przepustnica ciagle sie brudzi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bastek205
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:37

przepustnica ciagle sie brudzi

Post autor: bastek205 »

Jestem wlascielem Polo 1.6 z 97r.
Mam problem z przepustnica, brudzi sie co 4000 tys km. a kiedy jest brudna faluja wolne obroty. Po przeczyszczeniu przepustnicy calej od dolu i od gory sytuacja sie normuje, silnik pracuje idealnie, po czym znowu sie brudzi i tak w kolko... W filtrze powietrza widac slady oleju. Odma zostala wyczyszczona. Jak moge zapobiec czyszczeniu jej w kolko? Co moze byc przyczyna jej brudzenia. Dodam ze jezdze na LPG. POMOZCIE!!
czytalem inne art na forum ale nic nie znalazlem jak moge zapobiec temu problemowi.
M
Magik23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2008, 1:46

Post autor: Magik23 »

A jaki auto ma przebieg? Zdejmowałeś odmę z obudowy filtra na pracującym silniku?
b
bastek205
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:37

Post autor: bastek205 »

niby ponad 200tys. nie zdejmowalem. kiedy zdejme waz od odmy na pracujacym siilniku co mam zrobic?
M
Magik23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2008, 1:46

Post autor: Magik23 »

[quote=""bastek205""]niby ponad 200tys.[/quote]
- a no właśnie, może być więcej. A jak z dynamiką , ma te swoje 75 KM? bo rozumiem, że masz taką właśnie wersje silnika.[quote=""bastek205""] kiedy zdejme waz od odmy na pracujacym siilniku co mam zrobic?[/quote]
- zaobserwuj co się z niej wydobywa, np. spliny i ile ich jest?
Czyściłeś też puszkę od odmy która jest przykręcona do bloku silnika?
M
Magik23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2008, 1:46

Post autor: Magik23 »

A i jakie jednorazowo dziennie robisz przebiegi?
b
bastek205
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:37

Post autor: bastek205 »

w przebieg wierze, oleju auto nie bierze, w porownaniu z innymi polo 1.4 jest bardzo dynamiczne i silne. - mam porownanie.
puszke od odmy tez czyscielem jzu dwa razy.
robie czesto krotkie trasy, 30 000 tys rocznie.
a co sadzicie na temat filtra ktory sie montuje do weza od odmy?
b
bastek205
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:37

Post autor: bastek205 »

jest oczywiste ze idzie jakis syf przez odme ale jak go wyeliminowac...
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

[quote=""bastek205""]a co sadzicie na temat filtra ktory sie montuje do weza od odmy?[/quote]
na lato jest ok i w sumie w twoim przypadku moze pomoc (jesli przepostnica tak bardzo brudzi sie od tego co leci z odmy) ale w zimie opary sie na nim skraplaja i zamarzaja co powoduje zapchanie odmy i wywalenie oleju.
M
Magik23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2008, 1:46

Post autor: Magik23 »

[quote=""Bartosz85""]na lato jest ok i w sumie w twoim przypadku moze pomoc (jesli przepostnica tak bardzo brudzi sie od tego co leci z odmy) ale w zimie opary sie na nim skraplaja i zamarzaja co powoduje zapchanie odmy i wywalenie oleju.[/quote]
a najczęściej przez bagnet. I jak zapycha przepustnice cały czas, to filtr też będzie prawdopodobnie nawet latem. Raczej nie ma co kombinować. Przepustnica tak szybko nie powinna się zabrudzać. Ja czyszcze raz w roku czyli średnio co 25000 tyś. km i wystarczy. [quote=""bastek205""]jest oczywiste ze idzie jakis syf przez odme ale jak go wyeliminowac...[/quote]
Tak czy inaczej powinieneś zdjąć tą odmę, żeby czegoś więcej się dowiedzieć. Jak będzie wiadomo co to za syf, to wtedy wyjaśni się skąd się on bierze i jak go wyeliminować.
Obejrzyj też dobrze obudowę filtra i inne części tego układu. Może gdzieś ciągnie "lewe" powietrze i brud z ulicy w połączeniu z olejem zapycha przepustnice.
p
polonista
Zamawiający, nie kupujący
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut 2011, 8:46
Lokalizacja: Warszawa/okolice

Post autor: polonista »

[quote=""bastek205""] oleju auto nie bierze[/quote]

Jaki olej? Masz wycieki z silnika?
b
bastek205
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:37

Post autor: bastek205 »

masz racje magik ze filtr tez mi sie bedzie brudzil i to zadne rozwiazanie.
podkreslam raz jeszcze ze odme czyscilem dwa razy, nie wiem co to za syf, poprostu byla brudna,
wyczyscilem i zamontowalem raz jeszcze.

dzis wyczyszcze raz jeszcze, odnosnie lewego powietrza to waz od odmy nachodzi na filt dosc luzno, scisne go opaska.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

bastek205 no ale czy masz pewność, że to odma?
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
b
bastek205
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:37

Post autor: bastek205 »

jesli nie przez odme skad sie brudzi przepustnica i skad sa slady oleju w filtrze?
p
polonista
Zamawiający, nie kupujący
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut 2011, 8:46
Lokalizacja: Warszawa/okolice

Post autor: polonista »

Do bastek205,

Jeżeli chcesz żeby Ci cokolwiek pomóc podpowiedz nam trochę więcej.

Nie odpowiedziałeś na razie jakie masz dzienne przebiegi czy jakiego oleju używasz.
Jak eksploatujesz samochód, jeździsz w mieście, stoisz w korkach, silnik się przegrzewa?

Zaciąganie oleju do filtra powietrza wynika często ze słabej jakości oleju, może świadczyć też o gorszej kondycji silnika (słaba kompresja, zużyte uszczelnienia), czasem może być tak prozaiczny powód jak za wysoki stan oleju.
b
bastek205
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:37

Post autor: bastek205 »

Drogi polonisto
odpowiedzialem ze rocznie robie 30 000 km co daje 82km dziennie, napisalem takze ze czesto robie krotkie trasy np do pracy i powrot. - po 3km. w korkach stoje.
odnosnie oleju, auto zostalo sprowadzone z niemiec, jezdzilo na shell helix 10w40, zamontowalem gaz po pol roku zmienilem olej na mobil 10w40 i mniej wiecej wtedy zaczely sie problemy, mialem kiedys taka teorie ze to przez zmiane oleju sie brudzi ale kilku mechanikow powiedzialo ze to nie ma znaczenia, co wy na ten temat sadzicie? czy powrot do shella moze pomoc?
kompresje mierzylem, na 3 cyl byla ok na 4 za niska.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”