[9n] intercooler a cieknący olej

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

V
Vipdanek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 15 wrz 2010, 15:36

[9n] intercooler a cieknący olej

Post autor: Vipdanek »

Witam mam wyciek oleju w okolicach ic. zawsze po postoju w garażu jest parę kropek oleju z samochodem nic dziwnego się nie dzieje nie traci na mocy chodzi równo co może być przyczyną i czy warto coś czy przyczyną może być jakaś poważniejsza usterka?Polo 1,4 TDI 2002 przebiek 150000 Dziękuję za odp.
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

masz klimę??
może turbawka potrzebuje reanimacji skoro cieknie
zdejmij dolot i zobacz co tam jest
V
Vipdanek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 15 wrz 2010, 15:36

Post autor: Vipdanek »

Klimy nie mam dodam jeszcze że ostatnio zauważyłem że w korku wlewu oleju zbiera się smar o konsystencji masła nie wiem czy ma to jakiś związek autko chodzi super ale olej w okolicy ic. wycieka nie mam kanał żeby dobrze temu się przyjrzeć zresztą na turbo i tak się nie znam pracuje normalnie dobrze się zbiera tylko co jakiś czas muszę dolewać oleju i wszędzie zostawiam plamę i boję się że coś może paść poważnego a może już padło nie znam się poczytam z chęcią wasze rady
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Jakie odcinki pokonujesz codziennie i czy dogrzewa się silnik zanim dojedziesz do pracy. Jeżeli zostawiasz plamy oleju to trzeba natychmiast wjechać na kanał. Jeżeli nie masz gdzie to za 20zł sprawdzą ci od spodu auto na stacji diagnostycznej. Jesteś pewny że ty plamy są od IC? Ile dolewasz oleju między wymianami?
Obrazek
V
Vipdanek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 15 wrz 2010, 15:36

Post autor: Vipdanek »

silnik jest dogrzany bo do pracy mam 25km w jedną stronę wyciek na 100% jest na dolnym wylocie i ic. na łączeniu rury
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Trzeba albo wejść pod auto lub ściągnąć przedni zderzak i zobaczyć z czego dokładnie cieknie olej. Ogólnie w IC zawsze jest jakiś olej bo dostaje się tam przez odmę. Jak pisałeś że zostaje plama pod autem to bardzo źle wygląda. Jeżeli jest go sporo to możliwe że turbo pada i tutaj rada żebyś uważał bo jak nastąpi moment krytyczny to do silnika będzie pompowany układem dolotowym olej silnikowy ,a wtedy obroty poszybują ci w górę i jeżeli w porę nie zdławisz silnika to rozsypie się (wyjęcie kluczyka ze stacyjki nic nie da).
Obrazek
V
Vipdanek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 15 wrz 2010, 15:36

Post autor: Vipdanek »

Mam nadzieję że czarny scenariusz jaki przedstawiłeś Gaweł nie stanie się za szybko jak wytłumaczyć to że samochód zachowuje się całkiem dobrze jak by nie było żadnej usterki i czy można tak jeszcze pojeździć czy trzeba stawać na warsztat od razu?
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Wszystko zależy od tego ile oleju przedostaje się do układu dolotowego (ile oleju dolewasz między wymianami). U mnie po ok 6-9 miesiącach dziury w IC wyglądał on tak:
Obrazek
Oczywiście wokół niego plastiki były wilgotne od oleju ale nigdy plamy pod autem nie zaobserwowałem.
Sprawdzaj często stan oleju i zapisuj sobie ile dolewasz miedzy wymianami. Autko czasem nie puszcza dużych dymków przy ostrym bucie?
Obrazek
V
Vipdanek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 15 wrz 2010, 15:36

Post autor: Vipdanek »

Będę obserwował jakiś czas jeszcze pojadę autkiem i zobaczę ile dolewam ciekawi mnie czy wyciek będzie mniejszy jak stan oleju w silniku będzie mniejszy na razie mam na maksa za dużo mi się dolało ostatnio
V
Vipdanek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 15 wrz 2010, 15:36

Post autor: Vipdanek »

Widzę że kupiłeś nowy ic. a co myślisz o regeneracji ic. jest mały zakład który zajmuję się naprawą chłodnic dzwoniłem do niego i mówi że ic. też da się zrobić
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Ja kupiłem nowy IC z tego względu że autko nie mogło stać bezczynnie kilka dni. Gdybym miał więcej czasu to może bym się zdecydował na regenerację w dobrym zakładzie albo założenie większego IC ale z tym jest dużo roboty.
Obrazek
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Napewno na łączeniu cieknie przewodu z IC cieknie. Ja wymieniałem wszystkie oringi i jest ok, a turbo już się poci od ponad 70tyś km i narazie nie ma zamiaru się wykończyć.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
V
Vipdanek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 15 wrz 2010, 15:36

Post autor: Vipdanek »

Zaobserwowałem że mam stan oleju na maxs przez moją gupotę jak nie przekraczam obrotów powyżej 3000 niema ani kapki oleju w tym miesiącu wymienię olej zaleję do 34 stanu i powinno być ok
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”