Witam serdecznie wszystkich forumowiczów
Mam Polo 1.0 z 1997 roku, zalany olej mineralny ale chcem go zmienić na syntetyk czy nie będzie z tym problemu?
I jaki olej polecacie ? Marka i nazwa :?:
nie no nie rób takich rzeczy, z minerała na syntetyk to już za duży skok, możesz jedynie spróbować z olejem półsyntetykiem 10W40 bo jest on praktycznie uniwersalny i w większości mineralny także nie zaszkodzi, a syntetyka już nie zalewaj bo i tak fajerwerków nie będzie.
Właśnie musze zmienić olej w 1.9D. Do tej pory miałem Castrol Magnatec 10W40 . W drugim samochodzie Escort 1.8D był Castrol Magnatec 10W40 ale został zmieniony na ELF Competition 10W40 i mój tata jest zadowolony. Według niego silnik chodzi ciszej itd. Na Castrolu od czasu do czasu trzebaylo robić dolewki na ELF`ie cisza. Co myślicie o Valvoline lub Motulu ?? chodzi wlaśnie o diesla bow benzyniaku to widzialem rozne opinie a w polo 1.9D cisza ;/
witam, ja u siebie w 1.6 75kw mam zalany castrol gtx 10W/40, ale średnio jestem z niego zadowolony. Ale zalałem taki ponieważ wcześniej był taki zalany gdy go kupiłem. Słyszałem że polskie castrole sa gorsze gatunkowo od np niemieckich? Naprawdę tak jest? Jak tak to gdzie można je dostac?
[quote="wodzu.janovia"]Właśnie musze zmienić olej w 1.9D. Do tej pory miałem Castrol Magnatec 10W40 . W drugim samochodzie Escort 1.8D był Castrol Magnatec 10W40 ale został zmieniony na ELF Competition 10W40 i mój tata jest zadowolony. Według niego silnik chodzi ciszej itd. Na Castrolu od czasu do czasu trzebaylo robić dolewki na ELF`ie cisza. Co myślicie o Valvoline lub Motulu ?? chodzi wlaśnie o diesla bow benzyniaku to widzialem rozne opinie a w polo 1.9D cisza ;/[/quote]
ja mam zalany Shelem 10W40 półsyntetyk od 50 tyś km a co do dolewek jeśli na 1000 km wlewasz 0,1 l to trzeba się zastanowić nad uszczelniaczami i pierścieniami jeśli nie masz wycieków
[quote="emce"]witam, ja u siebie w 1.6 75kw mam zalany castrol gtx 10W/40, ale średnio jestem z niego zadowolony. Ale zalałem taki ponieważ wcześniej był taki zalany gdy go kupiłem. Słyszałem że polskie castrole sa gorsze gatunkowo od np niemieckich? Naprawdę tak jest? Jak tak to gdzie można je dostac?[/quote]
co masz na myśli?- nie jestem z niego zadowolony
znajomy też ma polo z silnikiem1.6, castrola zamienił na elfa, silnik zaczą pracować troche ciszej a przy wymianie nie był taki brudny jak poprzedni. Wogóle jakoś tak ladniej teraz pracuje od mojego. A po za tym mam jeszcze do wymiany jakieś 2 tyś a już dwa razy go dolewałem. Nie wiem co o tym myśleć, a może to nie jest wina oleju?
Witajcie panowie powiedzcie mi do tej pory lałem mobila 10 w 40 , w autku stukneło mi 200 tyś. Czy należy olej zmienić?na jakis inny rodzaj? czy mozę polecacie jakis inny połsyntetyk? ( zaznaczam ze olej wymieniam zawsze co 10 tyś)
Silny charakter i silne ręce Słowiańska dusza .. wielkie serce .!
[quote="LukSc"]Witajcie panowie powiedzcie mi do tej pory lałem mobila 10 w 40 , w autku stukneło mi 200 tyś. Czy należy olej zmienić?na jakis inny rodzaj? czy mozę polecacie jakis inny połsyntetyk? ( zaznaczam ze olej wymieniam zawsze co 10 tyś)[/quote]
Jeżeli nie ma żadnych wycieków na silniku, to lej dalej ten półsyntetyk, i tej samej firmy, a jak coś zaczyna być już nie tak, to zastosuj gęstszy, ale tej samej firmy.
Teraz coś ode mnie, otóż sam mam od nowości Uno 1,0 97 rok. Po 8,5tyś. wylałem Selenię którą wlała fabryka, a wlałem Mobil 0W40. Przez tyle lat jeżdżę na tym mobilu, i nic się nie dzieje. Wymieniam co dwa lata (kilometry; raz zrobię 12tyś, a innym razem 20tyś). Każdy powiedział by,że absolutnie za rzadki ten olej do takiego silnika. Kiedyś wyczytałem, że jak od nowości, to można lać syntetyk, i nie jest prawdą, że pełny syntetyk trzeba wymieniać co roku, no chyba, że nakręci się sporo km. Bardzo ważną rzeczą jest, aby nie zmieniać na olej rzadszy, oraz różnych firm (chodzi o film).
Mam też taki pojazd - Sam, z silnikiem 1,4 D VW polo, 92r. i proszę o podpowiedź, ile litrów oleju wchodzi do tego diesel-ka, oraz co wy lejecie do takiego silnika 10w40, czy mineralny 15w40.
Jest to bardzo ładna, i konstrukcyjnie przemyślana maszyna, dlatego nie chciałbym zajechać jeszcze tego silniczka VW, wymianą na nie odpowiedni olej. Z drugiej strony, ten pojazd jest eksploatowany sporadycznie, i zastanawiam się nad kupnem mineralnego, shell HX-3 15w40, bo tanio,( 35zł. za 4 litry, mam taką okazję, tylko tego oleju już chyba nie produkują). Coś na tym oleju pisze, że nadaje się do diesla, ale z wtryskiem pośrednim, czy nadaje się do mojego 1,4D VW 92rok.?
Mam podwojne pytanie, bo chcialbym za jednym zamachem zmienic olej silnikowy i w skrzyni.
Autko to 1998 AEE 75 ps z zamontowana sekwencja, przelotu 203.000, przebieg prawdziwy. Na gazie zaledwie zrobione 13.000km. Od czasu zamontowania instalki lata na Helixie 10w40. Chcialbym zamienic na cos lepszego. Mam dwie firmy faworytow mianowicie amerykanski Millers badz Valvoline.. autko zdarza sie ze jest krecone i bedzie
Warto dodatkowo robic plukanke?
odnosnie oleju w skrzyni to chetnie bym wymienil na syntetyk jakis (jaki?) bo pewnie u mnie siedzi mineral, co w zime dosc mocno daje o sobie znac