[9n] Rozładowany aku. brak ładowania?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Majkel19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2010, 3:37

[9n] Rozładowany aku. brak ładowania?

Post autor: Majkel19 »

Witam. Dziś miałem dziwny przypadek. W moim polo 1,4TDI 75KM 2002 silnik Bay. Sprzątając w samochodzie przez około 2h. słuchałem muzyki :grin: Gdy posprzątałem już samochód odpaliłem i pojechałem do sklepu, ujechałem zaledwie 500-600metrów i zapaliła mi kontrolka aku. i zgasł. ;/ bez możliwości odpalenia. kolega podłączył mnie na lejce i odpalił. Teraz sprawdzam ładowania manometrem przy odpalonym silniku mam 13,9V a przy włączonych urządzeniach tj.(radio,swiatła, kilma itp.) spada do 13,5V. Nie doładowanie akumulatora? 2lata przyprowadziłem auto z niemiec i nie wiem czy był ładowany, bynajmniej ja nic nie robiłem oprócz czyszczenia klem. Dodatkowo podpiąłem komputer i wyskoczyły błędy:
63993 Nie znany kod błędu

1598 Nie znany kod błędu
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
511 Nie znany kod błędu
magistrala CAN brak sygnału
778 Czujnik kąta skrętu-G85
magistrala CAN brak sygnału
1324 Sterownik napędu na 4 koła
magistrala CAN brak sygnału
907 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1598 Nie znany kod błędu
sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY
18058 Magistrala CAN tablica przyrządów - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
19557 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
64764 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY
64516 Nie znany kod błędu
nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY
2813 Nie znany kod błędu
brak sygnału
771 Czujnik poziomu paliwa-G
brak sygnału

skan robiłem Vagiem 4.9 PL. Czy miał ktoś coś podobnego?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Pierwsze czy świeci ci się kontrolka aku przy włączonym zapłonie a nie odpalonym silniku?
Masa błędów jak wyskoczyła wygląda na zanik zasilania. Sprawdź kable zasilajace i masowe (wszystkie grube) i masę na silnik. klemy na aku może zaśniedziały i nie ma styku.

Pytanie nr 2 Czy jak silnik zgasł i próbowałeś odpalić to kontrolki się świeciły ewentualnie gasły przy próbie odpalenia?
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
Majkel19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2010, 3:37

Post autor: Majkel19 »

1.Gdy przykręcam zapłon wszystkie kontrolki zapalają się, po czym gasną i zostaje sam aku. odpalam go i aku gaśnie.
2. Klemy były czyszczone, a kable sprawdzę dokładnie jutro.
3.Jak auto zgasło i próbowałem go odpalić to kontrolki się wszystkie świeciły ale jak go kręciłem to na desce kontrolka aku. wyraźnie wyglądała na padnięty (przygasała kontrolka aku.) Błędy wszystkie wykasowalem, zostały tylko te:

1598 Nie znany kod błędu
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
511 Nie znany kod błędu
magistrala CAN brak sygnału
1324 Sterownik napędu na 4 koła
magistrala CAN brak sygnału
907 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1598 Nie znany kod błędu
sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY


778 Czujnik kąta skrętu-G85
magistrala CAN brak sygnału - to jest pęknięta taśma.

Reszty nie wiem co to jest. Zastanawiam się czy regulatora nie wymienić i szczotek przy aku. może pomoże. Co o tym kolega sądzi?
Jutro go jeszcze raz podłącze pod pc i zobaczę czy coś wyszło.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jak dla mnie wygląda to na przerwę w magistrali CAN lub zakłucenia na linii CAN. NIe ruszałeś jakichś kabli albo lałeś wodą przy sprzątaniu lub innymi płynami przewodzacymi prąd?
Lenistwo drogą do postępu
c
casuss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 wrz 2010, 14:48

Post autor: casuss »

Odpal auto, nie dodawaj gazu i od razu sprawdź napięcie na klemach akumulatora i jeśli będzie niższe niż pisałeś to podaj na forum. Zerwany kabel wzbudzenia alternatora powoduje że do momentu jak pierwszy raz nie przekroczy się obrotów rzędu ok 2,5 tys to nie ma ładowania.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Wtedy nie było by kontrolki przed odpaleniem.
Lenistwo drogą do postępu
c
casuss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 wrz 2010, 14:48

Post autor: casuss »

[quote=""Wolga85""]Wolga85: Wtedy nie było by kontrolki przed odpaleniem.[/quote]

Do alternatora podchodzą 2 kabelki, robiłem z tym jakiś czas temu i po podłączeniu na krótko jednego z nich kontrolka świeciła a ładowania nie było :shock:
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Kontrolka się pokaże tylko wtedy jak przewód jeszcze czasem zrobi połączenie wtedy mruga że raz jest raz nie ma. Ale jak jest urwany permanentnie to nic się nie zaświeci i to jest moim zdaniem najgorsza sytuacja bo można na nieświadomce bez ładowania jeździć. A jak się świeci lub mruga to wiadomo że jest problem.
Lenistwo drogą do postępu
c
casuss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 wrz 2010, 14:48

Post autor: casuss »

Ja daje pod zastanowienie możliwość uszkodzenia jednego z dwóch przewodów i braku sygnalizacji przez nieświecenie diodki braku ładowania. Inaczej mówiąc chce wyeliminować sytuacje że kontrola przy zgaszonym silniku świeci a ładowania nie ma. Czy jasne forumowiczu Wolga85?? Jeśli nie potrafisz pomóc osobie z problemem inaczej to nie przeszkadzaj spamując.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

I twoim zdaniem nie było ładowania i przez to samochód zgasł po 600 m. Proszę jeśli aku byłby słaby to by nie odpalił ,a jeśli by z trudem odpalił to przejechał by znacznie więcej bez ładowania. Po trzecie przy słabym aku pierwsza zapala się kontrolka air bag. A moim zdnaiem to problem jest w szynie CAN (przez która jest sterowana właśnie wspomniana kontrolka aku bo przewód od alternatora idzie do modułu centralnej elektryki i stamtąd po szynie can do licznika). Tak więc szukasz przyczyny nie tam gdzie trzeba.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
Majkel19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2010, 3:37

Post autor: Majkel19 »

Okej, więc co koledzy proponują? Co mam sprawdzić? Czy to poważna usterka? I czy ma to związek regulatorem napięcia i szczotkami?
Awatar użytkownika
Majkel19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2010, 3:37

Post autor: Majkel19 »

Ostatnio jak byłem u elektronika bo przestał mi działać klakson po czym rozebrał poduchę i sprawdził że jest pęknięta taśma pod poduchą od strony kierowcy. Po czym podłączył go pod pc i wyszedł błąd 778. Kontrolka airbag świeci się do dziś. Może to ma jakiś związek z tym? Przerwa obwodu poprzez pękniętą taśmę?
c
casuss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 30 wrz 2010, 14:48

Post autor: casuss »

[quote=""Wolga85""]I twoim zdaniem nie było ładowania i przez to samochód zgasł po 600 m. Proszę jeśli aku byłby słaby to by nie odpalił ,a jeśli by z trudem odpalił to przejechał by znacznie więcej bez ładowania. Po trzecie przy słabym aku pierwsza zapala się kontrolka air bag. A moim zdnaiem to problem jest w szynie CAN (przez która jest sterowana właśnie wspomniana kontrolka aku bo przewód od alternatora idzie do modułu centralnej elektryki i stamtąd po szynie can do licznika). Tak więc szukasz przyczyny nie tam gdzie trzeba.[/quote]

Wszechwiedzący mechaniko-elektryku weź sobie pod uwagę że w czasie jazdy bez ładowania auto wcale nie produkuje prądu tyko go zużywa. Jeśli zsumujesz obciążenie jakie generuje oświetlenie, pompa wspomagania, osprzęt sterujący silnikiem, (może radio, wentylator/klima) to wyjdzie obciążenie które wyssa nawet nowy akumulator 70ah w krótkim czasie(im więcej zakrętów tym krótszym -prądożerna pompa wspomagania) . Nowy akumulator pozwoli na bezproblemowe odpalenie jednak jeśli ładowanie "nie zaskoczy(poprzez wzbudzenie indukcyjne)" to za daleko nie zajedziesz...

Majkel19 zmień elektronika- jeśli byłeś u niego i zaczęła świecić kontrolka airbag to jedź do niego żeby to naprawił gdyż obecnie system airbag nie zadziała w twoim aucie w razie wypadku. Patrz mu na ręce żeby nic nie kombinował tylko naprawił, gdyż istnieje sporo metod zgaszenia lampki przy niesprawnym systemie airbag.

Co do gaśnięcia to problem nadal występuje??
Awatar użytkownika
Majkel19
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 29 wrz 2010, 3:37

Post autor: Majkel19 »

Okej pojadę do niego w przyszłym tygodniu. Problem nadal występuje,niby od półtora tygodnia nie rozładowało mi akumulatora ani nie zaświeciła się kontrolka ładowania ale gdy go mierze manometrem to mam ładowanie 13,9 przy wyłączonych światłach,radio,klimie. A gdy uruchomię wszystkie urządzenia w aucie to ładowanie spada do 13,5. Akumulator ostatnio ładowałem po tym jak mi zgasł pod prostownikiem.
k
krzych67
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 26 kwie 2009, 14:40

Post autor: krzych67 »

Witam miałem podobną sytuację ,gdy byłem na urlopie auto stało 10 dni wyjechałem zrobiłem 4 zakręty(150-200metrów)i auto zdechło. I już nie zakręciło,po podłączeniu szelek odpaliłem przejechałem bez świateł jakieś70km.i już odpalało tylko jakaś kontrolka mi się paliła ,która po 2tygodniach sama zgasła.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”