[9N3] Alarm fabryczny

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

[9N3] Alarm fabryczny

Post autor: Anonymous »

Zakaldam nowy fajny watek, ktorego efektem na wyjsciu ma byc zebranie danych potrzebnych do zrobienia tutoriala montazu alarmu fabrycznego. Autorami tego bedziemy my , klubowicze.

Po rozmowie z Wacholek oraz kilkom sprzedawcami uzywanych sterownikow w internecie, pojawił sie pierwszy problem.
Nikt ze znanych mi osob i sprzedajacych nie potrafi okreslic, po kodzie na obudowie, czy dany sterownik komfortu, ma zintegrowowany alarm.

Jendym z najwypasniejszych modulow w Polach, Ibizach i fabii jest: 6Q0 959 433 E. Jednakze ma on kilka podtypow. Do 3D, 5D, z alarmem i bez alarmu. Dwudrzwiowe auto z alarmem ma takie oznaczenie po podlaczeniu pod komputer: numer czesci 6Q0 959 433 E + podtyp no 62(albo 062). Podtyp 5F(05F) oznacza brak alarmu.

Dlatego kluczowe pytanie, od ktorego nalezy zaczac budowe tego wątku brzmi: 1) Czy ktos wie jak rozpoznac po kodach na obudowie podtyp sterownika komfortu?

2) Czy ktos kto ma alarm albo mial w reku modul komfortu z alarmem moze zrobic zdjecie lub przepisac oznaczenia?

Problem doboru odpowiedniego sterownika komfortu nie ogranicza sie tylko do potrzeb monazu fabrycznego alarmu, ale takze do dowolnego zakupu sterownika, bo jak ktos ma np auto 5D a dostanie moduł o podtypie 5F to moze nie miec albo sprzetowo albo softwareowo wsparcia elektryki tylnych drzwi. Jesli nawet sprzedawca pozwoli odac sterownik, to 50zł za przesylke do was i od was sprzedawca nie zaplaci, tylko WY.

Temat dotyczy takze starszych modeli Polo i nie tylko Polo.
W
Wacholek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 04 gru 2010, 12:50

Post autor: Wacholek »

Jeżeli chodzi o kodowanie liczby drzwi to jest co następuje:
+00001 = Selective Locking inactive
+00002 = 4-Doors
+00016 = Central Locking installed (from MY 2008)
+00016 = Central Locking without Power Windows installed (through MY 2007)
+00064 = Central Locking with 2 Power Windows installed (through MY 2007)
+00256 = Central Locking with 4 Power Windows installed (through MY 2007)

U siebie mam 18 czyli 5D i Selective Locking active bo mam polo z 2008r.
Jak by było z 2002r to by było 66.

Adaptacja (jak narazie tyle wiadomo):

kanał 3 Auto Lock (włączone 1, wyłączone 0)
kanał 4 Auto Unlock(włączone 1, wyłączone 0)
kanał 5 Wyłączenie nadzoru wnętrza samochodu (włączenie 1, wyłączenie 0)
kanał 6 Sygnał potwierdzający przy otwarciu (włączenie 1, wyłączenie 0)
kanał 7 Sygnał potwierdzający przy zamknięciu (włączenie 1, wyłączenie 0)
kanał 8 Odblokowanie= włączone kierunkowskazy (włączenie 1, wyłączenie 0)
kanał 9 Wyłączenie= włączone kierunkowskazy (włączenie 1, wyłączenie 0)
kanał 10 Nastawienie dźwięku alarmu (1= reszta europy, 2= Niemcy, 3= Anglia)

Jeżeli nie ma kanału 5 (błędny kanał lub coś w tym stylu) oznacza, że nie ma zainstalowanego modułu kontroli wnętrza.
Nie ma to nic w spólnego z brakiem alarmu.

Jeżeli chodzi o sam alarm to u mnie oznaczenia na obudowie to H01/S0001 oraz I przed datą produkcji i jest aktywny autoalarm.
Nie wiem czy to ma cokolwiek wspólnego z aktywacją autoalarmu. Tak więc dołączam się do prośby o umieszczanie tu oznaczeń z Waszych modułów.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Dziekuje za 1 posta w tym temacie. Dodam od siebie, ze mam polo po lifice z poczatku produkcji 2005 i mam kodowanie 17 a inne kodowania nie wnosily skutku. Adaptacje ktore przedstawiles sa do centralnego zamka w wiekszej mierze. Wydaje mi sie ze oznaczenia H01/0001 mowia o czyms innym niz o alarmie. Ja w kompie widzilalem u siebie jedynie: Component: 5F Komfortgerat 0002. Prawdopodobnie bedie to H02/0002, ale spradzic to bede mogl dopiero za dlugi czas z braku ograniczonego czasu w ciagu ok 2 mce :|

062 - 2D +alarm
05F - 2D bez alarmu
064 - 4D + alarm

Jesli ktos ma mozliwosc sprawdzenia w jakims interfejsie lub warsztacie danych sterownika swojego, to niech poszuka powyzszych oznaczen albo moze inne beda i niech da znac. Moze przez analogię da sie jakos rozszyfrowac napisy na odbudowie. Albo moze gdzies maly militerami wygrzane w plastiku sa oznaczenia, niekoniecznie musi to byc biała farba.

Popytajcie tez lub posuzkajcie u ludzi co maja Fabię, Ibizę, A2, bo tez moga miec te same sterowniki komfortu. Albo jesli amcie pewnego sprzedawce, ktory wie jaki sprzedaje podtyp modułu komfortu, to dajcie namiar.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Znajomy po weekendzie majowym ma dac mi znac, czy jego ziomek bedzie mial odpowiednie podtypy sterowników. Ponoc ma tylko z rozbiórki i tylko z niemiec i rzekomo dobrze opisane.

Jak znajdzie dla mnie moduł za dobrą cenę i bedzie wszytko ok, to podziele sie kontaktem, wy bedziecie miec dobre czesci uzywane, a on zbyt.

Byłem tez dowiedziec sie w ASO i oni dostają numer podtypu wraz z numerem czesci na naklejce, na woreczku. Innego spsobu nie ma i oni nie wiedzia jak odczytac wizualnie podtyp bez uzycia sterownika. Co wiecej fabrycznych alarmow oni nie chca montowac i nie probuja nawet sie bawic w to i nigdy nie robili takiego tuningu. Maja umowe z firmąmi od alarmow i montuja osobne puszki.

Takze wydaje mi sie ze jedynie mozecie dzielic sie namiarami na sterownik o danym podtypie co ma alarm i nie meczyc sie z rozkodowaniem oznaczen na puszcze. Chyba ze da sie rozkodowac i ma ktos lepsze informacje, to bedzie pochwała :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Pytanie do ludzi ktorzy maja fabryczny alarm w okularniku lub po liftingu,

gdzie jest syrena, bo do zakupienia jest syrena i wspornik ale do przedzialu silnikowego. Ten wspornik ma otwory ido tego nakretki m6 sie stosuje ale musi byc gdzies w aucie fabryczne miejsce na to, bogdzies sie to przykreca, go juz wystajacyach srob gwintowanych. Zatem jakby ktos mial, to prosilbym o fotke gdzie jest zamontowana syrena w przestrzeni silnika, moze byc fotka na maila lub PRIV, jak ktosnie che dac na forum.

Drugie pytanie, czy ktos ma syrene przy podlodze nad tylna belka, bo slyszalem ze niby tam tez byly montowane z wlasnym zasilaniem?

Czy ktos ma inny numer sterownika niż 433E i ma alarm?
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2011, 15:12 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ja mam pytanie inne. Jak potwierdzić, że mam alarm? Mam diodę przy ryglu. Pilota 3 przyciskowego, kontroli wnętrza brak. Syrenki jakoś też nie zaobserwowałem (ale też nie szukałem).

O syrence z własnym zasilaniem słyszałem chyba na przykładzie pasata (B5 lub B5FL). Ponoć była gdzieś z tyłu pod zderzakiem. Muszę poszukać tego tematu gdzieś na którymś z forów.

EDIT: znalazłem na elektrodzie o golfie mk6:
Syrena fabrycznego alarmu jest montowana we wnęce prawego nadkola, pod błotnikiem.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

to nowosc musze sprawdzic u mnie jak to wygalda z syrena ogolnie to tez jej nie widzialem nigdzie w poprzednim vw gofie GTI nie mailem syreny tylko podpiete pod klakson a urochamialo sie normalnie zamykajac drzwi kluczykiem i sie uzbrajal po 30 sekundach ,w polowce musz eposzukac albo mocowania jej jak jest wogole gdzies
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

jhosef, otworz auto kluczykiem i poczekaj kilkanascie sekund. Bedziesz wiedziual czy masz alarm czy nie, a jak za malo informacji i chcesz wiecej to tylko mailem Ci odpowiem, bo to nie sa informacje pomocne przy zalozeniu alarmu a ten watek walsnie o tym jest.

MARIO GTI to masz fabryczny alarm, czy nie masz fabrycznego? Jesli nie widzisz syreny w komorze silnika, to lipa, ale jakbys mial syrene fabryczna z tyłu, topodejrzyj kiedys jak to wyglada, bo nie ma w dziale czesci do zakupienia puszki zadnej. Ciekaw jestem tylko jak pod puszka jest zamontowanasyrena, moze wlasnie wspornik jest tam montowany a nie w silniku, bo w ETCE wiele rzeczy jest poglądowych.

[quote=""MarioGTI""]sie uzbrajal po 30 sekundach[/quote]
W instrukcji pisali, ze alarm uzbraja sie natychmiast.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2011, 15:20 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

napisalem ze syreny nigdzie nie widzialem u mnie, jak co znajde dam znac oczywicie
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

MARIO, ja pytalem czy masz fabryczny alarm, a nie tylko ze nie widziales syreny. Czy brak widocznej syreny to oznacza brak alarmu? NIE

Wiesz przeceiz czy masz alarm. Zobacz w kody wyposazenia. Rowniez jesli kupiles uzywane auto to by sie nawet choinką nową zapachowa pochwalili sprzedajacy. A jesli bys w salonie kupil, to tez bys widial bo by Ci reklamowali to non stop i bys za to zaplacil i musial sprawdzic liste wyposazenia przy odbiorze wozu. Otworz maske przed zamkneciem alarmu. Oworz auto kluczykiem w drzwiach kierowcy i poczekaj kilkanascie sekund.

A to ze nie widzisz syreny nie jest odpowiedzia na pytanie, czy masz alarm :)
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

jak bedzie to mozliwe to sprawdze bo nie ma mnie na razie w domu za tydzien bede to lukne czy bedzie wyc alarm
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Ok, to wtedy pamietaj bys nie zapomnial ;)

Odwiedzone 2 duze punkty kolejne i brak elektroniki do polo. Pomoz ktos namiarem.
p
pawnow
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19

Post autor: pawnow »

Wydaje mi się, że rolę syreny spełnia po prostu klakson. A czujniki ruchu są zamontowane w tym panelu na podsufitce gdzie załącza się oświetlenie wnętrza. Ja mam fabryczny alarm i syreny żadnej nie zaobserwowałem, także stawiam na ten klakson.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

pawnow uruchamiales go juz ?? dzwiek syreny jest taki sam jak klaksonu ?
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

pawnow czytales to co my tu wyzej pisalismy w ogole?
1) Sprawdz wpierw czy masz cos nad tylna belką.
2) Sprawdz, czy masz taki kod wyposazenia w dokumetnacji auta:

9v7 - syrena (chyba bez walsnego zasilania), centralny na pilota, kontrola wnetrza.
7ah to z syrena z wlasnym zasilaniem

Jesli masz 9v7 i bedzie Ci piszczec klakson, to sprawa jest oczywista. Fabryczne klaksony sa 2 tonowe, wiec moze w jakiejs wersji daloby rade.

Osobiscie nie slyszalem by klakson byl za syrenę w polo. Pisza albo o syrenie z zasilaniem wlasnym albo bez. Sa tez 2 rodzaje alarmow. Dzis to wyczytałem w instrukcji. Instrukcja obslugi strona 28 zeszyt Obsluga 3.1. Sa alarmy z ochrona wnetrza i bez ochrony wnetrza.

Jezeli chodzi o czujnik ultradzwiekowy, to nie jest on w lampce. Tam w srodku niej albo moze byc dolozny mikrofon albo jest inna tacka dla szyberdachu. Te dziurki sa dla montazu pod mikrofon. Czujnik ultradzwiekowy jest w tej obłej prostokatnej zaslepce, tylko ze wtedy jest ona z poprzecznymi otworami pionowymi i na to naklada sie czujnik ultradzwiekowy (prostokatna plytka). Czujnik musi byc w kosmicznej technologii wykonany, bo małe to a kosztuje ok .400zł nowe w ASO. Zaslepka pod czujnik ma koncówke H. Kosztuje ok 50zł.

Sprawdzcie za dnia chlopaki czy opisane powyzej sposoby uruchomienia alarmu działają. Wiecie tez gdzie szukac syreny. Wszystko zostalo opisane. Teraz tylko trzeba pomoc kolegom z klubu Polo ktorzy chca zamontowac sobie taki syfny alarm :)

W dziale czesci ASO jest do kupienia tylko 1 rodzaj syreny chyba do Polo 9n3 + wspornik.

Jezeli chodzi o podtypy dla aut do 2007roku (mozliwe ze 2008 i 9 pokrywaja sie):
066 2d 9v7
067 4d 9v7
062 2d 7ah
063 2d 7ah
064 4d 7ah
065 4d 7ah

Pierwsze 3 cyfry to podtyp, kolejne to liczba drzwi, a na koncu kod wyposazenia (PR). Dla przypomnienia 7ah wlasne zasilanie syreny. Wszystkie dla komforu z ochrona wnetrza, ale nie jest konieczny montaz czujnika do pracy alarmu tak, jak to Waholek napisał.

Czas ruszyc z miejsca w temacie. Najwaziejsza na pcozatku jest informacja jaki jest zestaw fabryczny (kod czesci syreny, podtypu komfortu i czy jest ultradzwiekowka czy nie ma. Wtedy mozna myslec o zakupie czesci i ma sie pewnosc ze musi grac.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”