[9N3] Alarm fabryczny

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pawnow
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19

Post autor: pawnow »

Tego czy mam coś pod tylną belka nie sprawdzę, ale nie kojarzę żeby coś się tam było. Dlatego obstawiam ten klakson bo dźwięk jest dosyć podobny - testowałem go kilka razy. Co do czujników alarmu, to na pewno są one koło lampki w podsufitce (nie mówię że w samej lampce) bo już kilkukrotnie miałem okazję je wymontowywać. A kosmiczna technologia o której piszesz nazywa się marża :) dla porównania uchwyt na kubek w ASO kosztuje 220 zeta (chyba też jest wykonany w jakiejś kosmicznej technologii). To na tyle. Nie będę zaśmiecał wątku.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

no to jesli masz czujnik ultradzwiekowy to musisz miec alarm, a sprawdzic czemu nie sprawdzisz? zakladasz ciuchy robocze i kladziesz sie pod auto, albo lewarek i podniesiesz sobie. Filozofii nie ma.

Ukradli mi dzis kołpaki drugi raz. Pierwsze ori po 3 tyg. w 3 tyg wrzesnia. A od pazdziernika az do dzis w nocy mialem kołpaki z allegro za 60zł. Ułamali zaczep, obcieli opaski. Takze sie zastanowie czy czasem nie zalozyc alarmu z czujką na pierdniecie :/ masakra.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

szukam po kodach wyposazenia z vinu jaki bedzie numer syreny czy alarmu bo jak daje do tlumacza to mi wychodza nie stworzone teksty
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Nie mecz się. Na 99% nie znajdziesz innej niż ta syrena: 1J0 951 605A. Jest to syrena elektroniczna do wersji z alarmem.

Widziałem taką na sprzedaż na aukcji, tylko ze troche pocharatana była. Trzy przewody miała. Czy jest to z własnym zasilaniem? Tego nie wiem. To trzeba by zrobic eksperyment, albo poprosić ASO, by sie dowiedzieli. Do 9n3 syrena alarmowa jest tylko jedna wedlug ETKI. Tutaj tez moze miec miejsce to, co pawnow napisał, ze moze jest podpiete pod klakson. Wtedy wydaje sie byc sensowne i logiczne.
Dwie wersje, bez back up'u jako klakson i z backu up'em schowana w puszce. Tylko ze dosyreny tej alarmowej osobnej ida 3 kable a do klaksona trzeba sprawdzic ile idzie.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

tak jak pisalem wczesniej w golfie mialem podpiete pod klakson no i byc moze tez tak tu jest
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Dla mnie rozroznic klakson od syreny to nie problem. Klakson jest 2 tonowy i zawsze brzmi inaczej niz syrena. Wystarczy tez ucho przystawic. Klakson jest po prawej , jesli stoimy przodem do maski, tam w glebi na dole, taki czarny slimak albo niedaleko zderzaka, gdzies tam.

Wiec posprawdzajacie to. Przy okazji sprawdzcoie ile przewodow idzie do klaksona. Jak 3 to miodzio, jak 2 to trzeba wyczaic wtedy jak sterowac klaksonem, czy masą czy plusem, czy pod ten sam pin we wtyczce.

dajcie znac jak tam wasze obdukcje, moze 1 rzecz bedzie chociaz do przodu z syrenami.
Wciaz pozostaje problem zakupu sterowników. Po weekendzie sąsiad ma mi dac znac, czy jego znajomy da rade z tematem na wieksza skale czy nie. Jesli da rade i sie sprawdzi to bedzie mial profity z tego w postaci zwiekszonego popytu np wsrod klubowiczow VW Polo.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Sprawdziliscie koledzy gdzie i jakie macie syreny?
Czy ktos zna jakiegos sprzedawce, ktory ma dobrze opisane czesci, elektronike w tym wypadku?

U mnie porazka. Nikt nie wie jakie wyosazenie bylo w aucie zdemontowanym ani jaki podtyp. A u niemcow i ruskow są podtypy, tak ze temat stoi w martwym punkcie bez dostepu do czesci.

Przynajmniej dopiszcie informacje o syrenachm jak to z nimi jest.
W
Wacholek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 04 gru 2010, 12:50

Post autor: Wacholek »

Zakupiłem sobie drugi moduł. Bardzo tanio i jest dużo dużo nowszy więc jak by co to on zostanie a ten starczy pójdzie na testy. Nowy okazał się być bez funkcji autoalarmu. Wszystko działa tak samo ale światła nie migają.
Przeprowadziłem dogłębne badanie wersji z alarmem i ku memu zdziwieniu nie jestem w stanie podłączyć do niego syreny. Jakiejkolwiek syreny.
Według schematu syrena powinna być podłączona do masy, plusa aku oraz do 6 pinu 3 złącza w module komfortu. Problem z tym, że na 6 pinie nic się nie pojawia. Nie leci żaden sygnał cyfrowy (sprawdzałem na oscyloskopie od 0 do 1Mhz). Żaden analogowy poziom się nie pojawia. Cały czas tylko jest +. Nieznaczenie spada o ok 1.5v przy pracy zamków nic poza tym. Sprawdziłem również pozostałe piny złącza i wszystkie inne piny wolne z pozostałych. Na pinie 5 tego samego gniazda jest sygnał kierunkowskazów. Pojawia się 0V jak kierunki świecą jak nie to +12V. Na żadnym z pozostałych nie wystąpiła transmisja cyfrowa ani zmiana stanu wyjścia.
Obawiam się, że może to być związane z brakiem modułu kontroli wnętrza. Pamiętam, że czytałem gdzieś, że nie ma sygnału załączenia i/lub wyłączenia alarmu gdy uszkodzony jest moduł w drzwiach. Np jedne drzwi są niedomknięte lub coś w tym stylu.
Mam więc oba moduły i spróbuje pobawić się w podmianę softu. Wiem, że można to zrobić VAG'iem podobnie jak przy uaktywnieniu domykania szyb z pilota. Tak przy okazji to czy może ktoś dysponuje takim interfacem na RS-232 w okolicy Łodzi? Będę próbował swoim ale chyba to nie wyjdzie. Co by nie było prace trwają i w końcu mam trochę sprzętu, na którym mogę poeksperymentować.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

hmm, tylko ze to ciekawe spostrzeznia, poniewaz ustalilismy z innymi uzytkownikami ze wystepowaly alarmy bez kontroli wnetrza, o ile Ci ludzie wiedzeli co mowią. W takim przypadku powinno dzialac bez czujki ultradzwiekowej. Nie wiem czy uda CI sie zgrac zwyklym interfejsem wsad z Polo 4. Wszytko byloby latwiejsze, gdybysmy mieli sterownik o podtypie, ktory posida alarm. Co do kierunkowskazow to usawia sie to w komule komfortu chyba czy gdzies, czymaja migac czy nie migac. Tylko nie pameitam czy robi sie kodowanie czy adaptacje wtedy, tylko ze czekaj, mowisz o mruganiu symuluajcym dzialanie alarmu? Czy na otwarcie zamkniecie drzwi?
W
Wacholek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 04 gru 2010, 12:50

Post autor: Wacholek »

Mówiłem o mruganiu, które towarzyszy sygnałowi alarmowemu podczas wywołania alarmu. Czyli np przy otwarciu maski przy zamkniętych drzwiach. W adaptacji można ustawić i potwierdzenie sygnałem i kierunkami. W poprzednim poście chodziło mi o sygnał dźwiękowy czyli np przy zamykaniu z pilota autko piknie i mrugnie światełkami. Natomiast jak jest uszkodzony któryś moduł w drzwiach to wtedy mignie ale nie piknie. Co do softu to jeżeli da się zwykłym kablem RS232 zrobić zmiany w eepromie by uaktywnić domykanie szyb to i da się podmienić soft z jednego modułu na drugi i porównać działania. W końcu sprzętowo są takie same. Nie wiem jak to jest naprawdę z tą kontrolą wnętrza ale nie sądzę by autoalarmy montowane fabrycznie przez VW nie miały kontroli. Co innego jak autoalarm był montowany w salonie a autko sprzedane jako z alarmem fabrycznym. Wiem, że tak robili we fiacie. Podłączenie takiego alarmu było banalne i wykorzystywało fabrycznie montowany centralny zamek z pilotem.
Spokojnie. Trzeba się za to zabrać i na pewno uda się to rozkminić. Co ludzie stworzyli, ludziom nie może być obce:)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

W niedzielę powinienem się widzieć z kolega z ASO, człowiek kompetentny. Dopytam się jak to jest z tym alarmem bez kontroli wnętrza i syrenkami. Co do wspomnianych montażów alarmów w ASO - to z tego co wiem nie montują fabrycznych tylko latające na CAN pod fabrycznego pilota, wszystkie dane o otwarciu itp idą po CAN-ie i montaż jest stosunkowo prosty. I tak zapewne robią we wszystkich autach z multiplexową instalacją. Tam gdzie pracuje mój kolega nawet Aso samo nie zakłada alarmów a wzywają zewnętrzną firmę, podobnie jak trzeba klientowi coś w CA zrobić.
W
Wacholek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 04 gru 2010, 12:50

Post autor: Wacholek »

Właśnie dokładnie o tym mówiłem. Polacy wszędzie będą kombinować. Więc można wysnuć hipotezę, że nie było fabrycznych alarmów bez kontroli wnętrza. Niemniej jednak mogło się tak zdarzyć, lecz jest to bardzo mało prawdopodobne. Tym bardziej, że zdecydowana większość tych modułów pochodzi z aut rozbitych z zachodu.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Jak ja kupowalem od żyda auto, to mi powiedzial ze rzadko trafiaja sie auta z fabrycznym alarmem na zachodzie. W Aso jak ojciec pare lat temu kupował auto, to alarm byl montowany dodatkowo, tak ze jest podpiety pod can. Tylko nie wiem, czy to zakladal pracownik firmy produkujacej alarm, czy elektryk VW. W kazdym razie wszystkim montowali taki sam alarm, bo mieli podpisana umowe z jakas firma, ktorej przedstawicielstwo albo nawet siedziba jest w warszawie. Jak juz mowilem, elektryk mowil ze jest cyfrowa syrena, ale on to z glowy mowil. Wiec spytaj sie kumpla czy syrenki byly robione jako klakson czy tylko montowane z tylu podpodloga czy moze tez z przodu. Bo jak mowilem wczesniej, do kupienia jest wspornik, a w instrukcji vw jest mowa o montazu w puszce pod podloga a nie w komorze silnika.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”