Czy trzeba zmieniać szpilki przy rozbieraniu korbowodów ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Kuba_Igor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 22 mar 2009, 22:36

Czy trzeba zmieniać szpilki przy rozbieraniu korbowodów ?

Post autor: Kuba_Igor »

Kończę robić mój 1.4 16V DOHC 101KM kod AFH i wymieniłem pierścienie i chciałem skręcać z powrotem podpory wału i korbowody, gdy dowiedziałem się że podobno trzeba to skręcić na nowych szpilkach :angry:
Wie ktoś coś na ten temat
Awatar użytkownika
wojtasek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: wojtasek »

bez przesady oczywiście wszystkie książki serwisowe zalecają to ale żaden mechanik zawodowy tego nie stosuje po za ASO
oczywiście gdzie koszty rosną wtedy niebotycznie ale to osobny temat
nigdy nie jest tak żeby gorzej być nie mogło
Awatar użytkownika
Kuba_Igor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 22 mar 2009, 22:36

Post autor: Kuba_Igor »

Czyli olać temat i dokręcać korbowodowe 20Nm +90stopni a głowne 64Nm i będzie git mówisz :-D ?
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

kolego nie zmieniaj tego po co tracic kase ja u mnie po generalnym nie zmienialem i smigaja od nowosci u mnie :D :D :D
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

znaczy się tak mozna nie zmieniać ale trzba odpowiednio skręcić.. zalecane jest poxniej po ok 1000 km dobicie
szpilki są nie tak drogie żeby robić z tego jaja a robienie jeszcze raz uszczelki może kosztować znacznie więcej
Awatar użytkownika
Kuba_Igor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 22 mar 2009, 22:36

Post autor: Kuba_Igor »

[quote="vwkas18"]szpilki są nie tak drogie żeby robić z tego jaja a robienie jeszcze raz uszczelki może kosztować znacznie więcej[/quote]
No ja właśnie bardziej w tą stronę :D wole mieć wszystko na tip top a nie później przez małe niedociągnięcie ma się coś posypać to wole nie ryzykować, a z resztą sumienie by mi spokoju nie dało :grin:
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

victora rainz kup dobre szpile i cena też choć w twoim wypadku 16v wyjdzie dwa razy wiecej :grin:
Awatar użytkownika
Kuba_Igor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 22 mar 2009, 22:36

Post autor: Kuba_Igor »

na ile mniej więcej się powinienem szykować ?
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

jakieś 120 zł zależne od zniżek
Numery OE Marka
016720B CORTECO
819.875 ELRING
9507000 GLASER
9550505 GLASER
22-39003B GOETZE
14-32091-01 REINZ
98-8513 TRISCAN
Awatar użytkownika
Kuba_Igor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 22 mar 2009, 22:36

Post autor: Kuba_Igor »

Ktoś od nas z forum będzie miał może na sprzedaż nowe ?
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Kuba_Igor zestaw 70 zł niby pod 16v ..ale pewnie jest tak że trzeba będzie kupić dwa zestawy
musisz sie spytać przy zakupie
pogadaj z Larson'on on tam pracuje w handlarni
a skoro wymieniałeś panewki to nakrętki tez kupiłes nowe i półksiężyce??
Awatar użytkownika
Kuba_Igor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 22 mar 2009, 22:36

Post autor: Kuba_Igor »

Nie zmieniałem panewek tylko pierścienie i dzisiaj uszczelniacze w głowicy plan głowy i nowa uszczela. Odświeżony kolorystycznie ale to wam pokaże później :)
Awatar użytkownika
Kuba_Igor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 22 mar 2009, 22:36

Post autor: Kuba_Igor »

[quote="vwkas18"]a skoro wymieniałeś panewki to nakrętki tez kupiłes nowe i półksiężyce??[/quote]
ja nakrętek nie mam w korbowodach tylko szpilki właśnie ( szpilki mam na myśli śruby na 12kątną nasadke )
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Kuba_Igor
hehe to się trochę nie dogadaliśmy :D
ta śruba ma wytrzymałość 10,9 więc spokojnie możesz jeszcze raz ją dokręcić a żeby było śmieszniej to Febi i Swag tylko robi to z tego co widzę :grin:

Śruba stopki korbowodu nr Febi 18150
w serwisie koszt jednej to 13 zł (potrzebujesz 10)

Obrazek
Awatar użytkownika
Kuba_Igor
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 22 mar 2009, 22:36

Post autor: Kuba_Igor »

[quote="vwkas18"]ta śruba ma wytrzymałość 10,9 więc spokojnie możesz jeszcze raz ją dokręcić [/quote]
Główne tak samo ? One są już na normalny klucz 17

[quote="Kuba_Igor"]w serwisie koszt jednej to 13 zł (potrzebujesz 10)[/quote]

Tych akurat 8 ale do podpór głównych 10 no i to wyjdzie z 200zł jak nie więcej

To ide kręcić, ale takie wartości jak wyżej napisałem czy mniej troche ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”