[6n] Montaż wspomagania.

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

[6n] Montaż wspomagania.

Post autor: norekuk »

Nazwa czynności: Montaż wspomagania w Polo.

Model samochodu: Polo 6n

Rocznik: 1995-1999

Potrzebne materiały:

- maglownica ze wspomaganiem,
- przewody od wspomagania + zbiorniczek,
- pompa wspomagania,
- alternator,
- pasek klinowy - wersja ze wspomaganiem,
- mocowanie pompy i alternatora,
- kółko do napinacza paska wraz ze śrubą i podkładką,
- 3 wkręty do przymocowania zbiorniczka do pasa przedniego,
- 3 śruby do przymocowania łapy pod pompę i alternator - 2 zostają od łapy bez wspomagania - więc potrzeba tylko jedną,
- 2 śruby do mocowania alternatora - jedna zostaje od poprzedniego alternatora,
- 4 śruby do mocowania maglownicy - mogą być od starej - chyba że zardzewiały,
- 2 śruby z 4 podkładkami od mocowania przewodów do maglownicy,
- 1l oleju do wspomagania - ja użyłem czerwonego ATF fordowskiego,
- śrubokręt płaski, krzyżowy,
- klucze - nie jestem pewny czy wszystkie będą potrzebne, ale mieć nie zaszkodzi 13, 15, 16, 18,19, 21, 23 - płaski, oczkowy,poligon, nasadka z grzechotką,
- klucz do kół,
- wd-40
- młotek - dość ciężki
- parę piwek i trochę samo zaparcia :grin:

Przewidywany koszt: ...

Czas wykonania: ...

Sposób wykonania:

1. Podnieść samochód - tak aby zawieszenie było odciążone, zdemontować akumulator.
2. Ustawić i zablokować kierownice do jazdy na wprost.
3. Zdemontować przednie koła.
4. Demontujemy plastikową osłonę przy pedałach od łączenia maglownicy z kolumną kierowniczą i odkręcamy śrubę blokującą na wieloklinie maglownicy.
5. Odkręcamy śruby od drążków kierowniczych - często bywają zapieczone.
6. Odkręcamy śruby mocujące maglownice do belki.
7. Odkręcamy belkę - łatwiej wyjdzie maglownica - 2 śruby w podłużnice i 2 co wchodzą przez wahacz do belki.
8. Może być potrzeba odkręcenia wydechu - uwaga na sondę lambda - w moim przypadku była - więc demontujemy osłonę do ciepłego powietrza na kolektorze i odkręcamy 3 śruby trzymające wydech do kolektora.
9. Wyciągamy maglownice - wpierw trochę w stronę kierowcy - mocno szarpnąć lub wybić młotkiem z wieloklinu przy pedałach, następnie wyciągnąć w stronę pasażera.
10. Wsadzić nową maglownice od strony pasażera, złapać śruby do maglownicy i belkę do karoserii.
11. Zdemontować pasek klinowy - śruba pod alternatorem.
12. Odkręcić przewód "+" od alternatora i wypiąć wtyczkę od lampki ładowania.
13. Zdemontować alternator - śruba od góry.
14. Zdemontować łapę alternatora.
15. Założyć łapę od wersji ze wspomaganiem.
16. Zamontować alternator + przewody oraz pompę - pompę założyć tak, aby króciec do węża był od dołu pompy.
17. Założyć pasek klinowy omijając pompę wspomagania.
18. Założyć rolkę napinacza - aby zwolnić napinacz trzeba założyć klucz na śrubę trzymającą rolkę i pchać do góry w między czasie zakładając pasek na koło pasowe pompy.
19. Założyć węże i przewody od wspomagania - najlepiej jest to robić od dołu - może być pomocne odpięcie wtyczek i wiązki biegnącej od podłużnicy w stronę silnika celem przełożenia nad przewodami od wspomagania. Może być potrzeba również odkręcenia podstawy akumulatora - chyba 5 śrub 10mm.
20. Przykręcić zbiorniczek, podpiąć wąż i przewód pod pompę. Wąż ten co jest pod chłodnicą, jak i ten co idzie do zbiorniczka można przymocować do zderzaka i chłodnicy plastikowymi "kajdankami" robiąc co jakiś czas dziurkę w zderzaku i obudowie chłodnicy - miękki plastik.
21. Skręcić belkę do karoserii oraz maglownice do belki.
22. Skręcić przewody do maglownicy.
23. Skręcić na wieloklinie maglownicę z kolumną kierowniczą, wstawić mniej więcej maglownice do jazdy na wprost - żeby pasowało na wieloklinie - tylko w jednym położeniu pasuje, założyć plastik maskujący.
24. Skręcić drążki kierownicze do zwrotnic.
25. Nalać litr oleju do zbiorniczka - jeżeli nie wejdzie całość to poczekać do odpowietrzeniu się układu.
26. Skręcić wydech z kolektorem, założyć osłonę do ciepłego powietrza.
27. Zamontować podstawę akumulatora oraz akumulator.
28. Odpalić auto i odpowietrzyć układ - zbiorniczek musi być otwarty, skręcać kołami do oporu do prawej i lewej strony, przytrzymać chwilę na pełnym skręcie.
29. Dolać resztę oleju.
30. Ustawić zbieżność.
31.Cieszyć się wspomaganiem kierownicy. :)

Uwagi:

Opis dotyczy Polo bez klimatyzacji, ale wydaje mi się, że z klimą nie będzie za dużej różnicy. Niestety zdjęć nie posiadam. W razie pytań - pytać. Postaram się pomóc.
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”