Polo 6N 1.4 98r. wentylator a klimatyzacja

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

V
Vw_Tyski_
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 23 kwie 2010, 11:07

Polo 6N 1.4 98r. wentylator a klimatyzacja

Post autor: Vw_Tyski_ »

Witam forumowiczów
niedawno nabyłem Polówkę 98r. z klimą. samochód kupiłem od handlarza który wmawiał mi że samochód był lekko stuknięty w przód. Do kupienia była chłodnica klimy i jeden brakujący przewód owej klimy. Skompletowałem brakujące elementy po czym dowiedziałem się(z tego forum w dziale "manuale...) że muszę też zmienić chłodnice wody na większą. Ok. szukałem i szukałem kupiłem chłodnice o wym. 630x380mm wydaje mi się że ta chłodnica też nie pasuje. Jest za duża? chyba taką montowali w Dieslach. ??
chciałbym się dowiedzieć od was jaka jest oryginalna chłodnica wody do Polówki 1.4(60PS) pod klimę (Chodzi mi o wymiary). :/

Druga sprawa.
dalej głowiąc się nad tą klimą natknąłem się na następny problem. Otóż od dłuższego czasu podejrzewałem że nie działa mi wentylator chłodnicy :-/ zagrzaliśmy samochód do 100st.C
i W. ani drgnął :-/ i nie mam pojęcia o co chodzi (sprawdzałem wszystkie bezpieczniki są OK) ale zauważyłem coś takiego. Mianowicie na wtyczce W. było PINów 3 a w wentylatorze jest PINów 2. i właśnie nie wiem czy to coś nie ma z tym czegoś wspólnego. Podejrzewam że chytre palce Handlarza maczały w tym palce i wentylator pochodzi z jakiegoś innego modelu polówki....
Forumowicze liczę na waszą pomoc.
p
pawex
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 08 sty 2010, 6:56
Lokalizacja: Polska

Post autor: pawex »

[quote=""Vw_Tyski_""]Druga sprawa.
dalej głowiąc się nad tą klimą natknąłem się na następny problem. Otóż od dłuższego czasu podejrzewałem że nie działa mi wentylator chłodnicy :-/ zagrzaliśmy samochód do 100st.C[/quote]
wygląda na zablokowany termostat w pozycji zamkniętej, lepiej nie przegrzewaj silnika ...
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Chłodnica o wymiarach które podałeś jest pod klime. Była stosowna przy prawie wszystkich silnikach benzynowych. Oprócz tej chłodnicy potrzebna jest też tzw. chłodnica klimatyzacji, a poprawniej skraplacz czynnika chłodniczego.
Pas przedni tez jest lekko inny pod wersje z klimatyzacją.
Wentylatory są różne w zależności od tego czy jest klima czy nie. Może gość włożył od zwykłej wersji.
[quote=""pawex""]wygląda na zablokowany termostat w pozycji zamkniętej, lepiej nie przegrzewaj silnika ...[/quote]
Dobrze gada. w innnym wątku jest podane jak sprawdzić wentylator "na krótko". Może też być czujnik temperatury, ale to mniej prawdopodone.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""czaja""]w innnym wątku jest podane jak sprawdzić wentylator "na krótko"[/quote]
znalazlem ten watek ale moje pytanie jak to zrobic ? tak na chlopski rozum tzreba rozebrac kostki i spiac kable czy jakos je zewrzec niewiem drutem jakims czy co ? bo uciecie je z wtyczki chyba jest bezsensowne po co potem lutowac
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""marcc_Jr""][quote=""czaja""]w innnym wątku jest podane jak sprawdzić wentylator "na krótko"[/quote]
znalazlem ten watek ale moje pytanie jak to zrobic ? tak na chlopski rozum tzreba rozebrac kostki i spiac kable czy jakos je zewrzec niewiem drutem jakims czy co ? bo uciecie je z wtyczki chyba jest bezsensowne po co potem lutowac[/quote]

viewtopic.php?f=20&t=31544
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”