[6n2] który chip?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

[6n2] który chip?

Post autor: d4ri0 »

Mam pytanie szczególnie do tych, którzy znają się na silnikach i ich tuningu. Chce kupić chip do swojego SDi, ale nie wiem który.
http://moto.allegro.pl/item640343715_au ... _mocy.html
czy:
http://moto.allegro.pl/item638229392_ch ... _64km.html
parametry niby podobne, ale w jednym jest cały power box a w drugim sama kość, którą zastępuje się fabryczną. jaka jest różnica w tych chipach(power boxach)?
Powiem jeszcze, że i tak z SDi nigdy nie będzie rajdówki, po prostu chcę, aby miał lepszy moment obrotowy i był trochę mocniejszy.
dzięki
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Polecam zajrzeć i zasięgnąć języka tutaj: http://unitronic.pl.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

W SDI i tak nic nie osiągniesz, szkoda pieniędzy.
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

nie takich odpowiedzi oczekiwałem.
Trancer_GTR
dzięki, ale jest to nieopłacalne...lepiej kupić nowy silnik 1.9 TDi niż jechać z tym silnikiem do nich. Chcę, żeby był trochę mocniejszy a nie przerabiać na wyścigówkę. Poza tym bardzo dużo jeżdżę po warszawie więc taki box by się przydał bo nie ma ze mną łatwego życia...
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
k
kasa
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:38
Lokalizacja: Nowy Staw k/Malborka
Kontakt:

Post autor: kasa »

d4ri0
Te boxy oszukują czujnik temperatury paliwa (ECU dostaje info, że temperatura paliwa jest niższa niż rzeczywiście i podaje go więcej). To samo możesz mieć za pomocą rezystora i potencjometra, ale nie wiem czy sdi ma pompę VP37. Jeżeli ma, to możesz podnieść moc dosłownie za kilka złotych.

Nie jestem zwolennikiem boxów, ponieważ jak wspomniałem oszukują ecu, a co za tym idzie pompa podaje więcej paliwa, dzięki temu jest większa moc. Natomiast trzeba zachować proporcje i podać więcej powietrza aby mieszanka nie była zbyt bogata, ponieważ będzie zbyt dużo nagaru na tłokach.

Dlatego tunerzy podkręcają dawkę paliwa i powietrza!

To tak pokrótce.
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

kasa
tak mój jest na pompie vp37. a wiesz może jak zrobić coś takiego? Napisz PW.
ale jakoś to działa skoro komentarze sa pozytywne i ludzie są z tego zadowoleni.
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

Michał88
dzięki, ale tam chyba wszyscy mają TDi i pytanie czy to będzie działało w SDi? Fajna sprawa i niedroga. Pomyśle nad tym w jakiś wolny dzień. Ale wydaję mi się, że te boxy dają więcej niż ten rezystkorek. Nadal czekam na odpowiedź, który będzie lepszy.
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
k
kasa
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:38
Lokalizacja: Nowy Staw k/Malborka
Kontakt:

Post autor: kasa »

Te boxy prawdopodobnie mają opóźnienie czasowe, chodzi o to, że gdy przekręcisz kluczyk w pozycję zapłonu, to ecu dostanie informację o "zimnym" paliwie dopiero po odpaleniu silnika (ok. 8 sekund).
W innym przypadku, gdy box jest ustawiony na maxa, czyli ile się tylko da obniżyć temperaturę paliwa (rezystorek), ecu odczytałoby to jako błąd przed odpaleniem, a gdy już odpali to to błąd nie wyskakuje.


Kiedyś, gdy miałem golfa mk3 tdi, miałem cały schemat boxa z opóźnieniem, właśnie 8 sekundowym zassanym z jakiejś strony niemieckiej. Ktoś miał środek do rozpuszczenia tego czarnego silikonu, którym są zalane boxy, aby nikt tego nie skopiował i stąd wiem na czym te boxy polegają...

Jak ustawiłem optymalną rezystancję na potencjometrze, to opóźnienie nie było mi potrzebne, ponieważ błąd nie wyskakiwał, natomiast jak ustawiłem box na maxa, to z rury leciał batory (kopcił niemiłosiernie) i za każdym razem gdy przekręcałem kluczyk w zapłon, wywalał błąd czujnika temp. paliwa.

A box ustawia się tak, że rozkręcasz potencjometr maxymalnie, aż z rury będzie dużo spalin i skręcasz powoli aż nie będzie widać spalin z rury, w innym przypadku załatwisz silnik, bo za dużo paliwa a za mało powietrza.
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

czyli mówisz, że nie warto tego kupować? ale te dwa z tych aukcji różnią się od siebie. Który byś bardziej polecał? Czytałem na forum golfa o tym, ale u mnie pod maską idą tylko trzy przewody. A może ta wtyczka jest w innym miejscu? Jutro wrzocę fotkę to mi podpowiesz co i jak.ok?
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
k
kasa
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:38
Lokalizacja: Nowy Staw k/Malborka
Kontakt:

Post autor: kasa »

Jak dla mnie na mody w sdi szkoda kasy, gdybyś miał tdi to co innego. Nie wiem czy to wogóle zabangla.
Odnośnie drugiej aukcji, gdzie są kości pamięci, to nie rozczaruj się gdy rozbierzesz ECU i będziesz chciał je przelutować. Możesz uszkodzić płytę.


Najlepiej zadzwoń do jakiegoś tunera, compsport, diagtronik, tune-up itp. i zapytaj czy jest możliwość podniesienia mocy w sdi i o ile. Wtedy orientacyjnie będziesz wiedział, czy taki box choć cosik da.

SDI jest wolnossącym silnikiem, więc ciężko jest cokolwiek zdziałać.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Też zamontowałem w moim Powerboxa, ale żadnej rewelacji nie odczuwam, wydaje mi się, że szkoda grosza na to badziewie. Chciałbym jeszcze sprawdzić moc na hamowni, z boxem i bez, wtedy przekonałbym się czy faktycznie box działa. Może ktoś orientuje się jaki jest koszt badania mocy silnika na hamowni.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

Stanley
koszt sprawdzenia na hamowni to jakieś 200zł. Też dochodzę powoli do wniosku, że nie wart. Lepiej kupić oryginalne lampy z gti:) Spróbuję zamontowaćsam opornik, może będzie się lepiej zbierał przy wyprzedzaniu. A jak to nic nie pomoże to przynajmniej się nie zawiodę bo wydam na to tylko 5 zł:) Dzięki za rady.
pozdrawiam
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

hamownia w lublinie - jeden pomiar 100 albo 150/h
Awatar użytkownika
ziomek
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:26
Lokalizacja: Polkowice/Wrocław

Post autor: ziomek »

podczepię się pod temat, myślę nad lekkim tuningiem silnika box/program, ale nei chce zadużo wydać bo w profesjonalnych firmach chcą od 1000 nawet 2000 ! więc zastanawiam się nad podkręceniem u "Pana Henia w garażu" ma możliwość wgrania nowego oprogramowania (choć sam go nie tworzy wysyła i otrzymuje gotowy tylko do wgrania) i właśnie takie boxy co radzicie?
"Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa."

Demokryt

Było Polo jest Golf IV
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”