Wszystko o: lpg

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
benekwalker
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 25 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: SILESIA // KATO

Post autor: benekwalker »

Witam

mam Polo 1.3 wersje GENESIS, silnik na monowtrysku chce tu wmontować jakiś gaz, ma ktoś z was doświadczenie w tym temacie??
czy to ma byś standardowy na dolocie czy automat do listwy i podłączony do komputera??

miałem w golfie do silnika na wtrysku gaz standardowy na dolocie ale dodatkowo tzw. BLOS i nie było ubytku mocy tylko 10% większe spalanie

może ktoś ma fotke (albo może zrobić) swojej instalacji pod maską


z góry dzięki
"Stadion Śląski bez tartanu byłby jednym z wielu.......
a tak to zrobimy tu Mistrzostwa Świata"

Obrazek............1.3 GENESIS
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Udaj się z tym do gazownika, zeby było ok musi być instalacja II generacji w zlym miejscu zadales pytanie masz przyklejony watek o tym viewtopic.php?f=12&t=24409
Obrazek
Awatar użytkownika
benekwalker
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 25 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: SILESIA // KATO

Post autor: benekwalker »

dzięki na link

właśnie jeszcze nie za dobrze idzie mi grzebanie w forum:D
"Stadion Śląski bez tartanu byłby jednym z wielu.......
a tak to zrobimy tu Mistrzostwa Świata"

Obrazek............1.3 GENESIS
z
ziko_tczew
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 04 wrz 2010, 22:05
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ziko_tczew »

Witam mam polo 1.3 AAV 55KM i przewiduje wsadzenie w moje auto gaz ale nie wiem jaka instalacje najlepiej mu wsadzic i ile tak przypuszczalnie bedzie mnie to kosztowac. A mam tez pytanko do osób co mają juz instalacje gazowa w swoim Polo czy jak sie wsadzi gaz to czy auto jest bardziej awaryjne w silniku czy nie ?
w
wawrzyn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2009, 11:41
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: wawrzyn »

ziko_tczew
W moim polo jest gaz od 2005r i raz poszła uszczelka pod głowicą. Po za tym żadnej awarii związanej z gazem. Lekko odczuwalny spadek mocy,ale silnik 1.0.
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

wawrzyn a jaki gaz masz? ostatnio przeszło mi przez myśl zamontowanie gazu bo jednak co 7l gazu to nie 7l benzyny, zwłaszcza że ona już ponad 5zł kosztuje.
Czy montując gaz trzeba jakoś przygotować silnik pod ten zabieg? Na co trzeba zwrócić uwagę? coś naprawić/wyczyścić/wymienić?
Obrazek
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

Kolego 7l lpg zamiast 7l pb to otrzymasz tylko w sekwencji nie w normalnym przy normalnym zawsze pali wiecej gazu znaczy sie ja nie spotkalem samochodu co by palil tyle samo przy normalanej instalcji. np kolegi vectra 1.6 pb ok 7-8 lpg 15-16 oczywiście mieszanym trybie i nie za bardzo lekkiej nodze :D :D
Lpg moim zdaniem jest opłacalna jak pokonujesz duze dystanse, minus to brak bagaznika w polo przy butli jesli masz tube i bedziesz mial butle to po bagazniku chyba ze butla w kole ale ona nie bedzie miala porażającej wielkości :D
A w samochodach z instalacja lpg to szybciej zużywa sie przede wszytskim instalacja reduktor mówią ze raz na 40-50 tys km trzeba kupic zestaw naprawczy reduktora zeby bylo ok wymienic filtry i pojechac na stacje zeby dostroili nam instalacje. Często siadaja czujniki poziomu lpg zacinaja sie i nei wiesz czy masz czy nie :D Przy długiej jeżdzie tylko na lpg silnik głupieje nie chce chodzic potem na benzynce wiec co jakis czas musisz przejechac sie na benzynie. Jak bedziesz montował pamietaj zeby ustawili ci zeby samochod palil na pb a potem sam przełaczał sie na gaz. Palenie na samym gazie tez nei jest dobre. Na pewno bedziesz częściej zmieniał świece bo lpg daje im po tyłku. Ale sa i za cena zainwestujesz w lpg duzo jezdzisz to ci sie zwróci wybór należy do ciebie. Myśle ze trochę naświetliłem ci spawę za i przeciw.
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

rozumiem, czyli jaki montować można II generacji? myśle że ze 2-3 lata polatam jescze 2 efką, pokonuje ok 17tyś rocznie na gazie przebieg by urósł, wiadomo, mniejsze koszta paliwa

no a jak wygląda sprawa z uszczelkami, kablami itp? trzeba silnik pod tym względem przygotować? olej inny zalać? wydajniejsze filtry? wkońcu to 18 letni silnik...
Obrazek
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

Kolego II generacji insatalcja nowa przewyższy wartość samochodu :D :D na necie patrzylem koszty sekwencji to od 1500 bodajże w góre. moze szukaj używanej po regeneracji tez powinno byc dobrze. Kolego mozesz zastanowic sie nad I generacji skoro bedziesz jeździł jak pisales 2-3 lata. A uszczelki no raczej szybciej beda sie konczyc ale nie az tak zeby je wszystkie wymieniac :D :D Pojedziesz do zakladu to na pewno fachowcy ci powiedza co i jak. Jak juz montujesz to znajdz sprawdzony zaklad popytaj znajomych bo u mnie w sandomierzu jak kolega montowal gaz do A8 to ceny wachały sie miedzy firmami o 2 tys wiec wiesz lepiej miec cos sprawdzonego
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Barmaz
I generacja do gaźników i register na przewodzie choć bardzo wiele jeździ aut na monowtrysku z pierwszą generacją .
II generacja do aut na wtrysku parownik taki sam jak do pierwszej generacji tylko zamiast registra krokowiec i elektronika sterująca włącznie z emulacja sondy lambda i wtryskiwaczy .
Dopiero 3 czy 4 generacja to sekwencja tylko po co do tak starego i prostego autka sekwencja wyjatek chyba G40 jak ktoś już tu pisał.
Speede ZGL
Ty masz autko na gaźniku czy na wtrysku .
Można to troche taniej założyć butli poszukaj używanej z papierem zawsze dasz już 100-150 a nie 300 hmm no i trzeba poszukac normalnego gaziarza a nie złotówe .
No polo 15 l gazu palić nie będzie max to 10 l na krótkich odcinkach więc wychodzi 25 złotych za 100 kilosów chyba tanio co nie :D
Obrazek
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

[quote=""Crazy""]Gliku
Znalazł się, ale nie podzielę się opinią bo od niedawna jestem posiadaczem, i na gazie nie śmigałem, a Polina w garażu stoi unieruchomiona, i jestem na etapie składania w całość, musisz poczekać... 4 generacji ponoć tego gazu, czy jakoś tak, nie jestem znawcą gazu...
Taką mam instalację[/quote]

Powiem wam że bajecznie jeździ się na tej instalacji, nie odczuwalne są różnice w trakcie przełączania benzyna/gaz jedynie bardziej wyrównuje się praca silnika, ale myślę że przyczyna będzie bardziej zasyfiony wtryskiwacz od paliwa :)
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

ja mam monowtryska ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
marcintju
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 4:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: marcintju »

np kolegi vectra 1.6 pb ok 7-8 lpg 15-16
podałeś najmniejsze spalanie dla benzyny i max dla gazu bardzo obiektywne :D
u mnie polo 1.6 10l w mieście, w mieszanym 8,5-9
benzyny może 1l mniej
roczna instalacja II gen.
...takie wymiany jak świece, regeneracja reduktora są niezauważalne przy jeździe na lpg (jeśli chodzi o koszty)
w
wawrzyn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 215
Rejestracja: 09 lis 2009, 11:41
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: wawrzyn »

U mnie przelatane ok 80tyś na gazie i żadnego problemu z instalacją. Raz tylko przestał chodzić na gazie ale to wina gleby bo przetarł sie jakiś przewód ;-) najwyższe spalanie wyszło mi ok 10l ale pojechałem na kompletną regulację i teraz wychodzi przy normalnej jeździe 7,5l :-)
S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

a jaką masz instalkę u siebie wawrzyn?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”