[9N3] Kilka pytań po zakupie.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
logic123
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 27 mar 2011, 19:25
Lokalizacja: Tczew

[9N3] Kilka pytań po zakupie.

Post autor: logic123 »

Witam
Jest posiadaczem POLO od kilku dni:

VW POLO 1.4 TDI (80KM)
2006 (9N3)
103000 tyś km
ES, EL, WK, Klima, ABS itp.

Mam do Was pare pytań, otóż:
1. w niemieckim dowodzie jest model.: "9N -/-", lecz rok produkcji 2006 i "buda" nie okularnik tylko nowsza. Możliwe że takie ozaczenie jest w dowodzie? Jeślni podam VIN będziecie w stanie coś o nim więcej powiedzieć?
2. Mam problem z parowaniem przednich lamp. niemiec zgubił dekielek od klosza (gdzie się żarówke wymienia) i jeździł bez, stąd zebrała sie wilgoć jak temu zaradzić? Dodam że "bity" nie był. byłem z nim na stacji diagnostycznej, + miernik lakieru wszystkie elementy (110 - 130 mikrona) i wszysko ok.
3. Nie mam w desce uchwytu na napoje czy można dokupić i zamontować?
4. Czy można zamontować podłokietnik, najlepiej oryginalny są takie?
5. Jakie płyny powiniemem wymienić? oraz czy pasek rozrządu też? (103tyś km)

Dziękuje z góry za pomoc.
szymon
S
Sancez
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 08 mar 2011, 23:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Sancez »

2. Jak dla mnie, powininenes wyjąć lampę, osuszyć ją i albo założyć orginalne zaślepki - pewnie dostępne w ASO ale sobie za taką przyjemność policzą sporo - albo zrobić jakąś prowizorkę. Mam podobny problem tyle że z tylnim kloszem i też muszę coś wykombinować.
3. Jeżeli masz w tym miejscu gdzie powinny być uchwyty zaślepkę, to na allegro zapewne dostaniesz takie uchwyty - nie dalej jak wczoraj widziałem coś takiego, nie wiem czy do 9N akurat.
4. Pasek z tego co wyczytałem wymienia się co ~90 000km, więc jeśli był wymieniany wcześniej to nie musisz, jeżeli nie - to wypadałoby.
l
logic123
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 27 mar 2011, 19:25
Lokalizacja: Tczew

Post autor: logic123 »

2. Mam oryginalne zaślepki - ponieważ koleś po miesiącu jeżdzenia zakupił takowe w niemczech, tyle że wilgoć zdązyła wejść, nie dałoby sie czegoś zrobić bez wyciągania lampy?
3. W tym miejscu mam po prostu "wnęki" (moge coś tam np położyć, schować) A monaż jest trudny? Trzeba deskę odkręcać?
4. ja trafiłem na opinie że po 150 000km? Nie wiem teraz?

bede czekał na kolejne podpowiedzi
Dziękuje
szymon
l
logic123
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 27 mar 2011, 19:25
Lokalizacja: Tczew

Post autor: logic123 »

Zauważyłem dziś że jak po dłuższej przerwie jak zrobi się zimny, kiedy chce go ponownie odpalić, przekręcam zapłon i cos przy silniku tak "chrząknie" jakby jakaś pompka czy coś ale potem pali git.
To jest normalne w tych silnikach?
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

kubka nie zamontujesz musialbys kupic konsole całą bylem w ASO ,bo co masz to nie masz tam dzury na wylot tylko zaslepione, jak bys mial orginalnie uchwyt i bys go urwal wtedy mozesz sobie kupic na allegro byly po 90 zl nowe i bez problemu zamontowac ,kolega tu z forum tez kupil taki uchwyt i go sprzedaje na allegro bo nie dalo rady zamontowac
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
t
the_cure
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:46

Post autor: the_cure »

3 dokładnie j.w. konsola do wymiany
5. moim silniku BMN rozrząd wymienia się co 150000
Co do "chrząkania " to jest to normalne, włącza się pompa paliwa, u mnie już chrząka 3 lata(chociaż czasami przez jakiś czas aż tak tego nie słychać
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

u mnie tez ''chrząka'' na zimnym to norma ale tez myslalem z poczatku ze cos nie tak jest, a rorzad u mnie co 90 tys kmale lepiej zawsze wczesniej wymieniac nie czekac do tych 90 tys km
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
l
logic123
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 27 mar 2011, 19:25
Lokalizacja: Tczew

Post autor: logic123 »

No to dobrze bo juz myślałem że coś nie tak.

A ma ktoś z Was jakieś pomysły co do
1.?
2.? czy musze wymontowywać lampy żeby temu zaradzić?
3. wszystko jasne
4. Są orgyginalne jakieś podłokietniki?
5. Rozumiem że pasek w tych silnikach co 90tyś km. A co z innymi płynami, wymienić jakieś? Może jakieś filtry, powietrza czy coś?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Po zakupie auta musisz wymienić pasek.
Przebieg pewnie jest kręcony więc nie możesz ufać książce serwisowej. Powinieneś powymieniać wszystkie filtry i olej. Do tego dla pełni szczęścia płyn hamulcowy.

Nie możesz ufać, że poprzedni właściciel mając na widoku sprzedaż auta zatroszczył się o niego właściwie.
Do tego pasek wymienia się nie tylko co przebieg ale i interwał czasu - co pierwsze. A interwał ten wynosi 5 lat więc i tak czas na niego.

Mnie koszt przeglądu po zakupie wyniósł 1390 zł z tym, że mam miły rabat w ASO. Wymieniony został rozrząd z pompą wody, olej, filtry, płyn chłodniczy (i tak ucieka przy wymianie pompy).

Koszt naprawy silnika po zerwaniu paska jest gigantyczny. Zazwyczaj takiego silnika nie opłaca się naprawiać.

Co do chrząknięcia pompy to jest normalne. Odzywa się pompa tłocząca paliwo z baku.

W BNM pasek rzeczywiście wymienia się co 150 tysięcy. Czy w innych nie wiem. Proponuję zadzwonić do jakiegoś aso z kodem silnika i powiedzą.

W mojej książce serwisowej był wbita wymiana paska przez inny serwis, i to niby 20 tysięcy wcześniej. Ale jest podejrzenie że mój licznik może skręcony.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""logic123""]2.? czy musze wymontowywać lampy żeby temu zaradzić[/quote]
jeżeli chcesz to zrobić porządnie to by się przydało je wyjąc. Potrzebne jest suche i ciepłe miejsce oraz coś co wyciągnie wilgoć. np silikon taki w granulkach (do butów jest coś takiego wkładane).
p
pawnow
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 09 paź 2009, 21:19

Post autor: pawnow »

[quote=""logic123""]Zauważyłem dziś że jak po dłuższej przerwie jak zrobi się zimny, kiedy chce go ponownie odpalić, przekręcam zapłon i cos przy silniku tak "chrząknie" jakby jakaś pompka czy coś ale potem pali git.
To jest normalne w tych silnikach?[/quote]

Chrząkanie pewnie dochodzi z baku. Jest to odgłos pompy paliwa. Zwróć uwagę , że słychać je tylko wtedy gdy nie masz pełnego baku.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

kolega o chrzakaniu to juz wszysto wie jak masz inne pytania to dawaj :D
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
l
logic123
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 27 mar 2011, 19:25
Lokalizacja: Tczew

Post autor: logic123 »

to prawda z tym bakiem mam teraz full i nic nie "chrząka".

Co do tych uchwytów na napoje? Trzeba by wymienić konsole?
Cięzko przeprowadzić taką akcje ;) ?

Dziś kupiłem CB i nie wiem gdzie zamontować czy z dołu pod sterowaniem clima czy z boku do tunelu przykręcić.

No i mam lewy kierunek pęknięty dostała się woda na myjni i umarł. Chyba pojade do ASO bo boje się że
połamie lusterko przy rozbieraniu. Wymieniał ktoś sobie sam?

p.s. pary się pozbyłem z reflektora: garaż + odkręcony dekielek od tyłu i z przodu 30 cm od lampy farelek przez pół dnia ;)
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

tzreba wymienic konsole chyba ze bedziesz umial zamontowac jakosc wycinajac dziury w miejscu kubka i to zalozyc,wyciagniecie konsoli nie ma zbut trudnosci gdzie na forum jest to pokazane , tez mailem problem gdzie zamontowac cb-radio ja mam alan 18 ciut wiekszy od tych nowych ale upchalem go kolo wejscia vaga na takim uchwycie i jest super nie preszkdza w niczym nie kopniesz go noga przy wychodzeniu i go nie widac z zewnatrz ,foto ci pokaze jak bede w domu ,a wymontowanie obudowy lusterka jest na forum ladnie opisane i fotki do tego poszukaj w wyszukiwarce wszystko jest jasne wyszczegolnione :D jak cos to pytaj ...................co do uchwyty na napooje bede probowal zamontowac go bez sciagania konsoli czyli przerobic wejscie montazu czy sie jakos uda konsola nowa /uzywka w granicach 70--140 zl na allegro a w ASO okolo 265 zl
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
b
bewu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: wawa

Post autor: bewu »

Co do wilgoci w lampach, miałem to samo gdy spadła mi zaślepka. Można wymontowywać, tylko po co je ruszać. Najlepszy pomysł to wyjąć obie żarówki i do jednego otworu przyłożyć suszarkę do włosów. Włączasz ciepły nawiew i po godzinie, dwóch masz po problemie.
Co do uchwytów do kubków. Najpierw trzeba zamontować konsolę która zamiast pułek posiada otwory do zamontowania uchwytów. Do demontażu potrzeba klucza torx. Górną półkę wyjmiesz gołą ręką, zacznij od strony szyby. Jeśli masz schowek to od strony szyby włóż cienki nóż i podważ z lewej/prawej strony. Pomysły z wycinaniem otworów żeby wcisnąć tam uchwyt na kubki trąca metodami w stylu Jasia Fasoli. :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”