Czy to katalizator czy strumienica ? i czy sonda sprawna

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
czmc
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 604
Rejestracja: 30 maja 2010, 21:46
Lokalizacja: Zamość/Lublin

Czy to katalizator czy strumienica ? i czy sonda sprawna

Post autor: czmc »

Dzisiaj wyciąłem to cudo z układu wydechowego i zastanawiam się ponieważ znajomy mechanik powiedział, że to strumienica a w dowodzie nie mam wbitego kata i dlatego mam wątpliwości co to tego sprzętu.
Obrazek

a co do sondy to wykręciłem ją i dopiero podłączyłem pod miernik
wskazania miernika : 0,14 do 0,18 V skacze. dobra/zła ?
Moje byłe POLO]
Obrazek
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

to jest katalizoator a co do sondy z tymi wartosciami to ci juz nie powiem bo sam nie wiem ale pewnie w ksiazce jest napisane na bank :):)
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

zapytam tak a co jest w środku ?? rura czy wkład ceramiczny
Awatar użytkownika
czmc
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 604
Rejestracja: 30 maja 2010, 21:46
Lokalizacja: Zamość/Lublin

Post autor: czmc »

[quote=""vwkas18""]zapytam tak a co jest w środku ?? rura czy wkład ceramiczny[/quote]

wiesz co , zaglądałem i ciemno, jakby jakoś zawirowane było ale nie na 100%, lekko coś lata, ze środka wypadają opiłki drobne srebrne...
Moje byłe POLO]
Obrazek
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

ceramika sie sypie :)
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

0,1 do 0,9V - to prawidłowe wartości sondy. A to cudo to katalizator tylko może już opróżniony przez kogoś. Spójrz do środka, jeśli to katalizator to będziesz widział tam taką "siateczkę".
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
czmc
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 604
Rejestracja: 30 maja 2010, 21:46
Lokalizacja: Zamość/Lublin

Post autor: czmc »

dobrze, że kat, zawsze parę groszy może wpadnie, co do sondy w sumie to pewnie będę musiał ją sprawdzić jak spaliny będą przechodziły przez nią więc teraz nic nie sprawdzę.
dzięki za odpowiedzi,
Moje byłe POLO]
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""czmc""]a co do sondy to wykręciłem ją i dopiero podłączyłem pod miernik
wskazania miernika : 0,14 do 0,18 V skacze. dobra/zła ?[/quote]
hehehhe...to tak jakby mierzyć ciśnienie sprężania ze ściągniętą głowicą :lol:
lambde mierzy się jak jest jeszcze zamontowana, zagrzana i na uruchomionym, sprawnym silniku. wtedy parametry jak podałpicksar
Awatar użytkownika
czmc
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 604
Rejestracja: 30 maja 2010, 21:46
Lokalizacja: Zamość/Lublin

Post autor: czmc »

[quote=""lukas2305""][quote=""czmc""]a co do sondy to wykręciłem ją i dopiero podłączyłem pod miernik
wskazania miernika : 0,14 do 0,18 V skacze. dobra/zła ?[/quote]
hehehhe...to tak jakby mierzyć ciśnienie sprężania ze ściągniętą głowicą :lol:
lambde mierzy się jak jest jeszcze zamontowana, zagrzana i na uruchomionym, sprawnym silniku. wtedy parametry jak podałpicksar[/quote]

to akurat wiem, tylko zmierzyłem ją bo już była wyciągnięta a nie miałem możliwości założyć bo kata nie było :D
Moje byłe POLO]
Obrazek
Awatar użytkownika
czmc
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 604
Rejestracja: 30 maja 2010, 21:46
Lokalizacja: Zamość/Lublin

Post autor: czmc »

sprawdziłem sondę http://www.youtube.com/watch?v=w-PVM4IkH9g ...
i niby wskazania są poprawne... ale co może być powodem zwiększenia spalania ?
Moje byłe POLO]
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

czmc, moim zdaniem ok. Wartości poniżej 0,5V świadczą o mieszance ubogiej więc komputer wydłuża czas wtrysku dodając paliwa (przyspieszanie). Wartość powyżej 0,5V świadczy o mieszance bogatej więc komputer skraca czas wtrysku (hamowanie silnikiem).
U ciebie na jałowym przez większą część czasu jest napięcie poniżej 0,5V. Pomierz ciśnienie paliwa, zmień filtr paliwa i powietrza i skontroluj wtryskiwacz (łatwo powiedzieć :glare: ..zobacz pod patelnią czy nie leje i czy prawidłowo rozpyla paliwo). Potem będziemy dalej kombinować.

A swoją drogą nie masz odcięcia? ;) tak jakoś dziwnie wysoko się zakręcił :scratch:
Awatar użytkownika
czmc
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 604
Rejestracja: 30 maja 2010, 21:46
Lokalizacja: Zamość/Lublin

Post autor: czmc »

[quote=""lukas2305""]czmc, moim zdaniem ok. Wartości poniżej 0,5V świadczą o mieszance ubogiej więc komputer wydłuża czas wtrysku dodając paliwa (przyspieszanie). Wartość powyżej 0,5V świadczy o mieszance bogatej więc komputer skraca czas wtrysku (hamowanie silnikiem).
U ciebie na jałowym przez większą część czasu jest napięcie poniżej 0,5V. Pomierz ciśnienie paliwa, zmień filtr paliwa i powietrza i skontroluj wtryskiwacz (łatwo powiedzieć :glare: ..zobacz pod patelnią czy nie leje i czy prawidłowo rozpyla paliwo). Potem będziemy dalej kombinować.

A swoją drogą nie masz odcięcia? ;) tak jakoś dziwnie wysoko się zakręcił :scratch:[/quote]

nigdy go nie katowałem powyżej 5tysi... teraz mam stożek i tak chodzi raz pierdząc , raz gwiżdżąc i tak słychać różnie jakby się wysoko kręcił.

*filtr paliwa zmieniony i powietrza też... po świętach resztę zobaczę..
Moje byłe POLO]
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”