[6n] prośba o pomoc, rdza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ŚwIeRsZcZ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 05 lip 2009, 1:20
Lokalizacja: Warszawa-Piaseczno
Kontakt:

Post autor: ŚwIeRsZcZ »

Muszę kilka odprysków zrobić na tylnej klapie. oczyściłem do blachy. Zastanawiam się jaką bazę wybrać. Widzę że Standox nabija w spreju od razu że nie wymaga lakierowania bezbarwnym... 2w1.

''Dzięki zastosowaniu odpowiedniej żywicy baza w sprey nie wymaga lakierowania lakierem bezbarwnym.''

Warto czy brać samą bazę + oddzielnie klar
Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Nie spotkałem się z takim 2w1, może dobra opcja i warto spróbować
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

ŚwIeRsZcZ jakoś nie jestem przekonany, zawsze jak dasz bazę+klar to masz dodatkową warstwę zabezpieczającą w postaci właśnie klaru ;-)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
ŚwIeRsZcZ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 05 lip 2009, 1:20
Lokalizacja: Warszawa-Piaseczno
Kontakt:

Post autor: ŚwIeRsZcZ »

Ok, powiedzcie mi jak się uporać z takimi zaprawkami ??

Mam już w zasadzie wszystko i ten Brunox i podkład , bazę i klar...

Wygląda to tak, miejsce felerne bo przy uszczelce tylnej szyby , odprysk lakieru do blachy . Było doraźnie poprawiane jakąś resztą lakieru pędzelkiem ale wiadomo efekt kiepski i schodzi bo bez żadnego przygotowania, rdza też się tam dostaje....

Najpierw rozumiem przejechać to miejsce papierem ? jakie ziarno ? następnie Brunox , ile warstw i czy później trzeba też jeszcze raz papierem po nim ? Podkład, lakier i bezbarwny.. W jakich odstępach czasu je nakładać / ile warstw (podkładu, bazy , klaru) / czy też w kolejnych krokach szlifować papierem ? Dzięki za poradnik ^^

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2011, 14:42 przez ŚwIeRsZcZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Po pierwsze miniaturki! Po drugie z tego co widzę w przypadku nr 2 ta rdza sięga głębiej tzn. pod uszczelkę, samo zatuszowanie strony zewnętrznej nic nie da bo za chwilę znowu poleci od środka ruda.
Trzeba by albo szybę wyciągać i robić, tylko przelicz sobie dobrze czy bardziej nie opłaci ci się kupić używki w stanie bez rdzy (a są takie). Wycięcie szyby w zakładzie to ok. 80 zł, wklejenie drugie tyle, czyli już masz 160 zł.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
ŚwIeRsZcZ
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 05 lip 2009, 1:20
Lokalizacja: Warszawa-Piaseczno
Kontakt:

Post autor: ŚwIeRsZcZ »

[quote=""Skfarek""]Po pierwsze miniaturki! Po drugie z tego co widzę w przypadku nr 2 ta rdza sięga głębiej tzn. pod uszczelkę, samo zatuszowanie strony zewnętrznej nic nie da bo za chwilę znowu poleci od środka ruda.
Trzeba by albo szybę wyciągać i robić, tylko przelicz sobie dobrze czy bardziej nie opłaci ci się kupić używki w stanie bez rdzy (a są takie). Wycięcie szyby w zakładzie to ok. 80 zł, wklejenie drugie tyle, czyli już masz 160 zł.[/quote]
Domyślam się że długo tak nie pociągnie.... póki co chce po kosztach pobawić się w jak to określiłeś 'zatuszowanie tego' ,chodzi mi tylko jak postępować, czyścić jakim papierem, ile odczekać, ile warstw itd. jak napisałem wcześniej .

Pozdrawiam
Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie
Awatar użytkownika
grinch
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 27 lis 2008, 14:36
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grinch »

ja podłącze się do tematu żeby nie robić kolejnych tematów.
niestety moja rdza działa już jakiś rok i wygląda tak:
klapa tylna: http://www.grinch.user.icpnet.pl/klapa.jpg
drzwi lewe: http://www.grinch.user.icpnet.pl/drzwi.jpg

czas coś z tym zrobić, problem w tym że wizyta u lakiernika w Poznaniu to dość droga zabawa, można by kupić klapę gdzieś z demontażu, pojechać na jakąś wystawkę lub zrobić same wyprawki póki co.
Prosiłbym tych co się na tym znają co po kolei i jakim materiałem zatrzymać tę rudą ;>
.: Rowy Drink Team :.
www.rowy-rescue.pl
W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: WhitePolo »

jedyne co możesz zrobić wyczyścić ( do gołej blachy , zero rdzy ) kupic szpachel samochodowy , zaszpachlować , poczekać do wyschniecia , ładnie wyrównaćpapierem ściernym najpierw grubym ,potem wodnym , położyć podkład , jeżeli masz puszkę farby z oryginalnym lakierem to nanieść tyle .
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

u mnie to wygląda tak

ObrazekObrazek <- próg
ObrazekObrazek
Obrazek<- drzwi kierowcy
ObrazekObrazek <- nadkole

jako że nie mam żadnych sprzętów (poza wkrętarką i wiertarką) pytanie czy da się coś z tego uratować ?
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

siemka odgrzeje kotleta mam to samo co u was koledzy czyli błotniki nad kołami z obydwu stron już dziury ;/ i progi już sie zaczynają i teraz pytanie czy błotniki kupowac nowe czy z demontażu i jak sie sciaga błotniki ? czy da sie to zrobić bezinwazyjnie ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
sake
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 12 lut 2012, 17:21
Lokalizacja: Niegowić

Post autor: sake »

Wrotek hm na spokojnie ad się z tym zrobić. Najważniejsze żeby zbadać zagrożone miejsce np śrubokrętem czy nie przechodzi na wylot.Jeżeli śrubokręt wejdzie w drzwi no to trza robić w stawkę albo nowy element. Ale z tego co widzę to nie bd tak źle wystarczy to oczyścić do czystej blach zero rdzy. Następnie nałożyć jakiś preparat antykorozyjny. Kolejny etap to szpachla najlepiej z włóknem szklanym. I malowanie. przy takim stanie progów i drzwi na twoim miejscu sprawdził bym całą podłogę. Aby się po prostu upewnić czy jest zdrowa nawet dla własnej wiedzy jak wygląda sprawa.
Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bzyku777 »

Panowie czytajcie karty technologiczne producentów chemi motoryzacyjnej kazy producent takie ma czy to standox czy novol
"wynalazki typu Brunox itd.można włozyć pomiędzy bajki"-cytat wielu doświadczonych lakierników-odsyłam na forum lakierowanko
kiedyś też szukałem info na temat jak zrobić dobrze by po roku nie poprawiać,
A więc większosc proponuje zrobić to tak:
1.czyszczenie do gołej blachy bez najmniejszych sladów rdzy
2.odtłuszczanie(najlepiej zmywacz do silikonów)
3.podkład reaktywny
4.podkład akrylowy
5.teraz dopiero szpachlujemy i szlifujemy tylko na sucho-dlaczego hmm-szpachla wciąga w pory wodę jak gąbka i zamkniemy tą wodę następna warstwą
6.odtłuszczanie
7.podkład akrylowy teraz mozęmy szlifować na mokro
8.odtłuszczanie możemy prysnąć lakierem kontrolnym czy jest dobrze wyszlifowane
9.baza+klar
8 ew.rozcienczalnik do cieniowania jeśli naprawa punktowa
oczywiście trzeba przestrzegać zasad dostyczących czasów schnięcia ,natrysku,utwardzania itd...
to tyle
dla ciekawostki farba fotoluminescencyjna na felgi i nie tylko świeci w nocy i jest parę dostępnych kolorów
zakupiłem i będe się bawił
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”