Mam pytanie szczególnie do tych, którzy znają się na silnikach i ich tuningu. Chce kupić chip do swojego SDi, ale nie wiem który. http://moto.allegro.pl/item640343715_au ... _mocy.html
czy: http://moto.allegro.pl/item638229392_ch ... _64km.html
parametry niby podobne, ale w jednym jest cały power box a w drugim sama kość, którą zastępuje się fabryczną. jaka jest różnica w tych chipach(power boxach)?
Powiem jeszcze, że i tak z SDi nigdy nie będzie rajdówki, po prostu chcę, aby miał lepszy moment obrotowy i był trochę mocniejszy.
dzięki
nie takich odpowiedzi oczekiwałem. Trancer_GTR
dzięki, ale jest to nieopłacalne...lepiej kupić nowy silnik 1.9 TDi niż jechać z tym silnikiem do nich. Chcę, żeby był trochę mocniejszy a nie przerabiać na wyścigówkę. Poza tym bardzo dużo jeżdżę po warszawie więc taki box by się przydał bo nie ma ze mną łatwego życia...
d4ri0
Te boxy oszukują czujnik temperatury paliwa (ECU dostaje info, że temperatura paliwa jest niższa niż rzeczywiście i podaje go więcej). To samo możesz mieć za pomocą rezystora i potencjometra, ale nie wiem czy sdi ma pompę VP37. Jeżeli ma, to możesz podnieść moc dosłownie za kilka złotych.
Nie jestem zwolennikiem boxów, ponieważ jak wspomniałem oszukują ecu, a co za tym idzie pompa podaje więcej paliwa, dzięki temu jest większa moc. Natomiast trzeba zachować proporcje i podać więcej powietrza aby mieszanka nie była zbyt bogata, ponieważ będzie zbyt dużo nagaru na tłokach.
Dlatego tunerzy podkręcają dawkę paliwa i powietrza!
kasa
tak mój jest na pompie vp37. a wiesz może jak zrobić coś takiego? Napisz PW.
ale jakoś to działa skoro komentarze sa pozytywne i ludzie są z tego zadowoleni.
Michał88
dzięki, ale tam chyba wszyscy mają TDi i pytanie czy to będzie działało w SDi? Fajna sprawa i niedroga. Pomyśle nad tym w jakiś wolny dzień. Ale wydaję mi się, że te boxy dają więcej niż ten rezystkorek. Nadal czekam na odpowiedź, który będzie lepszy.
Te boxy prawdopodobnie mają opóźnienie czasowe, chodzi o to, że gdy przekręcisz kluczyk w pozycję zapłonu, to ecu dostanie informację o "zimnym" paliwie dopiero po odpaleniu silnika (ok. 8 sekund).
W innym przypadku, gdy box jest ustawiony na maxa, czyli ile się tylko da obniżyć temperaturę paliwa (rezystorek), ecu odczytałoby to jako błąd przed odpaleniem, a gdy już odpali to to błąd nie wyskakuje.
Kiedyś, gdy miałem golfa mk3 tdi, miałem cały schemat boxa z opóźnieniem, właśnie 8 sekundowym zassanym z jakiejś strony niemieckiej. Ktoś miał środek do rozpuszczenia tego czarnego silikonu, którym są zalane boxy, aby nikt tego nie skopiował i stąd wiem na czym te boxy polegają...
Jak ustawiłem optymalną rezystancję na potencjometrze, to opóźnienie nie było mi potrzebne, ponieważ błąd nie wyskakiwał, natomiast jak ustawiłem box na maxa, to z rury leciał batory (kopcił niemiłosiernie) i za każdym razem gdy przekręcałem kluczyk w zapłon, wywalał błąd czujnika temp. paliwa.
A box ustawia się tak, że rozkręcasz potencjometr maxymalnie, aż z rury będzie dużo spalin i skręcasz powoli aż nie będzie widać spalin z rury, w innym przypadku załatwisz silnik, bo za dużo paliwa a za mało powietrza.
czyli mówisz, że nie warto tego kupować? ale te dwa z tych aukcji różnią się od siebie. Który byś bardziej polecał? Czytałem na forum golfa o tym, ale u mnie pod maską idą tylko trzy przewody. A może ta wtyczka jest w innym miejscu? Jutro wrzocę fotkę to mi podpowiesz co i jak.ok?
Jak dla mnie na mody w sdi szkoda kasy, gdybyś miał tdi to co innego. Nie wiem czy to wogóle zabangla.
Odnośnie drugiej aukcji, gdzie są kości pamięci, to nie rozczaruj się gdy rozbierzesz ECU i będziesz chciał je przelutować. Możesz uszkodzić płytę.
Najlepiej zadzwoń do jakiegoś tunera, compsport, diagtronik, tune-up itp. i zapytaj czy jest możliwość podniesienia mocy w sdi i o ile. Wtedy orientacyjnie będziesz wiedział, czy taki box choć cosik da.
SDI jest wolnossącym silnikiem, więc ciężko jest cokolwiek zdziałać.
Też zamontowałem w moim Powerboxa, ale żadnej rewelacji nie odczuwam, wydaje mi się, że szkoda grosza na to badziewie. Chciałbym jeszcze sprawdzić moc na hamowni, z boxem i bez, wtedy przekonałbym się czy faktycznie box działa. Może ktoś orientuje się jaki jest koszt badania mocy silnika na hamowni.
Stanley
koszt sprawdzenia na hamowni to jakieś 200zł. Też dochodzę powoli do wniosku, że nie wart. Lepiej kupić oryginalne lampy z gti:) Spróbuję zamontowaćsam opornik, może będzie się lepiej zbierał przy wyprzedzaniu. A jak to nic nie pomoże to przynajmniej się nie zawiodę bo wydam na to tylko 5 zł:) Dzięki za rady.
pozdrawiam
podczepię się pod temat, myślę nad lekkim tuningiem silnika box/program, ale nei chce zadużo wydać bo w profesjonalnych firmach chcą od 1000 nawet 2000 ! więc zastanawiam się nad podkręceniem u "Pana Henia w garażu" ma możliwość wgrania nowego oprogramowania (choć sam go nie tworzy wysyła i otrzymuje gotowy tylko do wgrania) i właśnie takie boxy co radzicie?
"Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa."