Adaptacja przepustnicy w 1.6 AEA - potrzebne wsparcie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
polonista
Zamawiający, nie kupujący
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut 2011, 8:46
Lokalizacja: Warszawa/okolice

Adaptacja przepustnicy w 1.6 AEA - potrzebne wsparcie

Post autor: polonista »

Jeżeli ktoś robił adaptację w tymże silniku (mono wtrysk) przy użyciu Polskiego Vagu proszę o szczegółowy instruktaż - coś mi nie wychodzi.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

to zrob VAG-COMem, bo pod niego głownie są robione instrukcje. a tak wogole to instrukcja jak to zrobic jest na forum.
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Zapraszamy z autem na spot w czwartek to załatwimy to od ręki ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Mika
SuperNiania
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mika »

w AEA adaptacja robi się sam po przejechaniu pewnego pewnego dystansu
nie pamiętam ile trzeba zrobić km, ale zaadaptuje się bez problemu
Mam wszystko w tyle...Obrazek
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

W AEX tez mi sie zaadaptowala sama. Bo VAG'iem nie szlo za nic. Wiec olalem sprawe i jezdzilem po prostu Obroty falowaly ale coraz mniej az sie ustabilizowaly, po 2 dniach bylo juz ok i jest do teraz czyli rok czasu. Mozna zrobic tez tak... odpiac akumulator na jakis czas, podlaczyc, zapalic samochod i poczekac az sie zagrzeje silnik i wlaczy wentylator na chlodnicy (nie dotykac pedalu gazu podczas calej operacji). Zgasic silnik, zapalic i juz powinno byc ok. Tak robilem w Audi 80 2.6 V6, pomoglo. Obroty sie ustabilizowaly.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
p
polonista
Zamawiający, nie kupujący
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut 2011, 8:46
Lokalizacja: Warszawa/okolice

Post autor: polonista »

[quote=""Mika""]w AEA adaptacja robi się sam po przejechaniu pewnego pewnego dystansu
nie pamiętam ile trzeba zrobić km, ale zaadaptuje się bez problemu[/quote]


Jak na razie 2 tygodnie jeżdżenia i zero "samoadaptacji".
Awatar użytkownika
Roli
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 552
Rejestracja: 23 lip 2009, 23:45
Lokalizacja: Grudziądz/Inowrocław

Post autor: Roli »

mi poprzejechaniu okolo 30km zaadaptowała sie sama... i wszystko jest wporządku....
sezon 2011
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... &start=420

\'10
Nowy Staw
I cultstyle w Wilczych Laskach
II zlot VW w Pasłęku
VW Mania
\'11
Nowy Staw rozpoczęcie sezonu w Toruniu Majówka cultstylu w Mielnie III zlot vw w Pasłęku
p
polonista
Zamawiający, nie kupujący
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut 2011, 8:46
Lokalizacja: Warszawa/okolice

Post autor: polonista »

Nie jest to duże falowanie, powiedzmy w zakresie 50-80 obrotów, nie przeszkadzające zbytnio w normalnej jeździe, ale już przy dużym obciążeniu silnika np. włączona klima to już denerwująca sprawa.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

To moze juz sie zuzyly sciezki oporowe w przepustnicy. Rozkrecales ta czesc pod plastikiem przy przepustnicy. Tam gdzie wpinasz wtyczke?
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
p
polonista
Zamawiający, nie kupujący
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut 2011, 8:46
Lokalizacja: Warszawa/okolice

Post autor: polonista »

Falowanie pojawiło się po wymianie linki gazu. Wcześniej nie było problemu.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

A nie masz jej moze troszke za bardzo naciagnietej? Sprawdz, to co pisze. Moze zbieglo sie to w czasie. Jak czyscilem swoja przepustnice, Rozebralem ja calkowicie, w sieci znajdziesz dokladne opisy ze zdjeciami. Moze warto tam po prostu zagladnac, przeczyscic spirytusem i wacikiem, nasmarowac zebatki wazelina techniczna. Ja tak zrobilem i problem zniknal. W srodku znajduje sie jeden lub dwa potencjometry "suwakowe". Nic nie jest wieczne, od ich pozycji sterownik silnika wie jak w jakim polozeniu jest przepustnica. Jesli Ci cos podeszlo pod suwak to moga sie dziac rozne rzeczy.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

marcin86
możesz naprowadzić na ten dokładny opis ze zdjęciami gdzie czyści się wnętrze przepustnicy?
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Hmm, no tak najlepiej wszystko podac na tacy i jeszcze pozniej pozmywac... Tu masz fotke o co mi chodzi.
http://img140.imageshack.us/i/przepustnicatb7.jpg Nie wiem czy akurat tak wyglada Twoja przepustnica. Ale pod tym plastikowym deklem jest "elektronika" Jak to otworzysz zobaczysz o czym mowie. Nie potrafie wytlumaczyc tego jakos prosto. Ale znajdziesz tam zebatki, od owego silnika krokowego (je mozna nasmarowac wazelina techniczna. Oraz niby potencjometry suwakowe, je trzeba przeczyscic wacikiem moze byc taki do uszu, nasacz go spirytusem albo czyms podobnym i wyczysc do czystego. Beda zabrudzne na 100%, owy brud ktory trzeba usunac to starty material oporowy. Jesli to juz nie pomoze to wymienic musisz przepustnice. Jak znajde jeszcze jakies zdjecia to je tu zamieszcze.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

marcin86
nie kumam Cię kompletnie, jeśli tak bardzo nie lubisz pomagać to po co się udzielasz? (zbędne marudzenie)
nie o takie zdjęcie mi chodziło i wiem gdzie jest elektronika, znalazłem też manuala do czyszczenia przepustnicy, ale nie do czyszczenia elektroniki i myślałem, że taki właśnie znalazłeś, no ale dzięki za Twój wielki trud który wykonałeś szukając dla mnie tego zdjęcia :) peace
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Nie o to mi chodzi... po prostu jest chyba pare tysiecy tematow o czyszczeniu przepustnicy i jej adaptacji, a ludzie sie ciagle o to samo pytaja, i tak w kolko. Swoja droga co rozumiesz przez wnetrze przepustnicy? Bo ja ta "blaszke" ktora reguluje ilosc powietrza dostarczanego do silnika. A przepustnice czysci sie cala nie wybiorczo jak juz. To tak jakbys umyl tylko drzwi samochodu albo tylko jedna strone bo na nia akurat patrzysz jak do samochodu wsiadasz. Manuala do czyszczenia elektroniki nie znalazlem. Natknolem sie kiedys na informacje ze wlasnie takie zabiegi trzeba wykonac z tymi niby potencjometrami. Ale nie bylo opisu zdjeciowego jak to ustrojstwo wyglada wsrodku. Zaluje ze jak to robilem nie cyknolem paru zdjec. Rozebrales to juz. Jesli rozbierzesz a masz troche oleju (bez urazy) w glowie to sobie poradzisz z tymi czynnosciami.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”