wymiana stacyjki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

wymiana stacyjki

Post autor: norekuk »

Hej :-D

Jak w wielu Polach - i u mnie padła stacyjka. Muszę ją wymienić. odkręciłem kierownice, zdąłem ją, odkręciałem tą jedno razową śrubę pod stacyjką, i co dalej ? ? Czy muszę użyć ściągacza żeby zdjąć tą tuleje na sworzniu co trzyma sprężyne i stacyjkę ? Wymieniał już ktoś z was coś takiegoo ? aa, no i jakiego ewentualnie ściągacza użyć ? :)

Pozdrawiam ;) :)
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
conan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 259
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:30

Post autor: conan »

Jak w wielu polówkach to pada kostka stacyjki a nie cała stacyjka...skąd pewność że to nie kostka ?
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

mialem na mysli kostke, ale u siebie wymienilem ja i dalej jest to samo.. zaplon sie wlacza ale rozrusznikiem nie kreci :boredom: tak wiec postawilem na stacyjke :-)
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
conan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 259
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:30

Post autor: conan »

No to dziwne żeby była to stacyjka, bo jak widziałeś budowe kostki to skoro włącza się zapłon to stacyjka działa ( czyli kluczyk popycha ten czop w stacyjce który wchodzi w kostke i przekręcając kluczyk przekręca styki w kostce) wiec to raczej albo wadliwa kostka, albo sprawdź przewody z kostki lub przy rozruszniku.
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

jak mam kostke na zwnatrz i obracam ja to wszystko chodzi... ta blaszka co jest w stacyjce co jest w koostce jest albo wyriobiona albo za krotka albo coz z nia nie tak i chce cala stacyjke wymienic, chyba, ze jakis inny pomysl jak ta kostke glebiej umocowac....
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

hej, hej, nikt się jezszcze w to nie baawił ? :-)
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Niech ktos poda jak sie wyciaga w VW wklad stacyjki. W oplu byl takiotworek i na przekreconej stacyjce na pierwszy poziom wkladalo sie w ten otwor gwozdzika i mozna bylo wyciagnac sam wklad. Zawsze smarowalem wszystkie wklady zamkow i stacyjek w autach swoich. Mam coprawda nasmarowana od strony grota( wtrysnalem troche oleju) ale lubie sprawe doprowadzac do konca.
n
noelmarcin7
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 kwie 2009, 10:27
Lokalizacja: kraków

Post autor: noelmarcin7 »

witam tez padła mi stacyjka kostki wymieniłem juz 3 szt i na żadnej nie odpali rozrusznika , rozebrałem prawie wszystko nie wyjąłem tylko bębenka stacyjki podobno żeby go wyjąć trzeba nawiercić dziurę w obudowie tak jak to było w styarszych modelach tam dziura była i zwolnic blokadę ale wie ktos jak to inaczej rozwiązać ?
Awatar użytkownika
maniek1983
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 08 maja 2009, 1:30

Post autor: maniek1983 »

Ja mam tez problem ze stacyjką . Otoz pewnego pieknego poranka wychodzac do pracy weszlem do auta , wlozylem kluczyk do stacyjki i nieumialem go przekrecic mimo to ze kierownica niebyla zablokowana . Meczylem sie z odpaleniem auta z 10-15 minut az wkoncu przekrecilem i zapalil . Od tego czasu jest spokoj ale ciagle mnie to zastanawia . Powiedzcie co to moze byc ? Pozdrawiam Wszystkich
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

hej, u Siebie problem rozwiązałem :-)

Podobno jest sposób - nawiercić otwór w jednym miejscy na stacyjce i bębenek wychodzi - ale nie mam pojęcia, jak i gdzie więc zrobiłem to inaczej. Zakupiłem używaną całą stacyjkę z kluczykami

zdemontowałem kierownicę i poduchę, następnie przełączniki. Później odkręciłem śrubę blokują stacyjkę - tą jdnorazową, później śrubę blokującą na wieloklinie przy kardanie - to takie złącze załamane w kolumnie kierowniczej przy podłodze, ale nie to co łaczy maglownice, tylko to wyżej - i stacyjkę wyciągnąłem całą na zewnątrz razem z rdzeniem kolumny kierowniczej - założyłem w odwrotnej kolejności :-)
Można też w ten sposób łatwo wymienić samą kostkę stacyjki - lecz u mnie to nie pomagało - więc wymieniłem całość :-)

Pozdrawiam :-)
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

To jak moasz mozliwosc to poeksperymentuj ze stara stacyjka i obadaj gdzie nalezy zrobic ten otworek. Ja jeszcze poszukam na forum golfa bo mam mk4 jeszcze i tam tez bym chcial to zrobic. Moze jest podobnie.
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

fakt, nie pomyślałem, żeby pokoombinować ze starą stacyjką - jutro zejdę i zobaczę czy jeszcze leży koło śmietnikaa - wy wywaliłem ją bo patrzeć na nią nie mogłem :grin:
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”