[9N] Modyfikacja elektroniczna - polepszenie osiągów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

[9N] Modyfikacja elektroniczna - polepszenie osiągów

Post autor: lopez89 »

Witam, drodzy forumowicze.

Czy jest jakaś możliwość przeprowadzenia modyfikacji elektronicznej dla naszych VW Polo w przypadku silników benzynowych?
Ponieważ słyszałem, że dizle mają takie możliwości a jak wygląda to w benzyniakach jeśli oczywiście można. Chciałbym zaznaczyć, że chodzi mi polepszenie osiągów auta, a nie zdobyciu typowej mocy o 50%. Aktualnie mam silnik 64km, ale jestem ciekaw czy jest możliwość polepszenia jego osiągów, aby był zrywniejszy i szybszy przy wyprzedzaniu kiedy zachodzi potrzeba, ponieważ nie ukrywam ale jest to autko, któremu brakuje dobre 10KM w wersji 12V - moim zdaniem :bb: .
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Awatar użytkownika
christopherek
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 630
Rejestracja: 17 lip 2010, 21:26
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: christopherek »

tak istnieje jak masz +-10tys to zalozysz turbo:-)
UBEZPIECZENIA PZU AC OC NNW Pakiety 24h na dobę,kalkulacja składki od ręki,w Warszawie dojazd do klienta TANIO!! kontakt 506 906 706
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Znalazłem stronę: http://www.kreatormocy.pl gdzie firma wykonuje takie zabiegi. Tylko że dla modyfikacji z silnikiem benzynowym zaczyna się od mechaniki. Gdzie liczyłem na polepszenie lekkich osiągów.
Modyfikacje samochodów z silnikiem benzynowym:

Modyfikacje mechaniczne można wykonywać w samochodach wolnossących jak i turbodoładowanych. Jeśli chodzi o samochody wolnossące to zmiana samego oprogramowania nie daje wymiernych efektów, dlatego należy zacząć od przeróbek mechaniki a dopiero na końcu wystroić całość elektroniką.
Cała modyfikacja musi przebiegać w odpowiedniej kolejności, zaczynając od układu dolotowego, przez obróbkę głowicy, zmieniając wałki rozrządu na odpowiednio dopasowane do wymagań kierowcy, następnie przechodzimy do kolektora wydechowego, gdzie seryjna sprawność jest ograniczona a odpowiednio dobrany kolektor może odczuwalnie podnieść moc.
Następnym krokiem jest dalsza część układu wydechowego, którego opory przelotu są bardzo istotne.
Tak przygotowany silnik możemy wystroić zewnętrznym komputerem lub programem napisanym pod dany motor.
Jeżeli stwierdzimy że nasze oczekiwania są większe należy wziąć pod uwagę zmiany w dolnej części silnika, czyli wymianę części na kute i, w zależności od oczekiwań kierowcy - doprężenie jednostki i pozostanie przy wersji atmosferycznej, lub odprężenie silnika co przygotuje go pod montaż turbiny gdzie przyrosty mogą sięgać do 200% a nawet więcej.
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
r
ralfbox
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:58
Lokalizacja: Gilowice

Post autor: ralfbox »

Jak modyfikacja elektroniczna to raczej jemu chodzi i podrasowanie oprogramowania, ale ta dodatkowa moc w Dieslach to tylko i wyłącznie sprawa turbiny!, bez turbiny dużo nie wyciągniesz, bo co z tego jak cylinder zalejesz paliwem jak tlenu do spalania będzie brakować?
minimalnie oczywiście podrasujesz silnik, ale nie dużo :(
Obrazek
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Racja, z tego co już zdążyłem się oczytać to zbyt wiele zachodu. Trzeba się cieszyć tym co jest, na dwójce czasem wdepnę to się rozbuja maszyna ;).
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”