czujnik skrętu i maglownica,i czy pędzie działał cały ten zestaw czy czasami nie będzie trzeba coś jeszcze kombinować?
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”