Problem z diagnostyką AAV

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Krzychu2814
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 11 sie 2009, 9:25
Lokalizacja: Bytom

Problem z diagnostyką AAV

Post autor: Krzychu2814 »

Witam.
Problem wygląda następująco: Po podpięciu interfejsu przy zgaszonym silniku wyświetla się komunikat o krótkotrwałych zakłóceniach na złączu diagnostycznym, a odczyt danych ze sterownika trwa dość długo, przy czym jedyną opcją jest odczyt kodów błędów i nic więcej. Nie da rady odczytać bloków pomiarowych ani zrobić adaptacji przepustnicy. Po włączeniu silnika połączenie jest stabilne, dane odczytują się szybciej, ale nie można zrobić nic poza odczytaniem błędów. Próbowałem różnymi programami (VW Tool, różne wersje VAG COM). To samo wyszło w warsztacie zajmującym się diagnostyką. Pytanie następujące: czy przy silniku AAV występowały różne typy sterowników? Ja mam 030 906 026 B, a wg. ETKI są jeszcze 2 różniące się literkami za numerem AH i N. Po podłączeniu drugiego takiego samego sterownika bez zmian. W mojej poprzedniej polówce ten sam rocznik, ten sam silnik adaptacja była robiona, chyba był inny sterownik ale jaki nie pamiętam.
I jeszcze pytanie dla jakiego silnika montowany był sterownik o numerze 030 906 026 A.
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

sterownik 030906026A jest z silnika 1.0 AAU. Tam wychodziły dwie wersje. Końcówka "A" to sterownik MonoMotronic 1.2.1. "H" to MonoMotronic 1.2.3. Pod względem diagnostyki nie różnią się niczym...można wyłącznie odczytywać błędy i oglądać podstawowe parametry pracy w Basic Settings VAGCom'a (Nie ma labela w oryginalnej wersji VAG'a więc oglądamy tylko szeregi cyfr od 0 do 255).
Silnik AAV wychodził tylko z MonoMotronic'iem 1.2.3, ale miał dwa kompy 030906026B i rzadko spotykany 030906026N.
Co to tej adaptacji przepustnicy...nie ma możliwości adaptacji od strony programowej. Po resecie kompa silnik sam "uczy" się nowych ustawień mechanicznie.
A co do problemów z odczytywaniem bloków...Ustaw VAG'a: Start Baud 9600; KW2 Delay 30; TST Addr. -1; Blk Int 25; Char Int 0; KP2 Time 25
Jak masz jakieś pytania to pisz. Postaram się pomóc.
Awatar użytkownika
Krzychu2814
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 11 sie 2009, 9:25
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Krzychu2814 »

Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź :piwo:
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

wrzuciłem ci jeszcze ten brakujący plik z VAG-Com'a: http://www.4shared.com/file/BUkWVFBZ/030-906-026-B.html
Przenieś go do folderu "Labels" tam gdzie masz zainstalowany program. Przy połączeniu ze sterownikiem powinien ładnie "ponazywać" wszystkie wartości z Basic Settings i odpowiednio je poprzeliczać. :piwo:
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

[quote="lukas2305"]wrzuciłem ci jeszcze ten brakujący plik z VAG-Com'a: http://www.4shared.com/file/BUkWVFBZ/030-906-026-B.html
Przenieś go do folderu "Labels" tam gdzie masz zainstalowany program. Przy połączeniu ze sterownikiem powinien ładnie "ponazywać" wszystkie wartości z Basic Settings i odpowiednio je poprzeliczać. :piwo:[/quote]



Ooo... ja też :piwo: za plik, zobacze jak to działa...
Awatar użytkownika
Krzychu2814
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 11 sie 2009, 9:25
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Krzychu2814 »

Dzięki :) :piwo:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”