Problem z przyspieszeniem turbina? (VAG: blad 17964)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
ranger555
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:45

Problem z przyspieszeniem turbina? (VAG: blad 17964)

Post autor: ranger555 »

Witam.
Niedawno stalem sie posiadaczem Polowki 1.4TDI AMF
Mam do was pytanie wam tez trubina zaczyna wkrecac od ok 2500 obrotow i dopiero czuc przyspieszenie, ponizej autko jest strasznie zamulone zbiera sie jak moja babcia na rowerze. Moze to normalne w tym silniku?
Poza tym czesto zdaza mi sie ze autko wogle traci "dopalenie" i chociaz wciskam gaz do dechy osiaga tylko 2500 obrotow ponoc to wylaczenie awaryjne.

Bledy z vaga:

17964 - Charge Pressure Control : Negative Deviation
P1556 - 35-10 --- Intermitent
17571 - Fuel Tem Sensor ( g81): open or short to plus
r
ranger555
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:45

Post autor: ranger555 »

Troche poczytalem o tym bledzie i jest to niedoladowanie turbiny Przyczyny:

uszkodzony dolot
zawor n75
przeplywka
zapchany katalizator
uszkodzona turbina (malo prawdopodobne)

Jestem laikiem w tych sprawach ale troche majsterkuje, wiec jesli ktos mi pomoże , moze uda mi sie cos zrobic samemu.

Gdzie tego szukac w naszym silniku 1.4tdi amf
A i czy u was auto wkreca dopiero od 2500 obrotow, tzn czuc doladowanie i swist turbinki?
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote="ranger555"]uszkodzony dolot zawor n75 przeplywka zapchany katalizator uszkodzona turbina[/quote]To wszystko może być przyczyną twojego problemu. Na początek sprawdź dolot w poszukiwaniu dziury, dobrze byloby zrobić logi dynamiczne z grup: 003, 008, 010 i 011, najlepiej każdy z osobna, lub po 2 na raz i to co wypluje program zamieścić Tu
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
r
ranger555
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:45

Post autor: ranger555 »

Narazie nie mam jak podlaczyc do komputera.
-sprawdzilem dolot wyglada ok
- znalazlem wyciek ropy przy dekielku pompy wtryskowej paliwa(ropy) uszczelnilem zestawem naprawczym z ASO. Nie wiem czy to ma cos wspolnego z doladowaniem turbiny ale od tego zaworku N95 idzie jakis jeden przewod do owej pompy. Moze tutaj zapowietrzal sie uklad. Tylko nie wiem czy to sie wiaze ze soba. Moze sie ktos wypowie. Wydaje mi sie ze pomoglo , bo wczesniej prawie za kazdym wyjazdem do pracy wchodzil w tryb awaryjny. teraz odpukac jezdze pare dni i wyglada ok moze to przypadek

Poza tym mam pytanie ten zawor n95 moze byc z czarna glowka, bo innego nie widze a czytalem ze ma on szara czy biala. Chcialbym go wyczyscic
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote="ranger555"]znalazlem wyciek ropy przy dekielku pompy wtryskowej paliwa(ropy)[/quote]Nie jest to pompa wtryskowa, lecz pompa zasilająca pompki i niema żadnego wpływu na doładowanie.
[quote="ranger555"]Poza tym mam pytanie ten zawor n95 moze byc z czarna glowka, bo innego nie widze a czytalem ze ma on szara czy biala.[/quote]Po pierwsze nie N95, tylko N75, po drugie ten z czarną główką to N18 i steruje zaworem EGR. Turbina sterowana jest nadciśnieniem, a EGR podciśnieniem, więc obydwa zawory mają zupełnie inną budowę.Zapomniałem ci jeszcze napisać, że może zacinać się siłownik otwierający zawór upustowy w turbinie, lub sam zawór może się zacinać i stąd może być problem z niedoładowaniem. Tak jak wcześniej pisałem logi wiele by wyjaśniły, szczególnie wtedy gdy wystąpił by problem z niedoładowaniem podczas logowania.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”