[86c\86c2f] Wszystko o: SWAP silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Speede_ZGL
kompresję można zmierzyć zarówno na wyciągniętym silniku jak i w samochodzie zawsze da to jakiś obraz stanu i chyba jest to najlepsze rozwiązanie.
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

zmierzyć ale jak? trzeba mieć jakiś sprzęt odpowiedni? sam dam rade to zrobić u sprzedawcy na miejscu?
Obrazek
Awatar użytkownika
kazikboy
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:26
Lokalizacja: Żórawki/gryfino/szczecin/Dania

Post autor: kazikboy »

tak tylko musisz posiadac cisnieniomierz :P
Grupa Zachodniopomorsko-VWielkopolska
Obecnie]Polo Classic SDi (TDi) <!-- s]
Byłe:
S6c4v8,90Coupe2.3,a4AFN,Polo86c2f,EscortCabrioMK4,Polo86c,CBR400RR,Polo86c2f
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

okej, to dla potomnych napiszcie proszę jak to wykonać
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

http://allegro.pl/miernik-cisnienia-spr ... 40516.html

wystarczy taki zestawik. a do pomiaru potrzebujesz klucza do swiec, akumulatora i przewodow rozruchowych. rozrusznik normalnie przykrecasz srubami.
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

dzięki Panowie za odp i linki, wydaje się to skomplikowane troche, ale pewnie dlatego że nigdy tego nie widziałem na oczy,

a żeby ocenić stan uszczelki pod głowicą to można poprostu ją odkręcić? czy to coś skomplikowanego?
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Speede_ZGL
chyba nie zrozumialeś tego co Ci napisalismy.

Odkręcenie głowicy wiąze się z planowaniem głowicy oraz wymianą uszczelki.

poprzez zmierzenie kompresji można ustalić czy z silnikiem jest wszystko ok,

Pomiar kompresji i analiza wynikow moze informowac o:
-szczelności pierscieni/ zuzyciu bloku
-szczelności zaworów ssacych jak i wydechowych
-uszkodzeniach uszczelki pod glowica.

sam pomiar jest banalny potem analiza to juz jest cos trudniejszego
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

ok teraz rozumiem
Panowie a co z przebieg silników? Czy mierząc kompresję jesteśmy w stanie jakoś określić przebieg przybliżony dla danego silnika? często spotykam się w ogłoszeniach że silniki mają "małe przebiegi" albo jest napisane wprost że 140 czy 160k km, gdzie silnik pochodzi z 94-96' przykładowo. Czy ewe. uszkodzenia o których wspomniał bruczyk w poście wyżej, mogą zdażyć się w każdym przebiegu? czy przy określonej liczbie przejechanych km częściej występują niektóre usterki?
Obrazek
Awatar użytkownika
kazikboy
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:26
Lokalizacja: Żórawki/gryfino/szczecin/Dania

Post autor: kazikboy »

zalezy od formy silnika jak ktos dbal to silnik z przebieg 300tys bedzie mocniejszy od zajechanego po 100tys km
Grupa Zachodniopomorsko-VWielkopolska
Obecnie]Polo Classic SDi (TDi) <!-- s]
Byłe:
S6c4v8,90Coupe2.3,a4AFN,Polo86c2f,EscortCabrioMK4,Polo86c,CBR400RR,Polo86c2f
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

[quote=""kazikboy""][quote=""byczynho""]Witam. Mam okazję kupić silnik 1.3 75KM (kompletny) za cenę 650zł. Opłaca się? dodatkowo chciałem zapytać czy dużo jest roboty z przełożeniem elektryki? w moim polo nie ma praktycznie żadnej czy jak to ująć. Jest to zwykły gaźnikowiec więc chyba wiecie o co chodzi. Może się wypowiedzieć ktoś obeznany w temacie?[/quote]
przedewszystkim komplet obejmuje wiazke z kompem itd i jesli jest sprawny silnik to nawet cena teraz w sumie po tyle widzie srednio chodza i coraz wiecej ich jest a jesli masz gaznik to czeka cie wymiena tylniej wiazki plus dokladka 2 pomp paliwa w baku i nazewnatrz[/quote]

Ile może kosztować sama wiązka?
POLO ! i jedzie się lepiej
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

ja za wiązkę do 3F płacilem 100zł całą kompletną z pod maski.
b
byczynho
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 313
Rejestracja: 28 lip 2009, 16:44

Post autor: byczynho »

Nie wiem co to 3F :D tak nie bardzo się orientuje w tych oznaczeniach. Gdzie się w ogóle szuka tych oznaczeń? chciałbym sprawdzić oznaczenia tych silniczków które ja mam. A w cenę tych 100zł to wchodziły pompki paliwa itp? czy same kable?
POLO ! i jedzie się lepiej
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

oznaczenie silnika jest wybite na ścianie gdzie podpina się skrzynie biegów, cena dotyczy samej wiązki bez pomp i kompa.
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

Panowie orientacyjnie ile może ważyć 3F+skrzynia?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”