Problem z olejem i cieczą chłodzącą.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kielon.91
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 04 gru 2010, 11:45
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

Problem z olejem i cieczą chłodzącą.

Post autor: kielon.91 »

Witam.
Ostatnio przy ruszaniu wyskoczyła mi ikonka z oleju. Zobaczyłem pod maskę i okazało się, że olej jest w normie, ale zauważyłem brak cieczy chłodzącej i wyciek w okolicach prawego światła. Zalałem go go cieczą i odpaliłem na nowo. Słychać straszne klepanie, a ikonka nie pokazuje się do momentu, kiedy nie doda się więcej gazu. Podejrzewam pompę oleju. Co sądzicie? I jaki to ma związek z wyciekiem cieczy chłodzącej?
Awatar użytkownika
yooshky
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 mar 2011, 13:20
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: yooshky »

[quote=""kielon.91""]Witam.
Ostatnio przy ruszaniu wyskoczyła mi ikonka z oleju. Zobaczyłem pod maskę i okazało się, że olej jest w normie, ale zauważyłem brak cieczy chłodzącej i wyciek w okolicach prawego światła. Zalałem go go cieczą i odpaliłem na nowo. Słychać straszne klepanie, a ikonka nie pokazuje się do momentu, kiedy nie doda się więcej gazu. Podejrzewam pompę oleju. Co sądzicie? I jaki to ma związek z wyciekiem cieczy chłodzącej?[/quote]
Woda z układu chłodzącego nie przedostaje się do skrzyni korbowej?
Silnik nie utracił mocy? Nie osadza się emulsja na korku wlewu oleju, bagnecie?
Winna by była uszczelka pod głowicą.
Nie znam za bardzo Polo bo użytkownikiem marki VW jestem dopiero od 2 mies. :) Ale w wielu silnikach objawem uszkodzonej uszczelki jest problem z ciśnieniem oleju i ubytkiem wody w układzie chłodzenia.
Obrazek
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Ikonka nie pokazuje stanu oleju tylko informuje o tym, że jego ciśnienie jest nieodpowiednie...

A co do płynu to zlokalizuj dokładnie wyciek (skąd leci).
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
kielon.91
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 04 gru 2010, 11:45
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

Post autor: kielon.91 »

No tak, ale w sumie jeśli nie ma oleju to i ciśnienia nie będzie. W każdym razie ikonka włącza się w momencie, kiedy zwiększą się obroty, no i do tego jest to strasznie głośne klepanie.
Jedyne co mogę jeszcze powiedzieć odnośnie "wody", to wyciek musiał mieć miejsce w tym samym czasie, co brak ciśnienia oleju, bo zbiorniczek po jakichś 15 minutach był zupełnie pusty. Niestety nie jestem w stanie sprawdzić dokładnego miejsca, gdzie jest wyciek, ale zrobię to jak najprędzej.
Awatar użytkownika
yooshky
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 mar 2011, 13:20
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: yooshky »

[quote=""kielon.91""]No tak, ale w sumie jeśli nie ma oleju to i ciśnienia nie będzie. W każdym razie ikonka włącza się w momencie, kiedy zwiększą się obroty, no i do tego jest to strasznie głośne klepanie.
Jedyne co mogę jeszcze powiedzieć odnośnie "wody", to wyciek musiał mieć miejsce w tym samym czasie, co brak ciśnienia oleju, bo zbiorniczek po jakichś 15 minutach był zupełnie pusty. Niestety nie jestem w stanie sprawdzić dokładnego miejsca, gdzie jest wyciek, ale zrobię to jak najprędzej.[/quote]
Nie ma jeszcze innych objawów typu utrata mocy, kopcenie na biało, osadu pod korkiem wlewu oleju i bagnecie?
Sugerowałoby to uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i przeciek płynu chłodzącego do skrzyni korbowej co mogłoby powodować objawy o których piszesz.
Obrazek
Awatar użytkownika
kielon.91
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 04 gru 2010, 11:45
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

Post autor: kielon.91 »

Żadnych innych objawów nie ma, a to czy jest utrata mocy nie jestem w stanie określić, bo nie odpalam silnika (żeby się nie zatarł), a wcześniej śmigał bez problemu. Podejrzewam, że poszła albo pompa, albo panewki lub jedno i drugie. Co sądzicie?
M
Magik23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2008, 1:46

Post autor: Magik23 »

A długo silnik pracował bez chłodzenia?
[quote=""kielon.91""] W każdym razie ikonka włącza się w momencie, kiedy zwiększą się obroty, no i do tego jest to strasznie głośne klepanie.[/quote]
Takie są objawy zużytego oleju na skutek pracy silnika bez chłodzenia.[quote=""mistrzsieci""]A co do płynu to zlokalizuj dokładnie wyciek (skąd leci).[/quote]
i usuń nieszczelność. Wlej także koniecznie świeży olej i zobacz co się będzie działo.
Napisz też na jakim oleju auto jeździło i jaki ma przebieg.
M
Magik23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2008, 1:46

Post autor: Magik23 »

Powinieneś też sprawdzić ciśnienie oleju w warsztacie, ale dopiero po wymianie oleju. Mechanik wkręca manometr zamiast czujnika i na bieżąco widać ciśnienie oleju. Koszt takiego zabiegu jest niewielki.
Awatar użytkownika
kielon.91
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 04 gru 2010, 11:45
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

Post autor: kielon.91 »

Wymieniłem pompę i panewki (przy okazji) i silniczek śmiga jak nowy, natomiast z wodą to dziwna sprawa, bo nic nie robiłem, a wycieków nigdzie nie ma i stan po uzupełnieniu bez zmian. :niewiem:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”