sprezyny sportowe a amorki?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
knapior
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 01 wrz 2010, 20:40
Lokalizacja: Wrzosowa /k.Częstochowy

sprezyny sportowe a amorki?

Post autor: knapior »

Witam mam pytanko czy springi 60/40 oe zalozc na serjne amorki w polo 6n? wiem temat glupi tymardziej ze jezdzilem juz inymi autami na podobnych zestawach i gwintach a zadaje pytanie jak typowy laik wiec jak to jest bo raczej amorki wyleja
podbij na gg 7339526 niemoge odpisywac na priv
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jest taka możliwość ale nie jest to profesjonalne, krótko mówiąc skok ori amora jest dostosowany do ori sprężyny, przy zmianach tego typu powinno się ze względów bezpieczeństwa stosować ori sprężyny + amory lub sportowe amory i sportowe sprężyny, w przypadku gdy wykombinujesz jedno sportowe a drugie ori to pogarszasz właściwości jezdne auta.
Osobiście ci odradzam aby zakładać niższe springi na seryjne amorki.
Niech jeszcze kilka innych osób to potwierdzi.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

knapior przód jest mega ważny więc odradzam zakładać sprężyny obniżające na seryjne amortyzatory (dbajmy o własne bezpieczeństwo)
ale znam wiele osób co jeżdzą na -70 z przodu i amortyzatora już nie ma bo się wybił czego nie pochwalam
tył co prawda też ważny ale jeżeli jest to obniżenie -40 to można założyć na seryjne amorki (oczywiście szybciej się wybiją)
Awatar użytkownika
zdziebel
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 20 cze 2010, 12:39
Lokalizacja: Morąg

Post autor: zdziebel »

Ja w JETTCE miałem sportowe sprężyny i oryginalne amorki i tak śmigałem prawe 2 lata i zrobiłem ok. 25 tyś km i na jednym z przeglądów poprosiłem o sprawdzenie amorków to miały po prawie 75%
dlatego tak zrobiłem ponieważ nie chciałem mieć kamyka tylko troszkę zglebować.
C
Cinal
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 344
Rejestracja: 22 paź 2010, 0:04
Lokalizacja: Wieprz k.Andrychowa

Post autor: Cinal »

To teraz ja mam pytanko :) chodź mi o to że zauważyłem że auto coraz bardziej siada . Jak siadają 3 os. Z tylu :) no i właśnie przyszła wiosną i trzeba zainstalować alusy . Problem w tym że są to 15 195/55 i boję się że auto będzie zaduzo siadać jak będą alusy i będe nimi wadził o nad kole :) i oto moje pytanie czy wymieniać sprężyny na twardsze czy całe zawieszenie. Proszę o szybko odp. Bo trzeba kapcie wymienić.
Moje autko :) [Polóweczka] Niebieska bestia


ŚLESIN 2011
Dzierżązna 2011
Awatar użytkownika
zdziebel
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 20 cze 2010, 12:39
Lokalizacja: Morąg

Post autor: zdziebel »

Trzeba zobaczyć dlaczego autko siadło, u mnie kiedyś jetta siadła i okazało się że sprężyna pękła, lepiej podjedz na stacje diagnostyczno niech ci przetrzepią zawieche.
C
Cinal
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 344
Rejestracja: 22 paź 2010, 0:04
Lokalizacja: Wieprz k.Andrychowa

Post autor: Cinal »

Tu nie chodzi o to auto jest siadniete tylko o to że jak siadają 3 osoby do tylu to on napewno bardziej jest obniżona niż inne polówki.
Moje autko :) [Polóweczka] Niebieska bestia


ŚLESIN 2011
Dzierżązna 2011
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

195/55 w piętnastce przy każdym zawieszeniu i 3 osobach będzie ocierać :)
Awatar użytkownika
sycha
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 07 sie 2010, 18:30
Lokalizacja: CG

Post autor: sycha »

[quote="mario"]195/55 w piętnastce przy każdym zawieszeniu i 3 osobach będzie ocierać :)[/quote]

195/50/15 ori zawiecha wszystko ladnie cacy ; )
Awatar użytkownika
zdziebel
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 20 cze 2010, 12:39
Lokalizacja: Morąg

Post autor: zdziebel »

kompel w swojej polówce miał z przodu 175/55 R15 a z tyłu 195/45 R15 i gleba 80/60 i było cacy
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

polecam wam kalkulator opon sobie sprawdzić i nie będziecie mieli problemów
a tak pozatym czy komuś obciera czy też nie to duża sprawa ET felgi
jak czytacie takie mądre TUV zawieszenia to tam jest napisane jaka felga i jaka opona powinna być aby bez problemu się jeździło
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

ja będę zakładał obniżane sprężyny 60/40 na ori smorki - tzn nie ori ale nowe :-) na murzyńskich drogach (czyt uk) powinno być ok ;) :-)
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”