[6N] Wahacz przedni - tuleje, wymiana

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Z własnego doświadczenia wiem, że koszt samej tulei to -kilka zł w ASO. Mój mechanik w listopadzie za wymianę wahacza z tulejami i sworzniem zwrotnicy krzyknął mi z robocizną 250zł. Jak dla mnie, to już lepiej wymienić całe i mieć spokój.
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

wymiana tulei wahacza to zaden problem nie trzeba prasy tylko wystarczy kupic sciagacz np na allegro, mi zrobil ojciec, zwykla dluga sruba z gwintem i pare okragluch talezykow wytoczonych :) ja za dwie tuleje, sworzen i kpl na stabilizator na jedna strone zaplacilem mniej niz za najtanszy wahacz a kupilem wszystko febi
I miejsce plac manewrowy
Awatar użytkownika
ŚwIeRsZcZ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 05 lip 2009, 1:20
Lokalizacja: Warszawa-Piaseczno
Kontakt:

Post autor: ŚwIeRsZcZ »

W jednym wachaczu na jedną stronę jest tuleja+sworzeń+jeszcze jedna tulejka. Mam u siebie nieźle powycinane te gumy i problemy ze zbieżnością. Czy może ktoś mi potwierdzić czy te 3 elementy są wymienialne ??
Dzięki .
Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Tak wszystkie 3 elementy są wymienne.
Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bzyku777 »

Przeważnie "leci" ta tylna tuleja(w aluminiowym koszu) ale mozna dostać juz pełne TRW(bez widocznych nerek)na gumie.osobiście zmieniłem na poliuretan i chyba budę przezyje dwa razy
mechanik skasował za robociznę 150 zł za 4 tuleje na obu stronach
Awatar użytkownika
ŚwIeRsZcZ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 05 lip 2009, 1:20
Lokalizacja: Warszawa-Piaseczno
Kontakt:

Post autor: ŚwIeRsZcZ »

Znacie może numery części tych tulej (sworzeń+ dwie pozostałe) ?? FEBI najlepiej .
Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

a macie jakiś sposób na kręcącą się śrubę w kółko? mechanik mówi, że musi pociąć wahacz aby ją odkręcić. A jeśli zerwał się gwint na sankach to da się to naprawić?
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Witam wszystkich.
Chcę się zabrać za wymianę tulei wahaczy w swoim polo.
Chciałbym sie dowiedzieć czy wymieniać tylko te z nr 16 i 29 ?? czy 4 i 6 też ?
I jaką firmę plecacie ? FEBI wystarczy na dłuższy czas ? (ma dobrą cenę i jakość tez z tego wiem nie najgorsza). Czy wskazane może są LEMFORDERA bądź TRW ??
Obrazek
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

w sumie przypuszczam że wystarczyło by tylko zmienić 29 po 16 mało kiedy sie psuje ale jak wiesz jak to wymienić masz sprzet i checi to nie drogie to jest i mozesz zmienić.wystarczy febi w zupełności.
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Dzięki wielkie :)
A co z tymi 4 i 6 ?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

identycznie wygląda poduszka pod skrzynię
n
nightmare_1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 28 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nightmare_1984 »

Ktoś jeszcze może dla pewności potwierdzić że 16 i 29 w zupełności wystarczą ??
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Tak 16 to te które głównie się zużywają, te 29 zwykle są nie ruszone ale jako że kosztują nieduzo to warto wymienić jak już wahacz luzem.
Niektórzy mniej rozgarnięci mechanicy nie patrzą na kierunek montażu 16 a to ma duże znaczenie więc warto podejrzeć co taki szpec zrobił
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote="Borek"]Niektórzy mniej rozgarnięci mechanicy nie patrzą na kierunek montażu 16 a to ma duże znaczenie więc warto podejrzeć co taki szpec zrobił[/quote]
Dodam że strzałeczkę w gumie ustawiamy na kropkę na wahaczu.
Awatar użytkownika
dazimek
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 08 gru 2010, 20:41

Post autor: dazimek »

Ostatnio po przegladzie tez dowiedzialem sie ze mam do wymiany tuleje wachacza przednia jak i tylna. Jesli chodzi o zerwanie tej przyspawanej nakretki od przedniej tuleji co za tym idzie nie da sie odkrecic sruby. jedyny sposob jaki do tej pory odkrylismy to szlifierka katowa wyciecie pod ta nakretka kawalek blachy zeby byl dostep do zerwanej zakretki i zablokowanie jej i odkrecenie sruby. pozniej wspawanie nowej i zaspawanie tej dziury kawalkiem blachy lub dobrze zakonserwowac i zostawic na przyszlosc jakby komus sie to zdarzylo ponownie. Jesli chodzi o mocna trzymajaca srube to niestety pneumatyczne pistolety takie co uzywaja w wulkanizacji nei pociagna takiej sruby jesli klucz od odkrecania kol jej nie ruszy mowie o kluczy slugosci okolo 0,5m gdzie mozna juz niezle sruby nim odkrecac. Chyba ze mowimy o pneumatach juz tych konkretnych ale malo kto ma te powyzej 25-30 atmosfer:) no i te nasadki udarowe srednia sruba to tam 17 lub 19 wiec gruboscienna zeby nie rozerwalo jej w mak :) no i to podejscie pneumatem do tej sruby bo przez przedluzke z przelozeniem w roznych katach zakladac na pneumata to dla hardkorow co maja za cale rece:P
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”