Wymiana tarcz i klocków przód

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
stachu_gda
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 06 lut 2011, 15:54

Wymiana tarcz i klocków przód

Post autor: stachu_gda »

Witam serdecznie,

Chciałbym samodzielnie wymienić tarcze i klocki hamulcowe w Polo 6N z 96 roku (przód, bo z tyłu bębny). Nie znam się na mechanice kompletnie, ale chciałbym to zrobić samodzielnie, żeby się czegoś nauczyć - ot taki kaprys, żeby pobawić się przy aucie i wykorzystać nadchodzące ciepłe dni na grzebanie przy polówce :)

W związku z tym, prosiłbym bardziej doświadczonych Kolegów o informacje, jakich narzędzi będę potrzebował (muszę wiedzieć wcześniej co muszę dokupić, bo na miejscu operacji nie będę miał takiej możliwości). Z tego co czytałem, potrzebne będą imbusy do ściągnięcia mechanizmu zacisku klocków. Jak wygląda sprawa ze zdjęciem tarcz? Czy są one mocowane jakimiś specyficznymi śrubami?

Czy na coś muszę szczególnie uważać? Czy jest jakiś punkt, który szczególnie łatwo spieprzyć nie będąc mechanikiem?

Czy do wciśnięcia tłoczków nada się zwykły ścisk stolarski?

Wszelkie Wasze rady linki i krytyka mojego pomysłu grzebania przy hamulcach są mile widziane, proszę traktować mnie jako laika;)

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt Wielkanocy!
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Podsyłam dwa linki z francuskiego forum jak sprawa wygląda w polo 86c2f. W 6n wygląda to podobnie.
Potrzebne klucze to:
- klucz do kół
- dobry imbus (rozmiaru nie pamiętam)
- kombinerki
- możliwe że przyda się młotek
- śrubokręt płaski i krzyżak
- szczotka druciana
http://www.polo-land.fr/forum/viewtopic.php?t=7405
http://www.polo-land.fr/forum/viewtopic.php?t=1054
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
foxmen1
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 601
Rejestracja: 22 gru 2009, 9:31
Lokalizacja: Wałbrzych/Świdnica

Post autor: foxmen1 »

Tak jak wyżej kolega napisał. Odkręcasz koło, lewarujesz. Imbus 8mm odkręcasz zaciski i podwieszasz. Potem śruboktęt i odktęcasz śrubkę trzymająca tarczę. Ładujesz młotem co by stara zeszła i składasz w odwrotnej kolejności. Zacisk stolarski starczy z powodzeniem do ściśnięcia tłoczków. Przy okacji możesz wyczyścić zaciski i pomalować będzie profi :oki:
Było... viewtopic.php?f=56&t=11878
Jest Golf IV 1.9TDI 115kucy
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

jak juz sciagniesz kola odkrecasz widoczne dwa imbusy pod gumkami... na koncu po odkkreceniu odciagnij je srubokretem do konca bo inaczej nie sciagniesz zaciskow.

Obrazek

Obrazek

Oczysc po zdjeciu tarczy piaste. Dobrze przesmarowac ja pasta miedzianą.

Obrazek

Scisnij tloczek a nastepnie zaloz klocki

Obrazek
Obrazek

Zaloz tarcze i zaciski... to wszystko. Prosta sprawa. Jak bedziesz robil drugi raz to juz zamknietymi oczami ;)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

pamietaj ze mniejszy klocek idzie od wewnatrz a wiekszy od zewnatrz ;)
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
s
stachu_gda
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 06 lut 2011, 15:54

Post autor: stachu_gda »

Oczysc po zdjeciu tarczy piaste. Dobrze przesmarowac ja pasta miedzianą.
Mam pytanko amatora:) : czy smar miedziowany będzie ok? Czym się różni od niego pasta miedziana?
s
stachu_gda
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 06 lut 2011, 15:54

Post autor: stachu_gda »

No niestety nie udało się :( Walczyłem z imbusem (tym dolnym) trak długo aż wyrobiłem gniazdo w śrubie, i teraz muszę już niestety do mechanika jechać na ściągnięcie tej śruby :)
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

[quote=""stachu_gda""]No niestety nie udało się :( Walczyłem z imbusem (tym dolnym) trak długo aż wyrobiłem gniazdo w śrubie, i teraz muszę już niestety do mechanika jechać na ściągnięcie tej śruby :)[/quote]

To bardzo częsta przypadłość przy wymianie klocków. Moje też są zjechane, a jeżeli dalej chcesz to zrobić sam to weź klucz o numer większy i zabij go młotkiem w wyrobioną śrubę, rurka metalowa nałożona na klucz przy odkręcaniu dużo pomaga :)
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

dokładnie rób tak jak pisze kolega nabij o numer wikszy imbus i walcz dalej. Zapomniales chyba popryskac wd40 te sruby skoro nie dales rady odkrecic.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
s
stachu_gda
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 06 lut 2011, 15:54

Post autor: stachu_gda »

Eh, powiem Wam że się trochę zniechęciłem i utwierdziłem w przekonaniu, że chyba mechaniki nie powinienem dotykać. Dokręcając koło kilkadziesiąt kilometrów po jego założeniu dodatkowo ukręciłem łeb śrubie :) Dupa jestem nie mechanik i tyle. Szkoda tylko że na co dzień nie mam warunków do pogrzebania przy aucie, bo jednak chciałbym się nauczyć robić przy nim podstawowe rzeczy :(
m
mario polo
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:01

Post autor: mario polo »

Ja również wymieniałem klocki pierwszy raz. Tak samo jak u kolegi imbus zaczął się obracać w gnieździe. Moim zdaniem wd 40 za dużo nie pomogło w moim przypadku a nie małą ilość zużyłem ;) gdyż prowadniece są bardziej zapieczone, a nie zardzewiałe. W takiej sytuacji polecałbym wbicie torxa nie imbusa lepiej trzyma i ja właśnie w taki sposób uporałem sie z klockami ;). Oczywiście prowadnice wraz z gumkami koniecznie nowe! Aby następnym razem się tak z tym nie pałowac :victory:
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”