[86c 2f] Brak ładowania - swieci kontrolka aku.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

[86c 2f] Brak ładowania - swieci kontrolka aku.

Post autor: zar3k »

Nie mam ładowania w Polo. Padniety alternator? Regulator napiecia ze szczotkami wymianilem okolo roku temu. Wtedy mialem ten sam problem. Czy moga byc jakies inne tego przyczyny? Stalo sie to mniej wiecej po tym kiedy mialem problemy z odpaleniem auta na LPG i dosc dlugo, kilka razy krecilem rozrusznikiem.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2012, 18:53 przez zar3k, łącznie zmieniany 1 raz.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Pierwsze co regulator pod lupe i wszystkie styki , ale może być że się diody skonczyły w altku.
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

podepne sie pod temat. duzo zabawy z wymiana lozyska w altku ??
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
l
ludwik88888
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 01 maja 2011, 11:26
Lokalizacja: Sompolno

Post autor: ludwik88888 »

Witam szczotki nie powinny się tak szybko skończyć regulator raczej też no chyba że jakaś podróba moim zdaniem to mostek lub komutator jeżeli łożysko się posypie ładowanka też brak ja bym go sprawdził u elektryka bo tak na ślepo to szkoda kasy ładować bo i tak może nie działać.
Ludwik
z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zar3k »

Kurde ten regulator masakrycznie trudno jest mi odkrecic ;P Przeszkadza filtr oleju + wyrobione sruby. Jakos to trzeba bedzie sprawdzic. Moze byc cos jeszcze nie halo?

Aha, jeszcze jedno. Kiedy auto odpale silnik nie gasnie, czyli alternator w dobrym stanie? A brak jest ladowania, czyli regulator padl? Dobrze rozumiem?
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Może być że regulator padł, pożycz od kogoś i podmień a będzie wiadomo czy to regulator.
Awatar użytkownika
Lodzio525
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 553
Rejestracja: 30 maja 2009, 9:41
Lokalizacja: Poznań GRU

Post autor: Lodzio525 »

wymontuj alternator, postaw go na blat odkrec cztery krzyzaki od góry i kólko rezpołow go, poczyść wszystko przeszlifuj papierem stojan i wirnik, sprawdz przyleganie szczotek do trawersa, sprawdz jego wyrobienie, aco do kwestii wymiany lozysk w altku którą to czynność tez byś mogł zrobic, to górne lozysko wychodzi spoko lecz dolne z osi to juz wiekszy problem, ale da sie, ja moje musialem ciąc :crazy:
Zerknij tez na szczotki w jakim sa stanie i najwazniejsze czy blaszka, styk szczotek wychodzaca z alternatora dolega do szczotki
[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=14553]Moje Tornado Red/Black Polo ]
-------------------------------------------------------
Kozienice 10r.
Wilcze Laski 10r.
Pławniowice 10r.
Ślesin 11r.
Przełazy 11r.
Dzierżązna
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Z odkręceniem regulatora to prawda, jest niezły problem. Ja jedną śrubę odkręciłem śrubokrętem, a drugą musiałem łapać kombinerkami/kluczem zaciskowym. Po odkręceniu polecam wymianę śrubek na takie z łebkiem sześciokątnym lub na imbus, aby w przyszłości nie było problemu. Łatwo wtedy da się to skręcić/odkręcić bitem z grzechotką lub ampulowym.
z
zar3k
Początkujący
Początkujący
Posty: 144
Rejestracja: 13 mar 2010, 12:50
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: zar3k »

Wymienilem regulator napiecia, jedna szczotka byla duzo bardziej zeszlifowana. Na chwilke dioda akumulatora zniknela, zaczela lekko migac, teraz nadal swieci caly czas ;/
l
ludwik88888
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 01 maja 2011, 11:26
Lokalizacja: Sompolno

Post autor: ludwik88888 »

kolego jeżeli jedna szczotka była bardziej zżarta od drugiej to pewnie komutator tak jak pisałem wcześniej
Ludwik
f
fifel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 06 kwie 2011, 8:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel »

Moze to zabrzmi banalnie ale niedawno mialem taki sam problem... nie bylo ladowania, wymienilem regulator napiecia i dalej nic... pojechalem do elektryka a on mi mowi ze pasek klinowy, ja mowie ze jak pasek jak wszytsko sie kreci :) chcial sie zalozyc o flaszke ze pasek ale stwierdzilem ze z fachowcem nie bede sie klocil no i po wymianie ustapilo bo okazalo sie ze pasek byl przegrzany (kiedys tak popiskiwal i popiskiwal az sie przegrzal) i dlatego sie slizgal mimo ze byl naciagniety w miare. Troche ladowal, ale ledwo, a po wlaczeniu swiatel czy dodaniu gazu tracil ladowanie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
stonka
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 11 sie 2012, 16:39
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Post autor: stonka »

Podepne sie do tematu
mam polo II 1.4d od wczoraj swieci mi sie konrolka od ladowania
bylo slabe ladowanie, wymontowałem regulator a jedna szczoka była bardziej wytarta więc wymieniłem na nowy.
po wymianie odpaliłem ale nie świeciła się konrolka od ładowania po przekręceniu kluczyka.
po jakimś czasie jak już chodził silnik zapaliła się znów kontrolka aładowanie jest takie jak przed wymianą regulaora czyli jakies 11.40 ale pomału rosnie. możliwe żeby szczotki się ak długo docierały. może jest inny powód słabego ładowania. po przekreceniu kluczyka raz się swieci dioda od aku raz nie
Fiat 126el
Lancia Dedra 1.8ie
Lancia Dedra 1.6ie
BMW 520i "rekin"
Nissan Sunny 1.4SLX
Ford Sierra 2.0 CLX DOHC
Mitsubishi Eclipse GS 2.0 DOHC
Fiat CC 700
VW Polo II 1.4d
Awatar użytkownika
stonka
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 11 sie 2012, 16:39
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Post autor: stonka »

proszę o jakąś podpowiedź, bo nie wiem w tej chwili co mam zrobić z altkiem. Czy kupować nowy?
Fiat 126el
Lancia Dedra 1.8ie
Lancia Dedra 1.6ie
BMW 520i "rekin"
Nissan Sunny 1.4SLX
Ford Sierra 2.0 CLX DOHC
Mitsubishi Eclipse GS 2.0 DOHC
Fiat CC 700
VW Polo II 1.4d
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

stonka zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać wymontuj regulator zauważ że on ma blaszkę z jednej strony styk masowy który musi dobrze przewodzić masę z obudowy altka, przetrzyj dobrze papierkiem w okolicy tej blaszki gdzie dolega i gdzie jedną śrubkę wkręcasz od mocowania regulatora.
Ale obstawiam że altek tez już zmęczony
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
stonka
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 11 sie 2012, 16:39
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Post autor: stonka »

Czołg GT zrobiłem tak jak mówiłeś. nic to nie dało niestety.
Ale jak założyłem na chwilę stary regulator to na krótko odnalazło się ładowanie na prawie 14 a potem zniknęło.
poza tym na nowym regulatorze szczotki nie układają się prosto- ma to jakieś znaczenie? (dodam że nie widać na nich za bardzo śladów użycia).
Nie wiem też czy nie są walnięte łożyska bo coś dziwnie dźwięczy alternator.
Fiat 126el
Lancia Dedra 1.8ie
Lancia Dedra 1.6ie
BMW 520i "rekin"
Nissan Sunny 1.4SLX
Ford Sierra 2.0 CLX DOHC
Mitsubishi Eclipse GS 2.0 DOHC
Fiat CC 700
VW Polo II 1.4d
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”