problem z odpaleniem silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kuba240692
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:39

problem z odpaleniem silnika

Post autor: kuba240692 »

witam serdecznie! Jestem szczesliwym posiadaczem Poloweczki z 97' o parametrach 1.4 16v dohc 100km wloska wersja gti. Autko posiadam od niedawna ale juz troszke posmigalem i jestem bardzo mile zaskoczony co potrafi to male cudo:) zwracam sie do was z prosba o pomoc. Otoz jak wspomnialem samochod pod moja opieka od paru dni, wymieniony od razu rozrzad z pompa,filtry,olej,klocki itp rzeczy ktore wymienia sie zaraz po zakupie:) problem z ktorym nie moge sie uporac i mechanik ktoremu powierzylem swoje cudo,polega na klopocie przy odpalaniu auta. Sytuacja wyglada nastepujaco: jak duzo paliwa w baku pali na dotyk. Jak rezerwa trzeba krecic i dodawac gazu i odpali. Po odpaleniu moge zostawic samochod na godzine,wroce i odpali na dotyk. Dodam,ze przy dodawaniu gazu na ''swiezo'' odpalonym silniku slychac przelewane paliwo wglab komory. Musze tez wspomniec,ze silnik jest na prawde w swietnym stanie. Mechanik nie wie i chyba nawet nie chce sie dowiedziec co moze byc powodem... Na moje oko to silnik dostaje za mala dawke paliwa na rozruch i mozliwe,ze uszkodzona jest cewka zwrotna przez ktora np, w ciagu nocy ubywa z silnika zbyt duzo paliwa... Prosze Was bardzo o pomoc....

P.s. Jest jeszcze jeden maly problem... Ostatnio dolewalem plynu chlodzacego i bylo na maksymalnym poziomie. Po 2 dniach zaczelo go brakowac(?!). Dodam,ze zarowno ja jak i mechanik nie zauwazylismy zadnych wyciekow itp.
Pomocy!
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Moim zdaniem trzeba by bylo zagladnac do baku. Dojscie do pompy masz pod tylna kanapa. Moze jest tam jakis syf ktory nie pozwala zassac paliwa gdy jest go malo. To ze silnik zle pali, moze byc powodem uszkodzenia czujnika temperatury cieczy chlodzacej (bylo na forum). Swoja droga, to nie klekot zeby paliwo mogla uciec i wtedy mialbys naprawde problemy gdyby pompa sie zapowietrzala. Na szczescie jest to benzyniak. Paliwa nie moze uciec, przed rozruchem dobijane cisnienie w uklad paliwowy zaraz przed rozruchem. Stad owy dzwiek pracujacej pompy zaraz po przekreceniu kluczyka, mozesz sprubowac, zaraz przed rozruchem, pare razy zalaczyc zaplon, wylaczyc i tak pare razy, ale nie zapalaj. Jesli wtedy sie uda, to jednak bedzie wina pompy paliwa bo w niej jest zawor odpowiedzialny za trzymanie cisnienia i paliwa w ukladzie paliwowym.

Odnosnie ubywajacego plynu. Moze Ci go przepala, A nawet o tym nie wiesz. Zobacz czy nie dymi na bialo z rury wydechowej.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
k
kuba240692
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:39

Post autor: kuba240692 »

widze kolego,ze jestes z Bielska tak jak ja:) moze znajdziesz czas na ogladniecie mojej 16v? Pozdrawiam!;)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

u mnie wskaźnik paliwa trochę kantuje tzn. jak jest rezerwa to u mnie znaczy ze jest bardzo bardzo mało benzynki wiem to po tym ze nie chce palić odrazu spróbuj na pochyłości przodem i tyłem jeśli będzie różnica to tak jak mówiłem wskaźnik paliwa trochę kantuje
co do drugiego problemu to jeśli płyn ubywa to
-uno USZCZELKA POD GŁOWICĄ NIEDŁUGO PADNIE
-duo w korku od płynu chłodniczego jest uszczelka która lubi czasem się wytrzeć i wtedy puszcza płyn zobacz czy nie wycieka odpowietrznikiem w zbiorniczku (musisz zdjąć czarna osłonkę z napisem G11)
k
kuba240692
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:39

Post autor: kuba240692 »

po pierwsze dziekuje za zainteresowanie moim problemem,diaggnozowanie w trakcie... Marcin z racji,ze mieszkamy w tym samym miescie to moze znalazlbys czas na ogledziny mojej polowki? Pozdrawiam
k
kuba240692
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:39

Post autor: kuba240692 »

troszk podlubalm w autku.. do wymiany jak przypuszczałeś uszczelka pod głowicą... teraz pytani robic samemu czy dac do mechanika.? jak tak to ile mnie wiecej moze mnie to kosztowac u mechanika a ile jesli zrobie sam?..
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Pewnie znalazlbym, ale prosba, ulatwi to wszystkim zycie. Uzupelnij profil... chocby o miejscowosc.
W zasadzie jedyne co moglbym zrobic to pod VAG'a podpiac, ew mozna zamienic liczniki zobaczysz czy aby Twoj wskaznik poziomu paliwa nie klamie.
A Twoj mechanik zagladal do baku, moze Ci sie syf zbiera.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
s
scuter
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2009, 13:43

Post autor: scuter »

Zostaw odkrecony korek od wlewu i wtedy próbuj moze nie ma odpowietrzenia zbiornika.A druga sprawa to zawór zwrotny.
k
kuba240692
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:39

Post autor: kuba240692 »

plynu chlodniczego ubywa w zastraszajacym cenie. Bylem u mechanika ktory stwierdzil wlasnie koniecznosc wymiany uszczelki pod glowica... I krzyknal sobie 900zl z robocizna... Powiedz prosze czy mi sie tylko wydaje czy to bardzo wygorowana cena?....
k
kuba240692
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:39

Post autor: kuba240692 »

problem z odpalaniem rozwiazany. Winowajczynia byla uszczelka:)
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote="kuba240692"]plynu chlodniczego ubywa w zastraszajacym cenie. Bylem u mechanika ktory stwierdzil wlasnie koniecznosc wymiany uszczelki pod glowica... I krzyknal sobie 900zl z robocizna... Powiedz prosze czy mi sie tylko wydaje czy to bardzo wygorowana cena?....[/quote]
uszczelka 200 zyli , śruby 100 zyli ,planowanie głowicy 80-120 zyli , do tego uszczelki pod kolektory , ustawianie rozrządu , kilka godzin pracy . nie wiem czy to ful opcja z wymiana oleju ,filtra, płynu chłodniczego, czyszczeniu silnika, płukaniu układu chłodniczego ,jeśli ful to nie drogo przynajmniej tak mi się wydaje , a nawet jeśli tylko wymiana uszczelki .
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”