Na wstępie powiem, że logi powinieneś wkleić na specjalnej stronie do tego przeznaczonej
http://rtnet.pl/vaglog/ , po prostu lepiej się je czyta i szybciej.
Z logów wynika, że możesz mieć totalnie zatkany katalizator, nieszczelny zawór upustowy w sprężarce, który reguluje ciśnienie doładowania, może do tego być mocno zasyfiony dolot.
W logu 003 BS widać, że EGR nie działa lub jest zaślepiony, a w 003 MS widać dziwne wskazania jakbyś nie jechał na pełnym gazie. Pisząc dziwne mam na myśli to co żąda komputer (2 kolumna w vag), powinno być od góry do dołu 870. W poprawnie wykonanym logu 003 MS takie wartości jak u ciebie być nie powinno, chyba, że coś z komputerem jest nie tak, co jest mało prawdopodobne. Napisz jaki masz kod silnika.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.