Polo 6N - Znika mi olej...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kobielczak
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 28 mar 2009, 14:40
Lokalizacja: Zabrze

Polo 6N - Znika mi olej...

Post autor: kobielczak »

Czesc.
Posiadam VW Polo 6N - Wszelkie informacje znajduja sie na: http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=1959


Moj problem polega na tym, iz po przejechaniu ok 500km trzeba dolewac olej... ( w granicy AZ 300-400ml! )
Polówka jezdzi na 15W40 Lotos.

Z tego co wiem, to 3 lata temu, wymieniana byla uszczelka pod glowica oraz tuleje ( co kolwiek to znaczy ).
Jaka moze byc przyczyna tego ze silnik bierze olej?

Oczywiscie silnik jest suchy, nigdzie nie odnotwalem wycieków i innych nie pokojacych objawów.

Za kazde sugestie serdecznie dziekuje. Pod wzgledem mechaniki jestem totalnie zielony, a zanim odwiedze warsztat i zaplace xxx zlotych, wole zapytac was o ewentualne rzeczy :)

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ja bym obstawiał uszczelniacze zaworowe ewentualnie pierścienie ale wątpie, no ale i tak musisz gdzieś pojechać, żeby ci to sprawdzili magicy... :wizard:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""kobielczak""]w granicy AZ 300-400ml![/quote]

no to sporo gubi..jak na taki maly przebieg jezeli jest faktyczny
takie ilosci oleju to musisz zauwazyc kopcenie,prawdopodobnie uszczelniacze,ale zeby je wymienic to trzeba głowice zwalac
w zbiorniczku nie masz czasami oleju :?:
wykrec swiece i zobacz jak wyglada
G
Glaca
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 10 maja 2009, 23:15
Lokalizacja: Tuchola

Post autor: Glaca »

Zasadnicze pytanie. To prawie pół litra oleju idzie na droge ? Może zauważyłes ?
Awatar użytkownika
kobielczak
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 28 mar 2009, 14:40
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kobielczak »

Powiem tak... ze zauwazylem iz resztki oleju, tlumika na tylni zderzak.. poniewaz po dluzszej trasie caly tyl mam "czarny" z takiej "sadzy", nie wiem czy to normalne czy nie.
w zbiorniczku nie masz czasami oleju
<-- mozesz jasniej?


Nie znam sie na tym, ale ostatnio jak montowalem filtr stozkowy, i wywalalem stary filtr, i w tej puszcze, jak i na przepustnicy bylo "troche" oleju - czy to normalne?

Jesli chodzi o uszczelniacze > Jaki jest sredni koszt naprawy / robocizny. Tak na "oko".
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

chodziło o zbiorniczek z cieczą chlodzącą :grin:
G
Glaca
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 10 maja 2009, 23:15
Lokalizacja: Tuchola

Post autor: Glaca »

Z tłumika nie powinien leciec olej, w każdym bądź razie nie spotkałem się z czymś takim.
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

skoro na tłumiku jest, to może pod czas jazdy się rozbryzguje, choć w co wątpię...

bardziej uszczelnacze zaworowe :butcher: wykręć świece i zobacz jak tam wygląda ;)
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
kobielczak
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 28 mar 2009, 14:40
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kobielczak »

Uszczelniacze zaworowe - jesli to bedzie faktycznie to, to czy ktos sie orientuje jaki bylby ewentualny, w przyblizeniu koszt? Nie chce by "przyszly mechanik" naciagnal mnie na kase :)

Naprawa + robocizna - mniej wiecej :)
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

za uszczelniacze (8x) zapłacisz około 100 zł a za robotę to nie wiem, może 150 zł? :scratch:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""rat4""]za uszczelniacze (8x) zapłacisz około 100 zł[/quote]

ja zapłacilem za uszczelniacze ,planowanie i szlifowanie gniazd zawrowych w sumie 130 zł
do tego dochodzi uszczelka pod glowice..patrzałes do zbiorniczka z plynem czu nie ma oleju :?:
według mnie jak masz w tłumiku olej to poszła uszczelka pod głowica...sprawdz ten zbiorniczek
mi 1.0 chlało ponad litr oleju na 1000 km,owszem tłumik byl okopcony ale oleju to w nim nie stwierdziłem
C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Ciapek01 »

sprawdz filtry czy czyste, jak parkujesz na trawie postaw na chodniku na noc zobaczysz co i jak czy kapie czy nie...
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
Awatar użytkownika
kobielczak
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 28 mar 2009, 14:40
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kobielczak »

auto stawiam w garazu - nic nie kapie.

Jesli chodzi o ten tlumik - rowniez mam okopcony, zaszlo male nieporozumienie - nie ma tam oleju :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

to beda uszczelniacze do wymiany :!:
Awatar użytkownika
kobielczak
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 28 mar 2009, 14:40
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kobielczak »

Dzisiaj odwiedzilem magika, no i powiedzial, ze albo to beda uszczelniacze - robocizna, czesci - 200zl
Lub tez pierscienie, a co za tym idzie - uszczelka pod glowica rowniez do wymiany - 600zl z robocizna..
Powiedzial tez, ze najlepiej zaczac od uszczelniaczy.

Jak najlepiej sprawdzic w czym tkwi problem?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”