kolejnośc odkręcania lub dokręcania śrub głowicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

kolejnośc odkręcania lub dokręcania śrub głowicy

Post autor: bialy0666 »

witam ,mam problem jak w temacie ponieważ w książce ''sam naprawiam'' kolejność odkręcania;
1--7--9--5--3
4--6-10--8--2
zaś na głowicy jest wytłoczona 1 z przeciwnej strony jak w książce a kolejność wtedy wyglądała by prawdopodobnie tak;
3--5--9--7--1
2--8-10--6--4
czy ma to jakieś znaczenie? ponieważ dokręcanie głowicy powinno być w odwrotnej kolejności czyli od 10 do 1
n
neu_my
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 16 lis 2009, 1:18
Lokalizacja: lubelskie/świętokrzyskie TOP

Post autor: neu_my »

Witaj, nie ma znaczenia którą kombinację zastosujesz, ważne, żebyś dokręcał po skosie przeciwległe śruby. Dodatkowo jeśli wymieniałeś uszczelke pod głowicą (a jeśli zdejmowałeś to raczej na 100%) to na opakowaniu też masz kombinację, jak powinieneś dokręcać ale obydwa Twoje sposoby są ok.
Pozdrawiam

PS. Pamiętaj o kluczu dynamometrycznym, dokręcaj z głową i dla pewności, możesz przedmuchać dziury po śrubach w bloku, żeby przy wkręcaniu nie okazało się, że coś jest w otworze, czy paproch czy np. płyn chłodniczy i nie da się wkręcić śruby do końca bo będziesz miał kuku...
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

dzięki za odpowiedz i rady ponieważ jeszcze nie mam uszczelki
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”