[Variant] SDI AEY silnik Termostat gdzie jest

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

[Variant] SDI AEY silnik Termostat gdzie jest

Post autor: norekuk »

Chcialbym zabrac sie za wymiane termostatu, lecz nie mam pojecia gdzie ten diabel jest. Przypuszczam, ze pod alternatorem kolo pompy wspomagania. Jak sie tam do niego dostac?
Ostatnio zmieniony 07 lut 2011, 17:34 przez norekuk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

termostat w SDI, jeżeli się nie mylę, jest przy pompie wody.
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Musisz podnieść lewą stronę na lewarku i na pewno znajdziesz, jest przykręcony na 2 imbusy i podłóż jakaś miskę na płyn. :)
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

nie ma z lewej strony - patrząc od przodu
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Może rysunek ci coś pomoże:
Obrazek
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

Opanoowane ;) Termostat jest przy pompie wody. Dojście do niego jest do dup., trzeba wymontować pompe wspomagania, wtedy mamy wszystko jak na dłoni :)

Lecz baardzo długo łapał temperaturę, generalnie długo łapie... ponad godzine na wolnych, momentami go trzymałem na wysokich obrotach, i dopiero otworzył na duży obieg. Czy to w Sdi jest normalne ?

Wiem, że stary termostat był padnięty bo od uruchomienia grzała się chlopdnica, choć przy demontarzu był zamknięty.
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Witam a ja mam taki problem z termostatem gdy samochód stoi to po jakimś czasie temperatura dojdzie do 90 ale gdy jadę spada do 70 a nawet 60 stopni myślałem że zima to normalne no ale teraz mamy praktycznie czerwiec.Czy termostat mam do wymiany?Mój silnik to 1.9d
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

A zapomniałem dodac to polo mojej żony 6n 1997r.Proszę o pomoc :beg:
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

tak kolego jeśli silnik nie trzyma temperatury 90*C o ile zresztą układu chłodzenia ok
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Tak tak reszta jest ok czyli po prostu termostat do wymiany? a gdzie on wogóle jest? bo według mojej oceny patrząc z przed maski to za chłodnicą i chyba za linką gazu pod świecami żarowymi taki w czarnej obudowie tak?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

dojście od spodu z lewej strony silnika patrząc od przodu za klimą jeśli masz tu możesz go zobaczyć viewtopic.php?f=25&t=30111 a koledzy pisali wcześnie gdzie jest
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

No własnie nie mam klimy no gadałem z mechanikiem samochodowym i powiedział że termostat jest tam gdzie ja pisałem wczesniej :niewiem:
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Zwracam honor co do położenia termostatu :-( Ale nie ważne bo termostat wymieniony i pojawił sie kolejny problem a mianowicie założyłem termostat itd no i wlewam sobie płyn wiadomo silnik wyłączony nalałem zakreciłem wlew no i odpaliłem samochód na chwile nastepnie zgasiłem samochód dolałem płynu no i znowu zakreciłem wlew i odpaliłem autko no i chciałem sprawdzic czy gdy sie rozgrzeje załączy mi sie wentylator no i tu pojawia sie problem bo temperatura doszła do 100 stopni i wentylator nic:( a dodam ze przed wymiana termostatu wentylator sie załanczał wiec moje pytanie brzmi co zrobiłem źle?? Prosze pomóżcie!!! :(
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

zmień mechanika , a honoru nie musisz mi zwracać bo mam jaki mam ale swój ;)
a nie masz czasem powierza w układzie sprawdź czy ciepło jest przy czujniku, zalane styki lub wtyczki , padł czujnik - bezpiecznik nr 19, odłącz wtyczkę od czujnika[w zależności ile masz przewodów jeśli 3] i przewód czerwono /biały podłącz do +[ mniejsza prędkość obrotowa wentylatora] i drugi przewód czerwono czarny do +[większa prędkość] jeśli wentylator pracuje albo na jednej prędkości to wymień czujnik jak nie to połączenia lub uszkodzone przewody , wentylator tak szybko by nie padł lecz wszystko możliwe ,tylko czy tak jest u ciebie w9n3 niestety nie wiem
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

nie nie to chodzi o 6n 97r
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”