Dmuchawa!!! Juz nie moge :(

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
alg80
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 23 wrz 2009, 6:52

Dmuchawa!!! Juz nie moge :(

Post autor: alg80 »

Witam!
Problem mam znowu z dmuchawa a dokladnie z opornikiem. Nie wiem co jest wymienialem ostatnimi czasy dwa razy i za kazdym razem jak wkladalem nowy to po paru przejazdach znikal 1 i 2 bieg. Nie wiem co jest. Za pierwszym razem myslalem ze to opornik byl wadliwy wiec kupilem nowy (wygladal jak nowka sztuka) i tu tez nic dokladnie 3 dni mi chodzil. Pomozcie bo tu zima sie zbliza!!! :)

-- Pią Gru 11, 2009 9:57 am --

wie ktos jaki rezystor ma byc w tym oporniku. To najwyzej sam sobie wymienie przylutuje nowy rezystor, bo nie ma sensu kupowac calego opornika (kable owijajace sa w dobrym stanie) Dzienki z gory za info.
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Spalenie opornika to skutek. Więc szukaj przyczyny.

Pewno dmuchawa jest lekko przytarta. Wyciągnij ja wyczyśc nasmaruj powinno pomoc
a
alg80
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 23 wrz 2009, 6:52

Post autor: alg80 »

No własnie, tak przypuszczalem bo dmuchawe juz przesmarowalem bo zaczela swieszczyc (swiersza mialem ;) a pozniej juz zaczela piszczec wiec ja przesmarowalem. I po smarowaniu bylo dobrze. Ale wydawala mi nawet mocno zurzyta wiec to moze byc to. Poszukam na allegro i wymienie ja. Z drugiej strony to mozna kupic tylko uzywke i tak pewnosci nie ma ile posluzy. Czekam jeszcze na info: jaki jest rezystor w tym oporniku. Moze ktos wie?
m
max05
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:15
Lokalizacja: Bdg

Post autor: max05 »

Mam takie pytanie! co muszę wyczyścić i po smarować aby przestała piszczeć dmuchawa ? proszę o pomoc
moje pierwsze polo !!! :):)
Awatar użytkownika
sebi_o
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 262
Rejestracja: 17 cze 2009, 7:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sebi_o »

trzeba rozebrac ten caly silniczek i tam wlac jakiegos olejku na lozyska i pomoglo mi na jakis czas ale po kilku miesiacach zatarl sie calkowicie ale przy okazji skonczyl sie ten opornik i nie mam 1 i 2 biegu gdzie moge takie cos teraz kupic ??
było:
Polo 86c2f kombi
Jest:
Golf IV SDI
L
Lessnik
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 01 cze 2009, 19:34
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Lessnik »

Witam, Miałem niedawno podobny problem. Dmuchawa piszczała tak długo aż zaczęła charczeć i się zatarła. Kupiłem nowa z obudową na złomowcu - 50 zł. Koleś gdzieś wygrzebał. Pamiętaj żeby sprawdzić na miejscu czy chodzi (nawet bez tego opornika - bo on odpowiada za biegi) Przed montażem wyczyść ze środka chłodniczki brudy będzie szybciej grzać do tego w sklepach moto są specjalne środki. u mnie coś na podobę czarniny leciało. Przed montażem nasmaruj łożyska i będzie good. Co do ciągłego spalania opornika przy wentylatorze może być to spowodowane zużyciem - wytarciem blaszek zaraz pod pokrętłem w kabinie sprawdz to!
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
młodykierowca18
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 30 paź 2009, 23:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: młodykierowca18 »

W którym miejscu znajduje sie ten opornik ? Bo nie mam 1 i 2 biegu.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

na samej dmuchawie, tam gdzie kable wpinasz do niej.
Awatar użytkownika
dandi20
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 18 kwie 2009, 10:21
Lokalizacja: Koło

Post autor: dandi20 »

U mnie nie było 1 i 2 biegu ze względu na to że drucik oporowy nawijany na kostkę się ciągle przerywał ze starości... walczyłem też z tym długo, w końcu cały odwinąłem i nawinąłem od jakiegoś prodiża ;) fakt był cieńszy więc trzeba było trochę mniej zwojów nawinąć i po kłopocie, przez długi czas nie mam z nimi problemów.
Obrazek
D
DeD
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 11 kwie 2010, 14:49

Post autor: DeD »

jak się nie mylę to chyba 2 bieg to 2 Ohmy a 1 to 5Ohm tylko musza mocowo wytrzymać ;) mi się palił z powodu tego ze nie miałem dobrze przykrytej dmuchawy tą osłonka bo mi pękła i dmuchawę zalewał płyn z spryskiwaczy i/lub deszcz po wymianie opornika na używkę z allego (jak trafisz na okazje za 40 zł miałem komplet dmuchawę opornik i nagrzewnice) i wymianie osłony wszytko gra
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

panowie poco zamawiać ten opornik z allegro i marnowac pieniadze na wysylke jak przewiniecie tego to moze 10min roboty bo ile tam jest zwojów 10-15 ?? drut oporowy wyciagacie ze starej suszarki albo farelki nawijacie tyle ile bylo i macie bieg 1 i 2 jak nowy :D jak nie macie suszarki czy farelki to na zlomie wam dadza za symboliczne 1zl albo za dziekuje :P mysle ze to najlepsze rozwiazanie jesli wam sie to ciagle przepala bo poprostu szkoda kasy :D
a przy okazji mozecie sobie wyregulowac jak ma sie krecic na poszczegolnych biegach (mniej zwojow - szybciej , wiecej zwojow - wolniej)
nizej zamieszczam zdjecie jak wyglada taki drut. yO :jester:
Obrazek
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
B
Bodziok2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2009, 10:32
Lokalizacja: Zabrzeg

Post autor: Bodziok2 »

Ja w ten sposób zrobiłem jakiś czas temu i działają wszystkie prędkości, dodatkowo dobierając długość drutu oporowego można dostosować prędkość dmuchawy na poszczególnych biegach do własnych upodobań. Trzeba tylko uważać w czasie pracy, aby przy dobieraniu długości drutu oporowego nie poparzyć się, gdy płynie prąd drut nagrzewa się do dość wysokiej temperatury. Zaprawiając końcówki nie można lutować, gdyż po włączeniu dmuchawy nasz opornik się nagrzeje i rozlutuje. Ja dodatkowo aby zabezpieczyć opornik nałożyłem na niego warstwę pasty do składanie układów wydechowych.
Obecnie zastanawiam się nad płynną regulacją prędkości obrotowej dmuchawy, znalazłem w ofercie sklepu elektronicznego zestaw do samodzielnego montażu za 30 zeta, jak go kupię i zamontuję zdam relację jak to działa i chętnie podzielę się uwagami.
Obrazek
Awatar użytkownika
raadek1990
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 355
Rejestracja: 07 lip 2010, 11:26
Lokalizacja: okolice lublina

Post autor: raadek1990 »

Bodziok2 a nie wystarczy zwykły potencjometr do takiej regulacji ?? podeslij link do tego co znalazłeś tez bym sobie zamontowal cos takiego :)
renault19 chamade>peugeot306>polo>leon>golf - nigdy wiecej francuza :D
Obrazek [url=http://imageshack.u
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

raadek1990, zwykły potencjometr nie wystarczy. Przy pierwszej próbie regulacji ścieżka oporowa się przepali.
A żeby zrobić sobie płynna regulację prędkości obrotowej dmuchawy wystarczy zrobić proste, regulowane źródło napięcia o odpowiedniej wydajności prądowej (np na układzie LM350; wtedy możliwość regulacji od 1,5V do 13V o maksymalnym prądzie 3A.)
B
Bodziok2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2009, 10:32
Lokalizacja: Zabrzeg

Post autor: Bodziok2 »

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”