Paląca się kontrolka oleju i klekotanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

C
Corwyn
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2009, 23:20

Paląca się kontrolka oleju i klekotanie

Post autor: Corwyn »

Witam

Tak jak w temacie, pali się kontrolka oleju gdy się nagrzeje, na wolnych obrotach. Co może być zapchane lub co trzeba wymienić? (olej do wymiany i filtr) I jeszcze kwestia klekotania, w warsztacie powiedzieli, że jest to odgłos panewkowy. Najprędzej są do wymiany, tylko czy wymieniać wszystkie, czy może tylko dolne? Dolne da się chyba wymienić po zdjęciu miski i nic z silnikiem nie trzeba robić. Jest to polo 86C2F na mono wtrysku 94 rok jakby co. Będę wdzięczny za pomoc, podrawiam
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

objaw jakby nie działała pompa oleju i nie było smarowania, może nie masz prawidłowego ciśnienia oleju.Nie lekceważ tego.
Jak wymiana panewek to zmień wszystkie.
civic r18a2/407 1,6 HDi
C
Corwyn
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2009, 23:20

Post autor: Corwyn »

To się objawia, na wolnych obrotach, na rozgrzanym oleju. Jak jadę lub zwiększę obroty kontrolka gaśnie.
z
zulv
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zulv »

Mialem podobnie w moim silniku. W momencie jak silnik sie rozgrzal to byla totalna maniana. Piszczalo, migala kontrolka od oleju. Potem mechanik stwierdzil, ze elektryka padla i trzeba bylo ja zrobic. Zrobil i rzeczywiscie przestalo sie juz cos takiego dziac. Ponoc najpierw sprawdzil cisnienie i bylo ok. Ale niestety silnik jakies 5 miesiecy pozniej padl. Mial na 4 cylindrze jakies 5,6 barow.
Sprzedam]
1. Monowtrysk + silniczek krokowy(9k km przebiegu).
2. Licznik wersja podstawowa - od wersji 1.0 AAU.
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote="Corwyn"], że jest to odgłos panewkowy[/quote]
głos ten wydobywa sie z dolnej części silnika :?:
czy z górnej :?: :this: wtedy popychacze
na jakim oleju jeździsz :?:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
C
Corwyn
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2009, 23:20

Post autor: Corwyn »

[quote="BALON"]głos ten wydobywa sie z dolnej części silnika :?:
czy z górnej :?: :this: wtedy popychacze
na jakim oleju jeździsz :?:[/quote]

Odgłosy wydają się być z dolnej części silnika. A olej to 15W40.
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote="Corwyn"]Odgłosy wydają się być z dolnej części silnika[/quote]
tak jak piszesz trzeba by było wymienić wszyskie i z wału i korbowodów
[quote="Corwyn"]A olej to 15W40.[/quote]
olej masz już mineralny to już na gęściejszy nie da sie zejść :(
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
m
mario1987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:04

Post autor: mario1987 »

a powiedzcie mi jak moge sprawdzic czy czujnik cis oleju jest ok?
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

[quote="BALON"]olej masz już mineralny to już na gęściejszy nie da sie zejść :([/quote]
Orlenowski Lubro 20W-50 jeszcze gesciejszy :)
Obrazek
C
Corwyn
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2009, 23:20

Post autor: Corwyn »

Panewki korbowe do wymiany, po zdjęciu okazało się, że już ich prawie nie ma. A co za tym idzie olej i filtr także, tak więc po złożeniu powinno być już w porządku.
Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marian »

Corwyn jak juz nie ma panewek to z pewnością wał korbowy tez juz powiedział papa. pomierz go, daj do szlifowania + panewki na nadwymiar i powinno byc ok.
Obrazek
P
PaVWel_G40
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 30 gru 2008, 20:04
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: PaVWel_G40 »

ja mam tak samo ale odglosu panewek nie ma raczej u mnie pompa oleju
C
Corwyn
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 24 kwie 2009, 23:20

Post autor: Corwyn »

[quote="marian"]Corwyn jak juz nie ma panewek to z pewnością wał korbowy tez juz powiedział papa. pomierz go, daj do szlifowania + panewki na nadwymiar i powinno byc ok.[/quote]

Ale powiedzieli, że aż tak bardzo nie są zjechane, jeszcze coś zostało, wał nie jest zjechany, po wymianie powinno być ok, jak na razie kasy brakuje i robota stoi w miejscu :/
Awatar użytkownika
ThundeR
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gogolin

Post autor: ThundeR »

[quote="Corwyn"]Tak jak w temacie, pali się kontrolka oleju gdy się nagrzeje, na wolnych obrotach. Co może być zapchane lub co trzeba wymienić? [/quote]

mam ten samo objaw w Polo 86c z silnikiem HZ co może być przyczyną świecenia i piszczenia tej kontrolki oleju po zagrzaniu się silnika. Na wyższych obrotach tego w ogóle nie ma po rozgrzaniu tylko na niższych obrotach. W silniku nic nie klekocze, piszczy? Może to być padnięta pompa olejowa?
p
pjotrek
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 08 gru 2008, 14:40

Post autor: pjotrek »

ThundeR
mam ten samo objaw w Polo 86c z silnikiem HZ co może być przyczyną świecenia i piszczenia tej kontrolki oleju po zagrzaniu się silnika. Na wyższych obrotach tego w ogóle nie ma po rozgrzaniu tylko na niższych obrotach. W silniku nic nie klekocze, piszczy? Może to być padnięta pompa olejowa?
Jeżeli silnik mocno się grzeje = nie ma smarowania = prawdopodobnie padnięta pompa,
ale jeśli tylko daje ci się we znaki tylko kontrolka i miganie, sprawdź, czy nie masz benzyny w oleju. Zobacz,czy na miarce Ci nie przybyło. Miałem tak w mojej poli. Wymieniłem przepływomierz i czujnik położenia przepustnicy, bo okazało się,że silnik był zalewany. Sprawdź też świece.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”