Witam mega nietypowa sprawa Chdzi o vw Polo z silnikiem 1.3 na gazniku z 4biegowa skrzynia a dokładnie to nieda sie nagle wbic wstecznego biegu Wszystkie inne wchodzą jak masło Skrzynia niewydaje z siebie zadnych niepokojących dzwieków a wstecznego za chiny ludowe nieda sie wbić Co moze byc przyczyna takiego zachowania ? Probowałem zrobic to ze tak powiem ręcznie czyli wpełzłem pod auto odkreciłem srube regiulacyjna drązka i samym wodzikiem probowałem wbic wsteczny i tez sie nieda Prosze o pomoc Sytułacja wynikła w ten sposob ze auto stało sobie niewiel ponad tydzień i nagle pach po wstecznym
Miałem kiedyś podobną przygodę aczkolwiek w 6N. Żeby wbić wsteczny należy wcisnąć lewarek w dół - tu okazało się że wybierak na który działało się wciskając lewarek miał poluzowaną nakrętkę i bieg nie zawsze wchodził a jak sie jeszcze bardziej poluzowało to już w ogóle kicha. Może u Ciebie jest coś podobnego?
Tzn staram się zrozumiec o ktora nakrętke chodzi Mówisz o tej ktora jest zamontowana przy skrzyni na wybieraku czyli połaczenie wybieraka z tgz wodzikiem czyli tą rura ktora dochodzi do lewarka Czy chodzi Ci o o nakrętke ktora znajduje sie na tgz jabułku na dole lewarka ?
Podepnę się pod temat. Mam pytanie... Wymieniłem olej w skrzyni, linkę sprzęgła... Jest ok, biegi na zgaszony wchodzą bez problemu, podczas jazdy prawie także - zastanawia jednak jedna rzecz. Zauważyłem, że jeśli chcę wrzucić czwórkę podczas jazdy i próbuję to zrobić kiedy obroty są poniżej 2000 to czwórka wchodzi z oporem, lub haczy. Jeżeli obroty są wyższe niż 2500 bieg wchodzi idealnie, bez najmniejszego oporu - praktycznie jak w nówce - nie zaobserwowałem tego póki co przy innych biegach, albo nie zwróciłem uwagi - dziś będę testował... Co może być tego przyczyną ? A może to normalne ?
PS. Ostatnio dałem samochód dla przyszłego Teścia, przejechał się i stwierdził, że skrzynia jest "gumowa" - nie wiem dokładnie co miał na myśli... Jeżeli drążek zmiany biegów jest na luzie, to chodzi na boki delikatnie... Może o to ? I może ten luz jest przyczyną tego biegu ?
A jaki olej jest wlany do skrzyni ?? To ma spory wpływ na wbijanie biegów jesli wyląduje tam jakis olej słabej ze tak powiem klasy
Tak czy siak twierdze ze okolice 2 tys obr na 4ty bieg to niezbyt wiele Ale tez niepowinno wystepowac zadne haczenie
Problem wstecznego biegu został wyeliminowany poprzez sprzedanie auta Twierdze ze był spowodowany tym iz na jednym z kjs-ów skrzynia dostała troche po dupie a ze niewiedzialem ze cos takiego mialo miejsce bo auto potem stało sobie ponad tydz to niewiedzialem ze cos stalo sie z wstecznym biegiem
Olej w skrzyni wymieniłem na półsyntetyk Orlenu - Mobil. Nie pamiętam dokładnego symbolu. Olej kupiłem sam, podobno taki jest przewidziany do VW Polo... W warsztacie natomiast powiedziano mi, że lepszy byłby pełny syntetyk, lub ATF do automatów - jest dużo lepsze smarowanie i nie ma problemu żadnego...
Mnie się jednak wydaje, że mój problem z czwórką to dość spory luz... Jeżeli skrzynia ma wbity obojetnie który bieg, to mogę na boki mniej więcej ok. 1cm drążkiem operować.
witam
jestem posiadaczem polo n6 i od jakiegoś czasu zamiast wstecznego wskakuje mi jedynka , zupełnie nie wiem co się stało, sprawdzałem olej i wszystkie śrubki przy skrzyni biegów i jest ok, proszę o pomoc