Problem z check

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Mateusz123_456
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:54
Lokalizacja: Krosno

Problem z check

Post autor: Mateusz123_456 »

Witam to mój pierwszy post na forum wiec proszę o wyrozumiałość:) Jestem posiadaczem VW POLO 1.0 6N 1999rok od 2 miesięcy i mam z nim problem. Po miesiącu autkiem wywaliło mi błąd Check, wiec pojechałem do znajomego mechanika żeby sprawdził co jest nie tak bo dla mnie mechanika to czarna magia. Po podłączeniu auta pod komputer wywaliło błąd jeśli dobrze pamiętam 300 i 301 mianowicie coś z sonda lambda. Zostawiłem u niego auto i po sprawdzeniu wszystkiego powiedział ze sonda była niedawno wymieniana i działa sprawnie, podłączał tez inna i tez było ok ale ciągle ten błąd powracał. Później sprawdził komputer i sterownik bo podejrzewał tzn chipowanie ale tez okazało się ok. Dziwny okazał się problem z wtryskiem jego czas to 0,4ms a powinien być 0,1-0,2ms. Zauważyłem ze błąd wyskoczył mi na rozgrzanym silniku po jakiś 20km po ruszeniu ze świateł na niskich obrotach. Samochód obecnie pali 7,5-8,0l 100/km a przy silniku 1.0 to trochę za dużo. Dodam ze samochód sprowadzony z Niemiec wiec nie znam jego wcześniejszej historii. Proszę o pomoc, jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem.
Awatar użytkownika
karol634
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 10 paź 2010, 23:54

Post autor: karol634 »

Kolego, sprawdź szczelność wydechu. U mnie był podobny problem, gdy uszkodziła się siatka tłumiąca drgania wydechu i spaliny uciekały przez siatkę, a nie przechodziły przez sondę lambda, stąd wywala błąd.
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Kontrolka check i auto z awatara potwierdza że kolega ma 6n2 więc zakładaj tematy w odpowiednim dziale
Awatar użytkownika
Mateusz123_456
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:54
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Mateusz123_456 »

Ok sory zmyliła mnie naklejka po maska pod szyba na której pisze 6N, a teraz sprawdziłem dopiero w książce serwisowej ze jest to 6N2. A wracając do tematu byłem wczoraj u mechanika i auto nie było jeszcze gotowe, powiedział ze zaczął wymieniać jakieś wiązki kabli i może problem zniknie. Auto będzie gotowe w poniedziałek wiec dam znać czy problem zniknął.

[quote=""karol634""]Kolego, sprawdź szczelność wydechu. U mnie był podobny problem, gdy uszkodziła się siatka tłumiąca drgania wydechu i spaliny uciekały przez siatkę, a nie przechodziły przez sondę lambda, stąd wywala błąd.[/quote]

Byłem dzisiaj znowu u niego powiedziałem mu o nieszczelnym wydechu. Wydech jest ok wszystko w porządku, wcześniej była robiona tez analiza spali i wyszło bardzo dobrze. A więc dalej jestem bez auta i problem nadal nie jest rozwiązany.
L
Lipson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 20 lis 2008, 18:18
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Lipson »

Samochód obecnie pali 7,5-8,0l 100/km a przy silniku 1.0 to trochę za dużo.
no to zależy jak jeździsz.. Producent podaje w mieście spalanie na poziomie 7,7. W trasie jak jedziesz powyżej 120 km/h to też powyżej 7 litrów spokojnie pije więc to akurat nie musi być wyznacznikiem a już w ogóle jak analiza spalin jest ok to znaczy, że w żadnym wypadku nie jest to wyznacznikiem. Jak mechanik zaczyna coś wymieniać i "może problem zniknie" to możesz wyjechać z częściami za kupe kasy i problem dalej będzie. Po sprawdzeniu VAGiem przecież wyskakuje błąd który opisuje co konkretnie jest nie tak..
a
andreus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 12 gru 2008, 12:06

Post autor: andreus »

standard juz dla poloweczek check i lambda. ksiazke mozna na ten temat napisac. Ja sam przejezdzilem z checkiem z tego powodu ponad 3 lata, i poza zarowa w oczy zadnych innych objawow, sonda pracowala dobrze, spalanie w normie itd itp, po prostu fiatowski komp swiruje. Jak masz czas i kase probuj z tym walczyc, ale moze sie okazac ze polegniesz :P a co do Twojego spalania - jest w normie. Chyba nie uwierzyles w bajki sprzedawcy, ze pali 5 litrow?
p
peres
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 31 mar 2011, 10:12
Lokalizacja: redditch / bedzin

Post autor: peres »

witam, podepnę się pod temat bo mi tez wczoraj zaświeciła mi się kontrolka , na początku myślałem ze to check engine,odruchowo sprawdziłem poziom oleju..minimum było - dolałem, zgasła ale teraz znów się zaświeciła, jak mu dodam ostro gazu (na sprzęgle czy na biegu) po chwili silnik się dławi/dusi ale nie gaśnie - obroty nagle spadają a pedał wciśnięty do podłogi.. tak jakby go odcinało

silnik to 1,4 8v mpi (2000). .................... Dzis juz nie ma odcinania obroty płynnie chodzą ale dalej się pali, po pracy podjadę do mechanika
.....................
znów zgasła, nie dałem rady dziś z mechanikiem wiec czekam do jutra.
.....................
zgasła,zapaliła się i znów zgasła (tak od wczoraj)
bylem u mechanika i wyskoczył blad PO322 (skasował i błędu jak na razie nie ma) - sprawdziłem tematy z tym błędem i to czujnik walu korbowego z tego co piszecie, co mam jeszcze sprawdzić przed zakupem i wymiana aby nie szczelac ?
Ostatnio zmieniony 26 cze 2011, 9:51 przez peres, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

było lupo :)
Awatar użytkownika
Mateusz123_456
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:54
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Mateusz123_456 »

Odebrałem dzisiaj nieszczęsny samochód od mechanika :P na razie kontrolna nie świeci ale to tylko kwestia czasu bo mówił ze sprawdził wszystko i nic nie zrobił:P Jedyne co go zainteresowało to jakiś inny kod sterownika chyba po podłączeniu inny przy sprawdzeniu przez VAG i inny przy sprawdzeniu Boschem. Wyjeżdża na wakacje i wraca za dwa tygodnie i ma ochotę dalej się z tym bawić i chce wymienić sterownik. [quote=""andreus""]Jak masz czas i kase probuj z tym walczyc, ale może sie okazac ze polegniesz :P [/quote] Ja czas mam i cierpliwość a mechanik jeszcze ani grosza nie wziął bo mu ambicja nie pozwala i chce to naprawić bo ciekawy problem :P Czas pokaże jak to wyjdzie :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”