[9N] Ujemny kąt pochylania koła

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Aydaho
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 16 sie 2010, 9:26
Lokalizacja: Tarchomin

[9N] Ujemny kąt pochylania koła

Post autor: Aydaho »

Panowie

Lewe przednie koło leży na -2 stopnie. Macie jakieś pomysły co może być przyczyna ? ( byłem na geometrii - wszystko super, auto proste, zbieżność OK, kąty wyprzedzenia zwrotnicy OK, tylko kąt pochylania koła w pipu Lewe -2 prawe - 1,5 )

Auto po lekkim dzwonie przodem ale podluznice proste, nic nie ruszone.

Acha - czy wiecie też może jakie powinno być oznaczenie sprężyn ? Polo 2002 1,4 16V .. z tego co widziałem ma 4 czerwone kropki i jedna niebieska albo zielona .

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Aydaho
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 16 sie 2010, 9:26
Lokalizacja: Tarchomin

Post autor: Aydaho »

porad był mnóstwo :grin: no ale do rzeczy .. walnieta okazała sie zwrotnica.

ale podobno wszystkie 9N mają tendencję do kładzenia kół do wew. - macie ten problem u siebie ?
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

W moim modelu wszystko w jak najlepszym porządku. W 6N2 i w nowszych polówkach/ ibizach / fabiach geometrii się nie ustawia tylko zbieżność. Jak jest po dzwonie i kąty są złe to zwrotnica do wymiany.
Obrazek
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Aydaho obstawiam że amortyzator dostał i się przegiął trochę (dość czeste po dzwonach, ciut powyżej z mocowaniem ze zwrotnicą) albo zwrotnica dostała
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

[quote=""Gaweł""]W 6N2 i w nowszych polówkach/ ibizach / fabiach geometrii się nie ustawia tylko zbieżność.[/quote]
w 6n2/6k2 ustawia sie kąty też
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""Aydaho""]

ale podobno wszystkie 9N mają tendencję do kładzenia kół do wew. - macie ten problem u siebie ?[/quote]

pierwsze słyszę takie coś, tam nie ma żadnych kątów wszystko jest skręcone na sztywno a amort siedzi głęboko w swoim gnieździe w zwrotnicy i jak by się koła miały kłaść przy tej konstrukcji to tragedia by była :shock: , winą tego zdarzenia w twoim przypadku był ewidentnie dzwon ,wymień co trzeba(to co mechaniki stwierdzą bo przez forum cieżko pomóc,chyba że dasz fote i coś da rade dojrzeć) a nie będziesz miał więcej problemu :oki:

aha i co do oznaczenia sprężyn to mogę wiedzieć jakie były w 9n3 1,4tdi ,jutro jak nie zapomnę zajrzę do piwnicy i zrobię fotkę tych kropeczek
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

[quote=""elja""][quote=""Gaweł""]W 6N2 i w nowszych polówkach/ ibizach / fabiach geometrii się nie ustawia tylko zbieżność.[/quote]
w 6n2/6k2 ustawia sie kąty też[/quote]
Mój błąd czyli w 9N-kach i nowszych polówkach geometrii już się nie da ustawić.
Obrazek
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Według mnie da się ustawić na fasolkach amorów, dając inne śruby oraz poprzez cambery.
Bardziej bym się zmartwił że masz -2 i -1,5. Jeżeli masz fasolki na amorach to możesz trochę korygować. Jak nie ma to można zrobić ewentualnie zmienić śruby. Gorzej sprawa wygląda przy mocowaniu amorka w obejmie. Wtedy można sobie pomóc montażem cambera i dowolnie regulować pochylenie koła.

U siebie uzyskałem -1,14 i -1,10 i jestem zadowolony. Fabryczne pochylenie żarło oponę. Teraz lepiej na zakrętach.
Nie wiem skąd przekonanie, że ujemny kąt to tragedia. Właściwie przy każdym obniżeniu również uzyskujemy ujemny kąt pochylenia koła. Podobnie się dzieje przy obciążeniu auta. To raczej dodatnie pochylenie jak w cinquecento jest tragiczne.

Zawsze można trochę przesadzić http://www.gtspirit.com/2010/04/23/over ... ff-camber/ ;)
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

Artpolo chodziło raczej o konstrukcyjny zamysł tego zawieszenia według którego kąty są stałe ,ale oczywiście są sposoby na zrobienie negatywu ,skoro robi sie go na belce tylnej ;)
G
Gregor23pl
Początkujący
Początkujący
Posty: 142
Rejestracja: 22 gru 2008, 18:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gregor23pl »

ja jak byłem na zbieżności to kolesiowi wyświetliło ze lewe przednie koło sie kładzie dołem koła na zewnatrz ok.1,0st a prawe do wewnątrz 1,5st autko było po lekkim dzwonie , wymieniona podłużnica z prawej strony ale co jeszcze było wymieniane to niewiadomo.

Narazie temat zostawiłem, i niewiem czy robić z tym czy zostawić
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""Gregor23pl""]ja jak byłem na zbieżności to kolesiowi wyświetliło ze lewe przednie koło sie kładzie dołem koła na zewnatrz ok.1,0st a prawe do wewnątrz 1,5st autko było po lekkim dzwonie , wymieniona podłużnica z prawej strony ale co jeszcze było wymieniane to niewiadomo.

Narazie temat zostawiłem, i niewiem czy robić z tym czy zostawić[/quote]

powinieneś coś z tym działać ,takie wartości to spora różnica nawet wizualnie powinno to być widać, myśle że auto może tracic na sterownosci w takim układzie. Co powiedzieli Ci co ustawiali zbieżność na taką różnice ?
G
Gregor23pl
Początkujący
Początkujący
Posty: 142
Rejestracja: 22 gru 2008, 18:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gregor23pl »

nic ciekawego , nie mówili żeby to coś strasznego było.
w sumie ten zakład z tego co słyszałem dobrą sławą się nie cieszy -ja w sumie do nich nic nie mam .

Gość próbował coś regulować pod spodem w rejonie "sanek",jakby tam jakaś regulacja kątów była ,ale po chwili stwierdził że się nie da przestawić.

co do właściwości jezdnych to auto się dobrze prowadzi, jedyne co zauważyłem na szerszych letnich laczkach jakby delikatnie w prawo ciągło.Ale cała reszta oki. przy hamowaniu nigdzie nie ciągnie.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Mam lewe kolo krzywo stojace. Auto mialo bicie w przod lewy. Geometria przestawiona. W 9n3 nie ustawia sie geometri tylko zbieznosc.

Siła uderzenia idzie od felgi poprzez amortyzator a konczy na zwrotnicy, tak mi mechanik mowil, wiec warto amory sprawdzic przed. W moim przypadku prawdopodobnie amor skrzywiony, porownujac po wsadzeniu palca w szczeline przy kielichu po 1 i 2 stronie auta.
Awatar użytkownika
Aydaho
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 16 sie 2010, 9:26
Lokalizacja: Tarchomin

Post autor: Aydaho »

Wracając do tematu:

przyczyna -2,5 pochylenia była zwrotnica a auto wpadlo chyba w jakiś rów bo podłuznice sa ori, proste i geometria jest idealna. Po wymianie zwrotnicy kolo jest proste i auta nie ściąga - można teraz puścić kierownice i jedzie prosto.

Co do opinii dla 9N i innych poźniejszych modeli to niestety konstrukcja zawieszenia jest słaba i przy mocniejszej dziurze zwrotnice potrafi podgiąć .. kolesie z geometrii śmiali się mowiąc że w Polówkach to standard :grin:
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Co do trwałości to nie są takie złe ja już kilka większych dziur zaliczyłem i jedną rozwaloną oponę na dziurze ,a geometria jest idealna. Przez dwa lata jeździłem na 17" felgach na niskim profilu i wszystko w porządku. Jednak jeżeli chodzi o prowadzenie to starsze modele jak dla mnie lepiej się prowadzą. Seria 9N to już naprawdę kanapa na szybkich łukach i ostrych zakrętach podpiera się lusterkami. U mnie są tuleje z Cupry i sprężyny Eibach-a ,a na szybkich zakrętach jest kiepsko (Na 17" było dużo lepiej ale stracił na wigorze ). Wspomaganie niby ma regulowaną siłę zależnie od prędkości ale jest zbyt mocne.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”