kłopot z gasnącym silnikiem nie do końca rozgrzanym

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
biernacik
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:33

kłopot z gasnącym silnikiem nie do końca rozgrzanym

Post autor: biernacik »

Czy ktoś mógł by udzielić pomocy ?
VW Polo Cupe 86r. silnik 1.0, gaźnik wydaje mi się typu Pierburg 36-1B1.
Od pewnego czasu, silnik jako zimny odpala bez zmian (przy wciśnięciu pedału gazu odpala na dotyk),
Po przejechaniu ok 2km,gdzie silnik nie jest jeszcze dobrze rozgrzany,na biegu jałowym gaśnie.
W moim przypadku jest to o tyle uciążliwe, że właśnie wtedy zaczynają się korki uliczne,przez które muszę się przebić by dojechać do pracy.
Gdy wskazówka temperatury cieczy chłodzącej zaczyna się wychylać,co znaczy, że silnik jest rozgrzany, dolegliwość ta ustępuje.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

prawdopodobnie czeka Cie czyszczenie gaznika to na poczatek ... nie zaszkodzi a moze pomoc ... szukaj nieszczelnosci w przewodach podcisnienia jesli to nie pomoze to wszystko wskazuje na podstawe gaznika ... lub jak bylo w moim przypadku nieszczelny zawor do regulacji dolotu powietrza do gaznika
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
Awatar użytkownika
NeVWille
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1070
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:13

Post autor: NeVWille »

dokładnie dostaje za dużą dawke powietrza .... a powinno też tam być ssanie
Obrazek
Awatar użytkownika
Ruszowy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 26 mar 2009, 22:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ruszowy »

w pełni się zgadzam z obydwoma wcześniejszymi postami. Silnik się dusi bo przepustnica rozruchowa się pewnie w pełni otwarła przez te 2km, a mieszanka jest zbyt uboga jak na słabo rozgrzany silnik.
Jeżeli auto nie gaśnie ci przy hamowaniu na światłach to pewnie wystarczy sprawdzić czy nie masz przestawionego elementu grzejnego przepustnicy. Z prawej strony podłączony weżami wody, ma dwa znaki. Jeden na obudowie aparatu, drugi znak na gaźniku. Jak nie jest w jednej linni spróbuj ustawić to w linni i pojedzić na zimnym silniku. Może trzeba będzie poregulować.
JAk auto nie trzyma jałowego przy dojeżdżaniu do świateł (hamowanie przynajmniej z trójki na skrzyżowaniu) to na 99% masz nieszczelność jak opisał mt4
następna będzie honda, jak polo odmówi posłuszeństwa... jak ja lubię tą solidność VW
b
biernacik
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 17 maja 2009, 20:33

Post autor: biernacik »

Dziękuje Wszystkim Kolegom za pomoc,każdy z Was miał rację.Za dużo powietrza,przyczyną gasnącego silnika okazał się nieszczelny zawór regulacji dolotu powietrza biegu jałowego,dlatego też nie można było regulować pracy silnika na biegu jałowym,brak reakcji silnika na regulację. :piwo:
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”