Wyciek z pod miski olejowej

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
waski_rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 lip 2009, 18:30

Wyciek z pod miski olejowej

Post autor: waski_rk »

Witam

Dzisiaj chcąc wymienić olej zauważyłem spore wycieki z pod miski, miska jest wręcz mokra z każdej niemal strony. Kolega stwierdził że to uszczelka miski puszcza. Przyglądałem się i widziałem że jest fatalny dostęp do śrub mocujących, więc najpierw wolę zapytać, bo czuję że będzie sporo babrania z tym tematem.
Pierwsze zasadnicze pytanie: czy to może być faktycznie uszczelka? Czy coś innego? Jeżeli uszczelka to jaką kupić? w innym wątku wyczytałem że w podobnej polówce nie ma uszczelki pod miską, a silikon. Na allegro ni jak mogę znaleźć takiej uszczelki. Znalazłem tylko coś takiego: http://allegro.pl/uszczelka-miski-olejo ... 31717.html

Ktoś już przerabiał ten temat? Jakieś praktyczne porady?
Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Moze byc uszczelka, moze byc simmering walu korbowego od strony skrzyni, moze odma, ogolnie jest pare miejsc, ktore warto obejrzec...

Jezeli chodzi o uszczelke to w przypadku Twojego silnika (jezeli to AEX, a na ten stawiam :D) masz tak:
miska jest mocowana 20 srubkami do bloku, nie ma uszczelki osobnej - jest silikon, ktory najlepiej kupic w ASO bo jest git. Z praktycznych porad - jezeli miska jest w bardzo dobrym stanie to mozna ja zalozyc spowrotem, jezeli jest gdzies trzasnieta albo zaczyna ja chwytac ruda to zdobadz nowa zeby nie robic potem dwa razy tego samego.

Numer czesci dla silikonu - D176404A2, 70zl, podobno starczy na 3 miski.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Witam!


wypowiem się bo temat przerabiałem - więc jak jest ruda mocna to trzeba wymienić miskę - jak chcesz do 1.4 AEX to mogę Ci sprzedać (mam ten sam silnik i miskę jedną wolną- w dobrym stanie). Uważaj przy zakupie bo miski od innych 1.4 są za szerokie - ja swoja 2 razy wymieniałem :)

Silikon polecają z ASO ale ja mam złożone na CX-80 (do 350 stopni - czerwony - kosztuje koło 8 złotych) i się ładnie trzyma :)

Z rad - kup klucz spline m8 (do odkręcenia przegubu), Imbus z kulką do śrub pod kołem zamachowym. Wydechu nie trzeba odkręcać.


A może miska Ci przerdzewiała na amen? Ja też obstawiałem u siebie uszczelkę a się okazało że to miska ma dziurę...
Obrazek

Obrazek

Obrazek
w
waski_rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 lip 2009, 18:30

Post autor: waski_rk »

hmmm... miska jest cała,bynajmniej takie sprawia wrażenie. Rdza jej jeszcze nie wzięła, poobijana też jeszcze nie jest, pęknięcie/wyciek napewno nie jest punktowy, bo miska praktycznie cała jest uwalona olejem. Niepokoi mnie jeszcze to że olej jest również na części wahacza. Chyba wybiorę się do fachowca i na kanale się sprawdzi co jest nie tak.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

No nie jestem żadnym specem - ale u mnie było identycznie wręcz. Też tak myślałem, ale dopiero jak wjechałem na kanał i zdrapałem farbę strasznie się zdziwiłem jak cały śrubokręt wszedł w "elegancką blachę" :)

Bynajmniej jest to praca dla dwóch osób - samemu strasznie się napocisz :) I z litr oleju dokup (o rozpuszczalniku nie wspomnę)
Obrazek

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”