[6n] Za niskie obroty.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
ar3k92
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 12 sty 2011, 19:44

[6n] Za niskie obroty.

Post autor: ar3k92 »

Witam. Od jakichś 2 miesięcy jestem posiadaczem Polówki 1.4 60KM z 1997r. Podczas jazdy zaobserwowałem dziwnie niskie obroty. Jałowy jest w normie 650-750 (trudno mi teraz dokładnie określić).
Mianowicie kiedy prowadzę samochód, dosyć dynamicznie wskazówka kręci między 1500-2000 obr i zmieniam bieg. Przy spokojnej jeździe zmieniam biegi przy 1200-1500 obr. Co lepsze, na 5 biegu zaobserwowałem przy prędkości 80 km/h obroty rzędu 1800, dla 90km/h 1900-1950. Jadąc setką wychylają się do 2200. Według mnie to zdecydowanie za nisko jak na silnik benzynowy. Czy ktoś mógłby mi poradzić co może być przyczyną tego? I co należy zrobić? Chciałbym abyście się podzielili ze mną swoimi opiniami. Być może chodzi tylko o złe ustawienie zegarów?

Poniżej dla wglądu przykładowe zdjęcie. Przepraszam za ostrość, ale w tej sytuacji to nie gra roli :)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Moze miales juz skrzynie zmieniana i wstawili o dluzszych przelozeniach, np z 1.6. Nic sie nie martw. Wez GPS i porównaj predkosc bedzie sie zgadzala na pewno.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

ar3k92 coś rzeczywiście długie przełożenia masz :) Dobre w trasy ;) Chyba diesel ma takie obroty przy 100km/h. Auto rozpędza się w miarę szybko do 100km/h czy muli? Tak jak marcin86 pisze porównaj prędkości z GPS a obroty można sprawdzić na VAGu .
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Na dobrą sprawę to niech kolegą odczyta kod skrzyni (jest przy takim białym plastiku, patrząc od góry, ciężko dojrzeć ten symbol ale jest to możliwe) to się wszystkiego dowiemy. A nie takie zgadywanki i wróżenie z fusów.
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

Ja chętnie bym się zamienił za taką skrzynię - jeśli nie oszukuje Cię prędkościomierz :P
Lubię jazdę na niskich obrotach - wychodzi bardziej ekonomicznie, no tylko przy ruszaniu i niskich prędkościach możesz mieć problemy malutkie, no i wyprzedzanie - trzeba kręcić :)

Numer skrzyni biegów znajdziesz również na samej skrzyni biegów - ale znając życie musiałbyś ją wyczyścić - na forum już była kiedyś podana specjalna tabela i w niej możesz sprawdzić czy dany model skrzyni "pasuje" do Twojego auta, jeśli nie to albo pogodzisz się z wadą albo musisz się szykować na wymianę skrzyni - a o taką do polo na rynku używanym trudno (w dobrym stanie) a regenerowana to bardzo wysoki koszt :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek
a
ar3k92
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 12 sty 2011, 19:44

Post autor: ar3k92 »

[quote="madmax"]ar3k92 coś rzeczywiście długie przełożenia masz :) Dobre w trasy ;) Chyba diesel ma takie obroty przy 100km/h. Auto rozpędza się w miarę szybko do 100km/h czy muli? Tak jak marcin86 pisze porównaj prędkości z GPS a obroty można sprawdzić na VAGu .[/quote]
Jesli chodzi o przyśpieszanie do 100 to zostałem mile zaskoczony bo myślałem że samochód będzie nieco bardziej mulił i wolniej się wkręcał a tutaj okazuje się że bardzo sprawnie mu idzie, nawet powyżej 100km/h dobrze przyspiesza :)
Natomiast prędkości są zgodne. :good: (mniej więcej jak na GPS'y)
t
tula
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 05 lip 2011, 13:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: tula »

Witam. Nie wiem czy mogę się podpiąć pod temat, ale jestem początkującym forumowiczem. W razie czego proszę o przeniesienie wątku.
Jestem posiadaczką polówki '97 1.9D. Z racji tego, że zazwyczaj jeżdżę po mieście - poszukuję ekonomicznego rozwiązania. Na trasie pali mi 5l/100km, ile powinien palić po mieście? Trzymam się ok 1.800 obr i 40 km/h na 3. Czy obroty nie są za niskie? Proszę o tzw. "łopatologiczne" ;) odpowiedzi, gdyż ja się na tych sprawach zupełnie nie znam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”