Stanley, wymiana filtra oleju jest tylko przewidziana dla aut z silnikiem diesel, a widze w avatarze ze masz opis ze masz 1.2 60 konie, wiec to jest 6zaworowy benzyniak. A w benzyniaku nie przewiduje Volkswagen wymiany filtra paliwa!!!
Wiaodmosc 100% pewna, poniewaz raz ze nie amsz informacji o wymianie filtra paliwa w instrukcji. Dwa, ze sie dowiadywalem sam w ASO. Trzy ze w instrukcji serwisowej VW tez tak podaja, ze nie wymienia sie.
Po czwarte, sam sie prosiłem po kupnie uzywanego auta o wymiane filtra, bo nie wiem jakie tam paliwo we francji mieli.
A po 5 mnechanik mowil ze można przy 100tys pomyslec o wymianie filtra paliwa profilaktycznie.
Teraz ciekawostka, przeglad LONG Life ma swoją cenę, ale sama wymiana u nich oleju i kupno filtra oleju nie jest aż taka droga. Rzecz w tym ze Olej Castrol SLX Long life III jest bardzo drogim oeljem sam w sobie. Wiem, bo kupowałem go poza siecią VW. Kupiłem w sklepie gdzie utarowałem sie na 70zł za litr.
Wiec jak podliczycie sobie 4*70=280zł + filtr oleju + robocizna, to wyjdzie jakąs kwotę, wiec nie piszcie tak krytycznie.Owszem tanio nie jest, ale nie sa to ceny kosmiczne, bo kosmiczne ceny to ma InterCars - 117zł za litr tego samego oleju.
Jak nie chcecie filtru kupic w ASO, to kupcie filtr MANN, firma ta robi filtry oleju dla VW. Sama wymiana oleju to odkrecenie korka. Nie pameitam czy w ASO daja nowy korek czy montuja ten sam.
Jeslichodzi o poziom oleju to znow jakis debil w tym Twoim ASO, ze tym silnikom to nie robi, bo robi. Niemoze byc za duzo oleju, bo jakbedzie za duze cisnienie oleju to bedzie szukac ujscia, a miska np ma plynna uszczelke wiec bedzie szybciej ją przec az pocieknie kiedys. Poza tym czytalem ze jakies panewki czy cos tam innego jak za duzo oleju jest to niszczy cos.
Takze ja na Twoim miejscu bym zadzwonil na infolinie do importera i zglosil swoje obawy, zeby wyslali mechanika na doszkolenie. Od siebie dodam, ze kazdy szczegol w instrukcji VW jest nie od parady tam umieszony.
Poza tymprawda jest taka ze u nas malo placa mechanikom, serwisy ich nie szkola bo boja sie ze zaplaca kupe kasy za szkolenie a koles da noge po okresie lojalki. Wiekszosc to ludzie po zawodowce, ktora ledwo ukonczyli i ucza sie od kolegow zamiast z ksiazek. Czesto sa za leniwi by sprawdzic dokumetnacje.
Nie mowie ze wszyscy, ale znam takich co jeszcze dzis mlotkami naprawiaja wtryskiwacze diesla :/
Ja kupilem w swoim zakresie olej jak wyzej pisalem i umowilem sie z doradca ze przyajde za 20tys km, to bedzie wtedy jakies 2lata, ale ten long life to tam G. jest. Mozna spokojnie do 30 tys ten olej miec, jesli ktos jezdzi duzo. Ten olej ma duzo srodkow czyszczacych.
jest jeszcze drugi typ serwisy, gwarancja mobilnosci dozywotniej, tylko ze to wygalda tak, ze dostaniesz nawet pobyt w hotelu i samolot ale ty za to zaplacisz i tak

, czytalem caly regulamin i doradca mi pokazywal stawki bo sie upomnialem. Stawka srerwisu gwarancja mobilnosci nie rozni sie niczym poza na dzien dobry wyzsza stawką za robocizne ;] i wtedy zamaist 400zł zaplacicie 800
