[9n] Wewnętrzny obieg - sam się wyłącza...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pmakar
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:55

[9n] Wewnętrzny obieg - sam się wyłącza...

Post autor: pmakar »

Witam

Mam Polo 1.4 tdi 2003. Wiem, że wew. obieg nie działa na szybę przednią, ale u mnie niestety nawet po włączeniu na normalny nawiew po jakimś czasie podświetlenie gaśnie (i myślę że obieg sie otwiera). Po kilku prubach juz wogule sie nie włącza wew. obieg.
To pewnie jakaś usterka, tylko czy mechaniczna, czy może do elektryka sie udać. A może doradzicie gdzie szukać przyczyny.

POdobny temat już był, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
d
dawzim
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:40
Lokalizacja: Kępno/Ostrów Wlkp.

Post autor: dawzim »

U mnie tak objawiał się uszkodzony silniczek obiegu, jeśli masz klimę to za chwilę padnie ci sterowanie temperaturą, za które odpowiedzialny jest identyczny silnieczek, niestety nie pamiętam numeru. Koszt nowego w aso to 300zł.
Awatar użytkownika
mtom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 20 lis 2008, 12:50

Post autor: mtom »

[quote=""dawzim""]U mnie tak objawiał się uszkodzony silniczek obiegu, jeśli masz klimę to za chwilę padnie ci sterowanie temperaturą, za które odpowiedzialny jest identyczny silnieczek, niestety nie pamiętam numeru. Koszt nowego w aso to 300zł.[/quote]

Z twojego posta wynika że są dwa siniczki do wymiany przy takiej usterce czy jeden odpowiada za sterowaniem klapy i temp. nawiewu ??
m
marcin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:02
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.

Post autor: marcin »

Oo.. Ja mam podobny problem, tyle, że nie mogę włączyć zamknięcia obiegu (lampka gaśnie po chwili) Ale też mam problem z regulacją temperatury.. Gdy przekręcę pokrętło powyżej 22 stopni (mam klimatic) to zaczyna grzać mocno, a potem mam problem żeby przejść na zimne powietrze.. najczęściej pomaga wyłączenie i włączenie silnika, a czasami po kilku przekręceniach od min do max i z powrotem w końcu załapuje.. Jak można się dostać do tego silniczka i czy można go jakoś reanimować? Idzie zima a wtedy regulacja temperatury by się przydała..
Awatar użytkownika
michałoś
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:23
Lokalizacja: ok. Pułtuska, 50km od Warszawy

Post autor: michałoś »

U mojego ojca w fabii obieg zamknięty działa tylko gdy nawiew jest skierowany na "głowę", w innym przypadku automatycznie się wyłącza.
VW Polo Classic 1.4 60km 97r. || Sprzedane
Awatar użytkownika
rege24
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:13
Lokalizacja: Edynburg

Post autor: rege24 »

Mam taki sam problem co Kolega Marcin, czytałem już o różnych cudach aż dałem sobie spokój z powodów nie zależnych ode mnie. Powracając do tematu, może ktoś już słyszał coś więcej w temacie i może podać jakąś sprawdzoną receptę hehe :) Czekam na info i Pozdrawiam
Pan Bóg stworzył VW, bo wiedział co to prawdziwe piękno :D
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Padają silniczki - od zamkniętego obiegu V154, od sterowania temperatury V68. Jeśli chodzi o zamknięty obieg miałem identyczne objawy. Silniczków nie trzeba musowo wymieniać. Ja miałem taką usterkę i poradziłem sobie poprzez regenerację potencjometrów w starych silniczkach. Na ile to starczy, zobaczymy. Mam nadzieję, że załatwiło to sprawę skutecznie. Ja je wymontować? Są manuale na forum!

Obieg wewnetrzny: viewtopic.php?f=25&t=18563
sterowania temperaturą + obieg wewnętrzny: viewtopic.php?f=25&t=28794 - co prawda po niemiecku, ale wujek google przetłumaczy to na tyle, że da się zrozumieć.
Ponadto użyjcie szukajki, bo ja sam osobiście pisałem na ten temat już wiele razy w innych tematach. :angry2:
Pozdraiwam
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”