Sonda lambda

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

Sonda lambda

Post autor: zar3k »

Sprawa wygada tak ze po odpieciu sondy silnik zaczal pracowac mi normalnie (wczesniej nie). Zgasilem silnik i uruchownilem ponownie (nadal na wypietej sondzie) i znow zaczal pracowac nierowno. Czy mozliwe ze poprzestawialo sie cos w komputerze? Bo juz sie ucieszylem ze znalazlem zrodlo nierownej pracy silnika a tu znow to samo. Jak myslicie, wymiana sondy pomoze skoro na wypietej dalej chodzi nierowno?
v
vwbocian
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 22 gru 2008, 15:14

Post autor: vwbocian »

a czujnik temperatury sprawdzales
z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zar3k »

odpinalem go i bez roznicy
Awatar użytkownika
swistak87
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 15 wrz 2010, 21:38
Lokalizacja: LU

Post autor: swistak87 »

Ja tez mam podobny problem. Tylko jak wypnę czujnik temperatury to obroty spadają. Też myślałem że u mnie sonda padła ale na trasie spalanie poniżej 5L. Jak zimny to obroty jak marzenie a jak przekroczy ponad 70 stopni to już masakra czy na luzie czy na biegu jak jadę to czuć te dodawanie obrotów. Może to krokówka Kolego?? Ja narazie jeżdżę na tym 2 miesiące i git...
Dobre Polo nie jest złe:)
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

Tak jak pisaliśmy niedawno, obstawiałbym tutaj dwie rzeczy, niebieski czujnik i sondę. Mówisz że niebieski ok, w takim razie podmień sondę ;)
Obrazek
z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zar3k »

Jesli nie sonda to co? ;P
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

to niebieski czujnik ;)
Obrazek
z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zar3k »

Odpialem niebieski czujnik. Poprawilo sie, chwile pojezdzilem i sie pogorszylo ;) czy moj samochod jest jakis dziwny? ;P
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

Nie chciałbym się powtarzać, aby nie być posądzonym o nabijanie postów, ale na Twoim miejscu podmieniłbym sondę na sprawną, jeżeli to nic nie da to niebieski czujnik. Nic innego na forum chyba nie wymyślimy.
Obrazek
Awatar użytkownika
swistak87
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 15 wrz 2010, 21:38
Lokalizacja: LU

Post autor: swistak87 »

[quote=""zar3k""]Odpialem niebieski czujnik. Poprawilo sie, chwile pojezdzilem i sie pogorszylo ;) czy moj samochod jest jakis dziwny? ;P[/quote]

Hehe no to witaj w klubie:) Ja zamierzam wymienić niebieski czujnik, sondę i krokówkę dla świętego spokoju i myślę że problem zniknie. A Tobie na zimnym/ciepłym świrują obroty czy to nie ma nic do rzeczy?? Speede_ZGL dobrze mówi, ale na zaś i sondę...
Dobre Polo nie jest złe:)
z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zar3k »

W sumie to chyba nie ma roznicy ;)
j
jarzabek
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lut 2011, 15:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jarzabek »

Ja miałem zepsutą sondę i na zimnym w miarę równo szedł choć nie tak jak powinien a jak się zagrzał to obroty falowały. Jak wtedy odłączyłem sondę to równiej chodził niż z nią i wymieniłem sondę na nową :D
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Dzisiaj podpiąłem się multimetrem, wskazał mi 1,2V nie będzie to raczej za dużo (nagrzany silnik ale nie było 90) szukałem w necie informacji ile volt, i nic konkretnego... jak stwierdzić jednoznacznie że kaput? VAG ma dostęp do sondy w naszych Pololotach?
Tu podają do nowszych modeli polo:
http://allegro.pl/sonda-lambda-vw-golf- ... 27343.html
"Napięcie pracy od 0 ÷ 1V" raczej to 1.2 oznacza kaput... czekam może jeszcze na info o VAG :)
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

sonda powinna pokazywać tak jak napisałeś teoretycznie 0-1V, praktycznie 0,2-0,8V.
VAG-COM nie pokazuje samego napięcia ale wynikający z niego AFR.
piąta kolumna grupy 000, zakres 0-255, 128- mieszanka stechiometryczna, 255- uboga, 001 bogata
można to bardzo łatwo przekalkulować na wolty.

jak będziesz kupował lambde to polecam ci wziąć uniwersalną 4 przewodową NGK. Wtedy przelutujesz sobie wtyczke ze starej sondy, a uniwersalna zawsze tańsza niż dedykowana ;)
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

lukas2305
dzięki za konkrety!
myślałem nad używką najpierw, takie rzeczy które mają małą wagę gość mi oddaje za pół darmo, jak sam ja wytargam :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”