[derby] uszkodzona sonda lambda oraz grzejący się silnik.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

T
Tr4ns
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 10 gru 2010, 19:23

[derby] uszkodzona sonda lambda oraz grzejący się silnik.

Post autor: Tr4ns »

Witam serdecznie.

Posiadam Derby 84r z silnikiem 1.3 3F. Problemem z autkiem jest spalanie rzędu 10 l/100 km, oraz temp. powyżej 90 stopni. W jednym z lepszych warsztatów we Wrocławiu zdiagnozowano uszkodzoną sondę lambda oraz "paliwo w oleju". Sondę wymieniłem, po odpaleniu wszystko było pięknie dopóki silnik nie złapał temp 90 stopni. W tym momencie zaczyna przerywać, gasnąć, a gdy dodaje gazu obroty zamiast wzrastać zaczynają spadać. Ogólnie nie da się jechać.

Co do za wysokiej temp. to wymieniłem czujnik temp. oraz termostat i wentylator nadal się nie włącza. Po podłączeniu na krótko wentylator pracuje prawidłowo. Czy poza tym czujnikiem przy chłodnicy jest jeszcze jakiś czujnik odpowiedzialny za włączanie wentylatora? W zbiorniczku wyrównawczym zauważyłem minimalne ślady oleju. Dodatkowo nie można odkręcić korka od zbiorniczka, jest tak zassany. Czy to wina złego odpowietrzenia?

z góry dziękuję za podpowiedzi,
Łukasz. :)

Ps. Proszę wybaczyć złe umieszczenie tematu.
S
Skierosiek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 28 lip 2010, 10:08
Lokalizacja: Warszawa/Przasnysz

Post autor: Skierosiek »

witaj

ostatnio miałem podobne objawy, autko stojąc w korku zaczęło się grzać co oznaczało że wentylator się nie załączał i nie chłodził (jak jechałem szybciej jak 30km/h to temperatura na 90 stopniach)-po zbadaniu sprawy (po podłączeniu do aku bezpośrednio działał) okazało się że poszedł bezpiecznik-szybka wymiana i działa :)

pierwsza myśl to była taka czy termostat znowu nie padł (co zima to wymiana u mnie- też zastanawiające) ale na szczęście to "tylko" bezpiecznik-sprawdź być może się przepalił

piszę bo czasem przez te małe drobiazgi wymieniasz masę części, nie zawsze potrzebnie

pozdrawiam
O
Obelix
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 cze 2011, 17:08
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Obelix »

przekaźnikowi od wentylatora możesz się jeszcze przyjrzeć oraz bezpiecznikowi
g
grandprix
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 244
Rejestracja: 19 lis 2008, 23:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: grandprix »

a ja mam inny problem czujniki ok ale straciłem masę na wentylatorze jak podpiąłem ja w inne miejsce to wentylatoro sie załącza przy odpowiedniej temperaturze gdzie ta masa mogła siąść ??

i gdzie jest przekaźnik wentylatora
Obrazek
www.grandprixrally.pl.tl
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Tr4ns które derby masz ?? z brązową eko skórą??
podjech jakoś do mnie na Hubską to może coś poradzimy ;-)
b
berkau
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 04 lut 2012, 14:40

Post autor: berkau »

Witam. A czy ktoś wie jaka jest prawidłowa kolejność przewodów do sondy lambda? U mnie jest czerwono/zółty, brązowy, czarny i lila(fiolet).
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”