wentylator -plo 6n 96r.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

L
LukSc
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 09 sty 2010, 12:56

wentylator -plo 6n 96r.

Post autor: LukSc »

Witajcie forumowicze;)

Mam pytanie następującej treści. gdy teraz w na zewnątrz temperatura wysoka a ja swoja polo przejade np z 25 km i staję wylaczam silnik, słyszę ze wentylator sie załącza i chodzi z minute. to cos złego?

dodam ze nie zawsze tak jest czasami przejade więcej i cisza.

poradzcie z góry dziekuję.
Silny charakter i silne ręce Słowiańska dusza .. wielkie serce .!
Awatar użytkownika
vwmaro
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2324
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: ZS/ZST

Post autor: vwmaro »

nie nic nie powinno złego się dziać. po prostu gdy jedziesz po mieście i stoisz w korku silnik nagrzewa się załączając wentylator aby nie zagotować silnika gdy staniesz i zgasisz auto, czasem wentylator chodzi lecz nie ma to żadnego problemu po prostu chłodzi niezależnie od włączonego zapłonu jeszcze jakiś czas aby ochłodzić motor.
p.s poprawcie mnie jeśli się mylę
pozdro!
VW Polo 6N - Hella Black Magic
VII PKP Ślesin 2012| VIII PKP Ślesin 2013| IX PKP Ślesin 2014
Awatar użytkownika
Matelko
Początkujący
Początkujący
Posty: 110
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:47
Lokalizacja: RLE > Rzeszów

Post autor: Matelko »

Ja bym sie sprzeczał co do tego jak jest sprawy termostat a nie mamy jeszcze super upałów po 33 stopnie to nie powienien się włączać wentylator. Kolego dla pewności proponuję zmianę termostatu koszt ok 45 zł i sprawdzenie płynu chłodzącego.
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote="Matelko"]Ja bym sie sprzeczał co do tego jak jest sprawy termostat a nie mamy jeszcze super upałów po 33 stopnie to nie powienien się włączać wentylator. Kolego dla pewności proponuję zmianę termostatu koszt ok 45 zł i sprawdzenie płynu chłodzącego.[/quote]

Wentylator załącza się dopiero jak termostat otworzy się w 100% czyli takie uruchamianie wentylatora jest normalne.A termostat jest sprawny.
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Z opisu wynika, że jest wszystko w najlepszym porządku: Włączanie się wentylatora PO WYŁĄCZENIU silnika jest zjawiskiem całkowicie naturalnym, zależy od mnóstwa czynników. Od pogody, temperatury, siły i kierunku wiatru, szybkości z jaką jechało się ostatnie kilka kilometrów, obciążeniem pojazdu. Nie można podać jednolitych warunków: "wtedy może, a wtedy nie może pracować".
Mało tego: pewne silniki mają system dochładzający silnik po zatrzymaniu, biorący "wiadomość" o temperaturze płynu nie z chłodnicy a z obiegu w bloku silnika - tak by jeszcze dokładniej i spokojniej doprowadzać do spokojnego wychłodzenia temicznego silnika z wyższej temperatury.
Czyli raz jeszcze powtórzę: wszystko O.K.! :good:
Awatar użytkownika
Kijus
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 293
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kijus »

Też mam takie objawy, że wentylator chodzi po wyłączeniu zapłonu. Czasem 5 sec, czasem 15 sec. Pytałem mechanika o to o powiedział dokładnie to samo - normalna sprawa. W trakcie jazdy zazwyczaj nie słyszymy kiedy i w jakich warunkach się włącza wentylator, więc zwracamy na to uwagę gdy wysiadamy z samochodu.
100% technical efficient vehicle
Kijus Basic Style --> viewtopic.php?f=29&t=16986
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

witam, jak sprawdzić na krótko wentylator?
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Doprowadzić plusa z akumulatora do wtyku wiatraka, na przewód czerwono-biały (to bieg 1) i na czerwono-czarny (bieg 2). UWAGA! brązowy to masa. Odpinanie wtyku nie jest konieczne; jeśli jednak go odepniemy - przewód z plusem dajemy w miejsce gdzie przychodziły wymienione wcześniej przewody oraz zapewniamy masę z miejsca we wtyku gdzie był brązowy.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="Zico63c"]witam, jak sprawdzić na krótko wentylator?[/quote]
Połączyć drucikiem piny we wtyczce tej wkręcanej w chłodnice. tylko nie pamiętam ktore. ale dasz radę sprawdzić.
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

[quote="czaja"][quote="Zico63c"]witam, jak sprawdzić na krótko wentylator?[/quote]
Połączyć drucikiem piny we wtyczce tej wkręcanej w chłodnice. tylko nie pamiętam ktore. ale dasz radę sprawdzić.[/quote]
No racja! Czerwony z czerwono-białymym (1 b.); oraz druga próba (drugi bieg) czerwony z czerwono-czarnym.
Z tym, że o ile w pierwszym sposobie wentylator musi iść i nie ma co się z nim "pieścić" - nie chodzi to do kosza, o tyle w drugim sposobie mogą być winne uszkodzenia przewodów, wtyku w skrzynce bezpieczników, luźny uchwyt (blaszki) bezpieczników i sam bezpiecznik. Jednak taka próba sprawdza właśnie to wszystko :-D
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote="Zico63c"][quote="czaja"][quote="Zico63c"]witam, jak sprawdzić na krótko wentylator?[/quote]
Połączyć drucikiem piny we wtyczce tej wkręcanej w chłodnice. tylko nie pamiętam ktore. ale dasz radę sprawdzić.[/quote]
No racja! Czerwony z czerwono-białymym (1 b.); oraz druga próba (drugi bieg) czerwony z czerwono-czarnym.
Z tym, że o ile w pierwszym sposobie wentylator musi iść i nie ma co się z nim "pieścić" - nie chodzi to do kosza, o tyle w drugim sposobie mogą być winne uszkodzenia przewodów, wtyku w skrzynce bezpieczników, luźny uchwyt (blaszki) bezpieczników i sam bezpiecznik. Jednak taka próba sprawdza właśnie to wszystko :-D[/quote]


dzięki, w tej opcji nie muszę brać + z akumulatora?
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Tak jest; nie trzeba, gdyż we wtyku na chłodnicy plus jest stale, niezależnie od zapłonu (stąd często pracuje wiatrak po zatrzymaniu silnika).
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote="Zico63c"]Tak jest; nie trzeba, gdyż we wtyku na chłodnicy plus jest stale, niezależnie od zapłonu (stąd często pracuje wiatrak po zatrzymaniu silnika).[/quote]

to na odłączonej wtyczce od czujnika zrobić? bo inaczej nie podłącze, bo jest hermetyczna
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Tak jest: zdejmujemy wtyczkę i zwieramy czerwony kolejno i pojedyńczo z pozostałymi dwoma. Njpierw sprawdzamy jeden bieg, potem drugi - nigdy nie zwieramy razem wszystkich trzech!
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

sprawdziłem i działa tylko 2 bieg. Później jeszcze sprawdzę na wtyczce od wiatraka. Gdzie można szukać przyczyny, że nie działa 1 bieg? Chyba, że w aucie z klimą jest tylko 1?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”