[1.4 Diesel] Temperatura płynu chlodzącego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

[1.4 Diesel] Temperatura płynu chlodzącego

Post autor: alienek »

słuchajcie mam pytanie , ile wynosi temperatura płynu chłodzącego ..albo przy jakiej temperaturze powinien sie wentylator włanczać ? i jak to sie ma dieselku? otorz u mnie czesto wskazowka wskakuje na 100 stopni ( w gorace dni ) ,ale po dłuzszej chwili spada na 90 stopni .. dzis podjechalem na stacje i gdy mialem jeszcze te 100 ,zajrzalem pod maske .. i wentylatorek sobie ladnie pracowal :) z tym ze wysysal powietrze ,ale go slychac nie bylo ? czy tak jest we wszystkich dieselkach ? moze plyn chlodniczy mam zly ? silnik sie nie przegrzewa ( bynajmniej tak mysle) nie gasnie ,nie szwankuje ,zadych podejrzanych rzeczy sie z nim nie wyprawiaja .. ale czasami dziwnie tak spojrzec na wskazowke jak zawisa na 100 .. w sumie napisalem tego posta bo zajomy ma CC 1.1 i mi sie przypomnialo :P po krotkiej trasie jego wentylator napierdziela jak helikopter .. a moj jest cichutki :grin:
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
a
an2rut
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 21 maja 2009, 21:59

Post autor: an2rut »

W moim przypadku jak mi wskazówka skakała do 100 to skończyło się wymianą uszczelki pod głowicą.
Powiem Ci, że od roku nawet na 90 mi wskazówka nie skoczyła a też mam dieselka. A przeważnie to 75 mi wskazuje. po dłuższej jeździe (ok 1 godziny na trasie) przy prędkości 120km/h dochodzi do 80 tylko. Co do wentylatora to tez go zbytnio nie słychać.
Sprawdź czy nie masz jakiegoś syfu w układzie i czy pompa wody Ci hula prawidłowo. Więcej przyczyn nie znam :(
Awatar użytkownika
icu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:49
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: icu »

W moim przypadku zerwal sie kabelek minusowy przy akumulatorze (jeden gruby masowy i jeszcze jest taki cienki, wlasnie on sie zerwal). Nie znajac przyczyny dochodzenia temperatury nawet do 110st wymienilem termostat, bez efektu, czyjnik podajacy temp na zegar, pozniej czujnik w chlodnicy od wentylatorka wszystko bez wiekszych zmian, kilka razy zaswiecila sie kontrolka od plynu :banghead: . Po kilku dniach wpadlem na ten urwany kabelek, posztukowalem i polaczylem z minusem na aku. Problem znikl temp ma ok 90 i podchodzi delikatnie pod 100 ale juz mi jej nie przekracza.
Co do wentylka to u mnie tez bardzo cicho pracuje a temperatura przy ktorej powinien sie wlaczyc wentyl jest wybita na czujniku w chlodnicy. O ile dobrze pamietam to 90 pierwszy bieg i chyba cos ponad stowke drugi.
Pozegnalem mojego szerszenia :)
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

mi np kontrolka nie miga ,nawet sie nie swieci.. tylko wskazowka sie podnosi .. przy 90 stopniach sie nie wlancza dopiero przy 100 .. pamietam ze w tamtym roku tylko raz mi sie wlaczyl ze byl glosny ale mialem 4 godzinna trase non stop z tego prawie 2 godziny w miescie :/ wiec chyba wtedy wlaczyl mi sie 2 bieg .. wymienie jeszce plyn .. bo przez zime na wodzie jezdzilem :P i jest mam zlane kilka rodzaji plynow koncentratow i wody ..
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

w 1.3 3f
wedłyg licznika
temperatura sie trzymie na 90^C
wentylator sie załancza ponad 100^C

sprawdzane na kompie
termostat otwiera sie przy 84^C
wentylator załancza sie przy 94^C
tez go nieslchać :grin:
morał z tego taki że licznik przekłamuje :crazy:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”